Wpis w blogu auta
Citroen C4 Picasso
Dodano: 2 lata temu
Blog odwiedzono 518 razy
Data wydarzenia: 09.10.2023
Przywracanie blasku
Kategoria: serwis
Tak było i tym razem. A to nie świecąca żarówka, a to wypalone ledy w DLR-ach czy może zużyta bateria w pilocie? To drobiazgi. Gorszy temat wypadł wcześniej, jeszcze w Gdyni, kiedy alternator przestał ładować aku. Od tego tematu zacznę.
Naprawa alternatota i wymiana akumulatora – 320 024km
Problem wystąpił na odległej ziemi, więc mogłem jedynie właścicielce powiedzieć, żeby znalazła jakiś serwis w Gdyni i pojechała z problemem. Auto ledwie dojechało, na resztkach aku, bo alternator zastrajkował. Wybór padł na serwis Boscha czyli Centrum Obsługi Pojazdów Fred Tomasz Krauza. Piszę z nazwy, bo niestety naciągnęli właścicielkę na dość duże koszty, chyba tylko po to, by więcej się już tam nie pokazała.
Diagnoza – alternator do regeneracji + nowy akumulator!
Co zostało zrobione?
– regeneracja alternatora
- zakup i wymiana akumulatora BOSCH 77Ah/780A S5
- diagnostyka komputerowa i korekta błędów
- inne czynności, których nie rozumiem: NORMALIA?????
Wnioski: Usterka naprawiona, tylko jakim kosztem?
Wymiana DLR-ów - 321 782km
Powypalały się LEDy w DLR-ach, po 9-cio letniej eksploatacji. Kupiłem takie same (gdzieś znalazłem stare zapasy ktoś sprzedawał). Nie było problemów z montażem wypiąłem stare (montowaliśmy je swego czasu z Qcharem
Zrobiono
– zakup świateł do jazdy dziennej Noxon 180B
- wymiana we własnym zakresie
- wymiana baterii w pilocie CR1620
- wymiana żarówek stop tył 21/5W x 2
Więcej grzechów nie pamiętam
Ostatnia aktualizacja: 31.12.2023 10:51:36
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
49
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Dobrze, że ma taką bezpieczną przystań, do której zawsze może zawinąć
Z Żacholeckiego lasu 🤣
Każdy sposób dobry 🤣
Rumcajs jeden 🤣
No i oczywiście też dolewać
A teraz szlaja się po krzakach.
W tym roku sprzedałem 19-letniego NISSANA ALMERE za 9tyś (gość przyjechał po nią ze SZCZECINA 300KM) i 20-letnią TOYOTĘ CORROLE za 10tyś (gość z WARSZAWY 500KM pociągiem) - zero dyskusji do stanu blacharskiego i mechanicznego, szczęśliwi z tak dobrze utrzymanych samochodów mimo ich wieku.
A już we wtorek 2 stycznia mój ulubiony MAN jedzie na porządny serwis, 14 lat, obecny przebieg 1.405.000 km - spa mu zrobiłem sam. Wymiana olejów w silniku i automatycznej skrzyni biegów, wymiana tarcz przód, regeneracja zacisków tył (mają luz) i kolejny rok przed nim. Kolejne 120tyś km - ale za rok już wymiana, plan : zrobić 1.550.000km i sprzedać na WSCHÓD (do UKRAINY) albo na południe (do ARABÓW), ja wciągnę coś nowszego, tylko co ? bo te nowsze to już nie te ciężarówki, do wyboru SCANIA lub DAF na wtryskach XPI
Tak niby AUTORYZOWANE SERWISY naciągają ludzi. Dlatego ja dmucham na zimno, zaglądam tu i tam, często pod spód, bo warto. Ostatnio padł żonie AKU to kupiłem w AutosTruck - polski markowy (nie jakiś BOSH made in MEXYK) PowerGrip - co ma koreczki i wody można dolać - za 280zł chociaż AKU pewnie dalej dobry (ale niech ma NOWY) - małe dystanse, długie kręcenie, brak możliwości go naładowania bo winowajcą okazały się świece żarowe (jedna tylko była dobra), trochę odkręcania ale temat ogarnąłem sam - NKG i BOSH sobie odpuściłem, poszły BERU - trochę droższe, ale lepsze. Teraz pali na dotyk - wcześniej lubił chwilę podkręcić. Niefortunnie po ciemku skończyłem robotę, byle jak zamontowałem rurę dolotu powietrza do filtra. Telefon - Tomek, coś furczy, chyba WYDECH. Oddałem żonie P208 jade tym C3 no jakoś głośno. Na kanał - tak od spodu OK. Ale coś słychać, ale na górze silnika. Maska w góre, a rura odpadła od filtra - TŁUMIK HAŁASU bo nie wiem jak to inaczej nazwać juz poprawnie powciskany i cisza. Chociaż w zimie chyba spoko, brał ciepłe powietrze przy silniku a nie zimne
Dobrze prawisz, coraz trudniej o mechanika godnego zaufania 🫣
Powiedz właścicielce niech regularnie sprawdza światła stopu! Przecież chodzi o Jej bezpieczeństwo...
A najlepiej niech wystawi Cytrynę na sprzedaż...
To taka nierówna walka, mam to samo w Golfie.
Niby fajny, niby wygląda świeżo a wkładu wymaga czasami więcej niż byłoby to opłacalne uwzględniając logikę. Ostatnio rdza skasowała pieniązki.
Ale jak mówią wiemy co mamy bo tyle lat dbania i używania.
Podobają mi sie te światła do jazdy dziennej w przeciwmgielnych.
Do Golfa tez sa podobne ale niestety nie skusze sie, zaczynam sie przygotowywać do rozstania z tym autem jak stuknie mu 20 lat
Moja chyba jest tańsza w utrzymaniu, z naciskiem na chyba 🤣
"Normalia warsztatowe to kategoria obejmująca wszystkie najdrobniejsze elementy wykorzystywane w naprawach w warsztatach przy naprawach serwisowych. W kategorii normalia warsztatowe z powodzeniem znajdziemy drobne przedmioty z różnych segmentów cenowych, które będziemy używać przy naprawach."
Pierwszy lepszy link:
https://auto-blog.pl/czym-sa-normalia-warsztatowe-i-jak-z-nich-korzystac/
U nie za taki serwis dałbym z 1000zł mniej!
Może ty mi powiesz, co to są normalia na tej fakturze?
Dzwoniłeś tam? Sprawdzałeś w necie ile to gdzieś indziej kosztuje?
"Uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego" - czyli nie używa kierunkowskazów jakby BMW miała. Ewentualnie odwrotnie tak jak tu:
https://www.youtube.com/shorts/qqEIx2iPLc4