Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Megane » Renault Megane GT II







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Megane
DZA
Jeździ: Renault Megane
Wcześniej jeździł: Fiat Punto, Renault Megane
  • przebieg 263 216 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2015
  • silnik 1.5 dCi
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 735 razy
Data wydarzenia: 14.08.2016
Renault Megane GT II
Kategoria: zmiany w aucie
Witam wszystkich, od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad tuningiem swojej Meganki miałby to być tuning mechaniczny oraz optyczny. Postanowiłem także że doprowadze auto do idealnego stanu pod względem mechanicznym czyli ogólnie gruby reemont silnika aby wytrzymał podniesie mocy z obecnych 82 km do ok 110 km. Nazwa tego projektu to Megane GT II i takie też emblematy umieszcze w ostatniej fazie na samochodzie. Od pewnego czasu zacząłem słyszeć już lekko zużywające się amortyzatory tak więc postanowiłem zacząć od zawieszenia a także zdecydowałem że hamulce zrobię za jednym razem. Wybrałem amortyzatory gazowe firmy denckermann na przód I tył oraz sprężyny zawieszenia Monroe oraz łożyska prawdopodobnie NGK. Co do hamulców to postawiłem na sportową firmę brembo, tarcze przód wentylowane brembo, klocki przód TRW, tarcze tył brembo oraz klocki brembo. Do hamulców także dołączyłem wymianę płynu hamulcowego oraz szlifowanie i polerowanie bębnów. Ogólny koszt tych modyfikacji wyniósł wraz z robocizą wyniósł 2 670 zł. Po tych modyfikacjach samochód bardzo dobrze się prowadzi i tłumi drogowe dziury oraz fenomalnie hamuje. Następnym etapem prac będzie silnik oraz układ paliwowy.
Ostatnia aktualizacja: 14.08.2016 07:57:47
Dodano: 7 lat temu
ten silnik mało pali :) 4 litry:)
Dodano: 7 lat temu
Do Heniu94: ale do silnika musisz też skrzynie i inne wymienic:P to lepiej kupic auto z takim silnikiem i je ulepszac:P
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: patrzyłem na te silniki pod wymianę to cena tak od 5 tyś ale jazda by była ;)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: ja tam nie narzekam :) ale każdy ma swoje wymagania :) mi sie nic nie łuszczy ani nie odkleja:) ale jak by sobie nasz kolega kupiła taką megankę ale z 2.0T i w to inwestował to by miał fajne wozidło ;)
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: Mielismy w rodzinie salonowego Scenica I fl, II, III. Byly niezawodne, w trasie nie stawaly... Ale ciagle od nich cos odpadalo - a to kratka nawiewu, a to plastiki we wnetrzu, a to oslony :) Kontrolki swiecily radosnie i pojawialy sie losowo... Nikt nie umial tego naprawic, a w sumie jezdzic sie dalo. Wnetrze luszczylo sie, rysowalo... Brrrr! Moze inne modele sa lepiej wykonane?
Dodano: 7 lat temu
inwestowac tyle kasy w auto jak planujesz sprzedać za pol roku ;) to średnio dobry pomysł
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: prawie ze wszystkim się zgodze oprócz zawodności Renault:P mam juz 4 lata królowe lawet i co:P ani raz mnie nie zawiodła. Nie stanęła w trasie czy inne klocki.
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: A ja szanuje każdą opinie :) a co do zakupu to z góry Renault nie skreślaj gdyż ja swoje mam od ponad roku, przejechane ponad 12 tyś km w tym teraz nad morze i jeszcze mnie nie zawiodła ;)
Dodano: 7 lat temu
Do Heniu94: zamontuj w nim morel maximo 6.2 z przodu i wytłum drzwi. Wyjdzie tanio i baaaardzo dobrze to zabrzmi jakościowo. Marel produkuje bardzo dobre głośniki a Maximo zagra ładnie pod samym radiem.
Dodano: 7 lat temu
Do Heniu94: Trochę doświadczenia na rynku wtórnym mam... Aż otwarłem portale i przejrzałem ofery. Znalazłem dwie w miarę odpowiadające temu, o czym piszesz... Porównując z innymi ogłoszeniami - te za 11-12 mają marne szanse na sprzedaż.
Przebieg udokumentowany rzędu 250k w Polsce, w aucie francuskim, tuningowanym, trzydrzwiowym... Praktycznie wyklucza je z zainteresowania. Klientów z reguły interesuje samochód tani, do własnego personalizowania i z nadzieją, że ma 150 000 km przebiegu. Megane 1.5 dci z założenia, jako auto używane, jest adresowane do ludzi chcących kupić tanie auto, jeździć tanio i dostać w cenie wyposażenie. Nie sądze, że grupą docelową są miłośnicy sportowych wrażeń i znaczków GT.
Obrazowo: 3000 euro warte było Megane coupe Cabrio, od drugiego właściciela, 2007 rok, bezwypadkowe, climatronic, skóra, automat, nawigacja, 1.9 dci. Przebieg 207 000 km - które oglądałem kilka dni temu. Odrzuciłem je, bo niestety mimo swietnego wposażenia I dobrego stanu, szukałem auta które nigdy nie zawiedzie, a wiem jak to jest z Renault ;)
Tak jak mówię, to moja opinie i mam nadzieję, że się myle ;) W każdym razie - powodzenia!
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Co do "Co znaczy, ze takie chodza po 12 tysiecy?" to znaczy że w podobnym wyposażenie po podobnych modyfikacjach zostają sprzedane za kwotę ok 12 tyś ;) Przebieg jest przynajmniej udokumentowany a nie kręcony trzy razy i nagle auto z 2003 roku ma cudowny przebieg 160 tyś, takie kity to można byłoby w średniowieczu wciskać, jak ktoś się orientuje w tych sprawach to wie że te roczniki mają przebieg rzędu 250-300 tyś. A co do ceny to nie liczę kosztów napraw auta tylko wyposażenie i stan auta ;)
Dodano: 7 lat temu
Do Heniu94: Czekaj, czekaj... Dodajesz koszt napraw do wartosci pojazdu? Mam nadzieje, ze wiesz, ze nikt Ci za to nie odda pieniedzy. Co znaczy, ze takie chodza po 12 tysiecy? Uzylbym slowa 'sa wystawione' ;) Moze to bezwzgledne... Ale jak za niecaly rok wymieniasz auto to nie tykaj niczego, dojezdz i sprzedaj jak najszybciej mozesz! Polski rynek pokaze Ci, ze Twoja oferta bedzie konkurowala z najtanszymi, a z przebiegiem 263 000 to auto bedzie niesprzedawalne...
Dodano: 7 lat temu
Do Heniu94: poszukać czegoś fajnego i dotykowego na allegro lub olx, co pasuje do Megane II. I nie musi być markowy - aftermarkety są dobre, a o tysiaka tańsze. Przy czym bez jednego tysiaka w portfelu rozmowy nie można z nikim zacząć na temat...
Ale jeśli zamierzasz auto sprzedać za rok, to warto zaoszczędzić na zakup do przyszłego modelu. Zresztą - kto wie, co się w temacie DAB może jeszcze zmienić...
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: a możesz coś zaproponować z audio? ;)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: Aktualnie przy 82 km moment obrotowy to 190 Nm autko całkiem nieźle się zbiera wręcz nigdy bym nie powiedział że 1.5 może tak iść a v-max sprawdzony na autostradzie to 176 km/h I jestem aż nadto ciekawy co będzie gdy nieco zwiększe moc. Co do turbo to regeneracja jest jednym z punktów przy pracach nad silnikiem a sprzęgło będzie trzeba oczywiście sprawdzić. Spadek ceny na przestrzeni kilku lat nie bardzo będzie mnie interesował gdyż w połowie przyszłego roku mam zamiar wymienić auto na jakiegoś hatchbacka lub coupe w silniku diesla o min mocy 110 km. Sądzę że aktualna cena po zrobieniu zawieszenie I hamulców to ok 6500-7000. A samochód po ukończeniu projektu będzie kosztował ok 12 tyś gdyż w takich cenach chodzą zrobione w podobny sposób w podobnym silniku. Dzięki za opinie ;)
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: pozostałbym tylko przy tuningu wizualnym plus dołożenie fajnego audio, np. z ekranem dotykowym [totalszok].
Dodano: 7 lat temu
Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem było by sprzedać obecne auto, dołożyć kasę przeznaczoną na ten tuning i kupić to, co by spełniało Twoje oczekiwania, a nawet je przewyższało :)
Miałem podobne pomysły w związku ze swoim Lanosem, ale mi przeszły, w końcu w dalszym ciągu byłby to tylko Lanos. :)
Dodano: 7 lat temu
Tarcze Brembo made in poland podobno szybko krzywia się.
Dodano: 7 lat temu
Do mario1942: swieta prawda
Dodano: 7 lat temu
Wszystko pięknie... Ale inwestycje w 1.5 dci, żeby osiągnąć przyrost z 82 KM do 110 KM - bardzo słaby pomysł. Szczególnie, że same odczucia powoduje poprawienie przebiegu momentu obrotowego w zakresie niskich partii obrotów, a w takim wypadku aż prosi się o nowe sprzęgło. Potem pytanie jak przy przebiegu 263 000 km ma się turbo, jak było wcześniej regenerowane? Jak sam widzisz - wydałeś już 2670 zł, a szykuje Ci się pewnie drugie tyle. Ewentualne problemy też weź pod uwagę.
Podsumowując masz auto warte (strzelam) 5000 złotych, ze słusznym przebiegiem i małym silniczkiem i chcesz wydać kolejne 5000 na remont 13 letniego Renaut, które za kilka lat będzie warte 3500-4000 zł. Wrażeń sportowych nie będziesz miał żadnych z tego francuza, odłóż trochę i zakup mocnego diesla bądź clio sport. No offence, po prostu radzę usiąść z kartką i policzyć wszystko najpierw ;)
Dodano: 7 lat temu
Do dada89: autko traktuje jako początek mojej przygody z tuningiem gdyż uważam że jeszcze można zrobić z niego bardzo ciekawy egzemplarz a ceny podobnie zrobionych aut to od 10 do 13 tyś w zależności od wyposażenia ;) w przyszłym roku gdzieś koło wakacji będę chciał zmienić Meganke na jakiegoś ciekawego hatchbacka lub coupe z silnikiem diesla ale teraz o minimalnej mocy 110 km i wtedy więcej będę mógł podziałać nad mechaniką. Dziękuję za opinie
Dodano: 7 lat temu
Szacunek, że dbasz o auto i inwestujesz ale popieram przedmowców. Obecny model doprowadź do nienagannego stanu ale jak chcesz mieć szybkie auto to lepiej równocześnie odkładaj na Megane RS albo Lagunę 2.0T. Te auta nie są już takie drogie a przy 1.5dCi jakbyś się nie starał to im nie dorównasz.
Dodano: 7 lat temu
moim zdaniem zbyt slaba baza zeby osiagnac znaczne przyrosty mocy i momemtu oczywiscie jesli zainwestujesz dziesiatki tysiecy to da sie zrobic wszystko tylko po co
oczywiscie jakis wirus zawsze pomoze ale do tego nie potrzebujesz specjalnie wzmacniac silnika moze ewentualnie przy tak duzym przebiegu mozna pomyslec na sprzeglem.
Dodano: 7 lat temu
Bardzo dobrze,że zaczynasz od zawieszenia i hamulców. Zastanów się czy warto w to auto inwestować. Brakuje Ci mocy? Ja mam Matiza i dobijam nim to 100 kmh i wystarcza na nasze warunki. Czy nie lepiej kasę odłożyć i kupić za jakiś czas Megankę GT z 200-konnym silnikiem? Tutaj DCI to zawsze zostanie DCI nawet jak oszukasz wirusem rakiety nie zrobisz. Auto już masz bezpieczne i komfortowe - po co tracić kasę. Twoja decyzja.
Dodano: 7 lat temu
Gratulacje i samej frajdy z jazdy [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl