Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C4 Picasso 'Picador' » Przywracanie blasku







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4 Picasso
Dodano: 4 miesiące temu
Blog odwiedzono 281 razy
Data wydarzenia: 09.10.2023
Przywracanie blasku
Kategoria: serwis
Od czasu do czasu Picador przyjeżdża do macierzy, i wtedy poprzedni właściciel czyli ja, po dokonaniu oględzin auta próbuję zrobić coś co doda blasku w 16 letnim, wysłużonym aucie! I nie żeby auto było jakoś zaniedbane, bo tak nie jest, ale niektóre elementy się po prostu zużywają, wyeksploatywują i można zrobić coś niewielkim nakładem i we własnym zakresie, żeby poprawić sobie humor! :)
Tak było i tym razem. A to nie świecąca żarówka, a to wypalone ledy w DLR-ach czy może zużyta bateria w pilocie? To drobiazgi. Gorszy temat wypadł wcześniej, jeszcze w Gdyni, kiedy alternator przestał ładować aku. Od tego tematu zacznę.

Naprawa alternatota i wymiana akumulatora – 320 024km

Problem wystąpił na odległej ziemi, więc mogłem jedynie właścicielce powiedzieć, żeby znalazła jakiś serwis w Gdyni i pojechała z problemem. Auto ledwie dojechało, na resztkach aku, bo alternator zastrajkował. Wybór padł na serwis Boscha czyli Centrum Obsługi Pojazdów Fred Tomasz Krauza. Piszę z nazwy, bo niestety naciągnęli właścicielkę na dość duże koszty, chyba tylko po to, by więcej się już tam nie pokazała.
Diagnoza – alternator do regeneracji + nowy akumulator! :)

Co zostało zrobione? [up]

– regeneracja alternatora
- zakup i wymiana akumulatora BOSCH 77Ah/780A S5
- diagnostyka komputerowa i korekta błędów
- inne czynności, których nie rozumiem: NORMALIA?????



Wnioski: Usterka naprawiona, tylko jakim kosztem? [niewiem] Koszty robocizny: demontaż i montaż aku i alternatora 432zł [totalszok], diagnostyka komputerowa (zupełnie niepotrzebna w tym wypadku) 190zł i kasowanie (nieistniejących) błędów 135zł [totalszok] no i te normalia 30zł. Łącznie z aku i regenerowaniem alternatora 1790zł [down] Nie wspomnę o cenie za aku 550zł i regenerację alternatora 453zł. Co wy na te ceny? Niestety wyjścia nie było trzeba było zapłacić! Ale może kogoś przestrzegę od serwisu w tych stacjach.

Wymiana DLR-ów - 321 782km

Powypalały się LEDy w DLR-ach, po 9-cio letniej eksploatacji. Kupiłem takie same (gdzieś znalazłem stare zapasy ktoś sprzedawał). Nie było problemów z montażem wypiąłem stare (montowaliśmy je swego czasu z Qcharem [up]) i wpiąłem nowe! Świecą ładnie, zupełnie inaczej - na biało, stare były zżółknięte. Poza tym inne drobiazgi, jak wymiana baterii w pilocie czy żarówek stopu w tylnych reflektorach.

Zrobiono [up]

– zakup świateł do jazdy dziennej Noxon 180B
- wymiana we własnym zakresie
- wymiana baterii w pilocie CR1620
- wymiana żarówek stop tył 21/5W x 2



Więcej grzechów nie pamiętam [papa] a poniżej parę fot z prac. Pozdrawiam szanowne koleżanki i szanownych kolegów i do następnego :)
Ostatnia aktualizacja: 31.12.2023 10:51:36
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: Las Rzaholec w JIČÍNIE!
Dodano: 3 miesiące temu
Do FranzMaurer: A co by nie, mam sentyment do tego auta! [up]
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar:
Dobrze, że ma taką bezpieczną przystań, do której zawsze może zawinąć ;) [up]
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar:
Z Żacholeckiego lasu 🤣
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: Rozbójnik! :)
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar:
Każdy sposób dobry 🤣
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar:
Rumcajs jeden 🤣
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: A dolewać to z każdej strony! Od przodu i od tyłu też ze wskazaniem na tył!
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: Wagabunda taki!
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar:
No i oczywiście też dolewać
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar:
A teraz szlaja się po krzakach.
Dodano: 3 miesiące temu
Do powerTGS440: Masz dużą bazę samochodową, masz warunki i znasz się na tym więc jakby dla ograniczenia kosztów robisz wiele sam. Też bym tak chciał. Ale niektórych rzeczy sam nie zrobię ze względu na brak bazy narzędziowej czy warunków (brak podnośnika). Przynajmniej gdybym miał dostęp do kanału już by było super. Niestety teściowa zasypała w swoim garażu [down]
Dodano: 3 miesiące temu
Wiek auta jeszcze o niczym nie świadczy, 16 lat to nie jest dużo, wtedy robili samochody jeszcze SOLIDNIE ! a jak właściciel miał JAJA i dbał o auto to pojeździ jeszcze długo i bezawaryjnie.

W tym roku sprzedałem 19-letniego NISSANA ALMERE za 9tyś (gość przyjechał po nią ze SZCZECINA 300KM) i 20-letnią TOYOTĘ CORROLE za 10tyś (gość z WARSZAWY 500KM pociągiem) - zero dyskusji do stanu blacharskiego i mechanicznego, szczęśliwi z tak dobrze utrzymanych samochodów mimo ich wieku.

A już we wtorek 2 stycznia mój ulubiony MAN jedzie na porządny serwis, 14 lat, obecny przebieg 1.405.000 km - spa mu zrobiłem sam. Wymiana olejów w silniku i automatycznej skrzyni biegów, wymiana tarcz przód, regeneracja zacisków tył (mają luz) i kolejny rok przed nim. Kolejne 120tyś km - ale za rok już wymiana, plan : zrobić 1.550.000km i sprzedać na WSCHÓD (do UKRAINY) albo na południe (do ARABÓW), ja wciągnę coś nowszego, tylko co ? bo te nowsze to już nie te ciężarówki, do wyboru SCANIA lub DAF na wtryskach XPI:-) nowe MANY i MERCEDESY to porażka niestety, dwa intercoolery (mokry i suchy co pękaja), miski olejowe plastik co pęka i nie wiesz kiedy oleju zabraknie, akcje serwisowe po 300.000 km na wymianę panewek - ZŁOM jak nowych OSOBÓWKACH

Tak niby AUTORYZOWANE SERWISY naciągają ludzi. Dlatego ja dmucham na zimno, zaglądam tu i tam, często pod spód, bo warto. Ostatnio padł żonie AKU to kupiłem w AutosTruck - polski markowy (nie jakiś BOSH made in MEXYK) PowerGrip - co ma koreczki i wody można dolać - za 280zł chociaż AKU pewnie dalej dobry (ale niech ma NOWY) - małe dystanse, długie kręcenie, brak możliwości go naładowania bo winowajcą okazały się świece żarowe (jedna tylko była dobra), trochę odkręcania ale temat ogarnąłem sam - NKG i BOSH sobie odpuściłem, poszły BERU - trochę droższe, ale lepsze. Teraz pali na dotyk - wcześniej lubił chwilę podkręcić. Niefortunnie po ciemku skończyłem robotę, byle jak zamontowałem rurę dolotu powietrza do filtra. Telefon - Tomek, coś furczy, chyba WYDECH. Oddałem żonie P208 jade tym C3 no jakoś głośno. Na kanał - tak od spodu OK. Ale coś słychać, ale na górze silnika. Maska w góre, a rura odpadła od filtra - TŁUMIK HAŁASU bo nie wiem jak to inaczej nazwać juz poprawnie powciskany i cisza. Chociaż w zimie chyba spoko, brał ciepłe powietrze przy silniku a nie zimne :-) Niby drobnostka, ale jak by pojechała sama na jakiś serwis to CIEKAWE co by nawymyślali i czego to nie zrobili - a roboty było 3 minuty, przykręcić jedną śrubkę do plastikowej rureczki :-) Stary AKU po naładowaniu niby trzyma, przyda mi się na warsztat.
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: Mieliśmy kuedyś zaufanego ale nie byliśmy w stanie go utrzymać więc nam uciekł! 😀
Dodano: 3 miesiące temu
Do Maarten73: Właśnie zastanawiamy się nad wystawieniem auta na sprzedaż. Tylko trochę szkoda włożonych ostatnio pieniędzy, super by było jeszcze wytrzymać ze 2 lata! 🙂 Zobaczymy, czy będzie to możliwe, bo pewnych rzeczy nie przeskoczymy. Na orzykład badania technicznego 🤔
Dodano: 3 miesiące temu
Do MaArek77: U mnie w lipcu'24 trzaśnie 17, więc jeszcze mamy czas 😄
Dodano: 3 miesiące temu
Do Qchar: Zobaczymy. Sprawdzałem koszty tych olejów, które mi radziłeś. Nie są jakoś dużo droższe. Tylko ciekawostka, że Motul proponuje do Picadora 0W30? Oczywiście alternatywnie 5W30! Wezmę raczej ten drugi, czyli taki jaki lałem Totala.
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: Do starego niestety trzeba dokładać😜
Dodano: 3 miesiące temu
Do Qchar:
Dobrze prawisz, coraz trudniej o mechanika godnego zaufania 🫣
Dodano: 3 miesiące temu
Serwisy Boscha są drogie, ale ten w Gdyni to jakaś masakra... [boshe]

Powiedz właścicielce niech regularnie sprawdza światła stopu! Przecież chodzi o Jej bezpieczeństwo... [niewiem]

A najlepiej niech wystawi Cytrynę na sprzedaż...
Dodano: 3 miesiące temu
Szacunek Piotrze.
To taka nierówna walka, mam to samo w Golfie.
Niby fajny, niby wygląda świeżo a wkładu wymaga czasami więcej niż byłoby to opłacalne uwzględniając logikę. Ostatnio rdza skasowała pieniązki.

Ale jak mówią wiemy co mamy bo tyle lat dbania i używania.

Podobają mi sie te światła do jazdy dziennej w przeciwmgielnych.
Do Golfa tez sa podobne ale niestety nie skusze sie, zaczynam sie przygotowywać do rozstania z tym autem jak stuknie mu 20 lat
Dodano: 3 miesiące temu
Nieźle skroili kase :( tak jak rozmawialiśmy , zdzierstwo i wykorzystanie niedoświadczonej dziewczyny :( Oby na tym sie na razie skończyło i śmigała bez problemów
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar:
Moja chyba jest tańsza w utrzymaniu, z naciskiem na chyba 🤣
Dodano: 4 miesiące temu
Do MarcinGP: [up] mądrego czasem warto posłuchać! ;)
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar: Pewnie, że wiem. To trytyki i druciarstwo:

"Normalia warsztatowe to kategoria obejmująca wszystkie najdrobniejsze elementy wykorzystywane w naprawach w warsztatach przy naprawach serwisowych. W kategorii normalia warsztatowe z powodzeniem znajdziemy drobne przedmioty z różnych segmentów cenowych, które będziemy używać przy naprawach."

Pierwszy lepszy link:

https://auto-blog.pl/czym-sa-normalia-warsztatowe-i-jak-z-nich-korzystac/
Dodano: 4 miesiące temu
Do MarcinGP: Raczej używa, jeździ dość bezpiecznie jak widzę! :) A jeśli chodzi o ten serwis, to co ja mogłem z Tarnowa w Gdyni załatwić. Tym bardziej, że nie było pewności, że auto dojedzie gdziekolwiek! ;)

U nie za taki serwis dałbym z 1000zł mniej!

Może ty mi powiesz, co to są normalia na tej fakturze? ;)
Dodano: 4 miesiące temu
Do mucko1: Wiesz coś o tym! [up]
Dodano: 4 miesiące temu
Czego to się nie robi dla córci
Dodano: 4 miesiące temu
Ale ją skosili [szok] 1790zł JPRDL [redhot] Nie mieli dla laski litości :-(
Dzwoniłeś tam? Sprawdzałeś w necie ile to gdzieś indziej kosztuje?

"Uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego" - czyli nie używa kierunkowskazów jakby BMW miała. Ewentualnie odwrotnie tak jak tu:

https://www.youtube.com/shorts/qqEIx2iPLc4
Najnowsze blogi
Dodano: 4 godziny temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl