Wpis w blogu auta
Citroen C4 Picasso
Dodano: 1 rok temu
Blog odwiedzono 512 razy
Data wydarzenia: 09.10.2023
Przywracanie blasku
Kategoria: serwis
Tak było i tym razem. A to nie świecąca żarówka, a to wypalone ledy w DLR-ach czy może zużyta bateria w pilocie? To drobiazgi. Gorszy temat wypadł wcześniej, jeszcze w Gdyni, kiedy alternator przestał ładować aku. Od tego tematu zacznę.
Naprawa alternatota i wymiana akumulatora – 320 024km
Problem wystąpił na odległej ziemi, więc mogłem jedynie właścicielce powiedzieć, żeby znalazła jakiś serwis w Gdyni i pojechała z problemem. Auto ledwie dojechało, na resztkach aku, bo alternator zastrajkował. Wybór padł na serwis Boscha czyli Centrum Obsługi Pojazdów Fred Tomasz Krauza. Piszę z nazwy, bo niestety naciągnęli właścicielkę na dość duże koszty, chyba tylko po to, by więcej się już tam nie pokazała.
Diagnoza – alternator do regeneracji + nowy akumulator!
Co zostało zrobione?
– regeneracja alternatora
- zakup i wymiana akumulatora BOSCH 77Ah/780A S5
- diagnostyka komputerowa i korekta błędów
- inne czynności, których nie rozumiem: NORMALIA?????
Wnioski: Usterka naprawiona, tylko jakim kosztem?
Wymiana DLR-ów - 321 782km
Powypalały się LEDy w DLR-ach, po 9-cio letniej eksploatacji. Kupiłem takie same (gdzieś znalazłem stare zapasy ktoś sprzedawał). Nie było problemów z montażem wypiąłem stare (montowaliśmy je swego czasu z Qcharem
Zrobiono
– zakup świateł do jazdy dziennej Noxon 180B
- wymiana we własnym zakresie
- wymiana baterii w pilocie CR1620
- wymiana żarówek stop tył 21/5W x 2
Więcej grzechów nie pamiętam
Ostatnia aktualizacja: 31.12.2023 10:51:36
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Dobrze, że ma taką bezpieczną przystań, do której zawsze może zawinąć
Z Żacholeckiego lasu 🤣
Każdy sposób dobry 🤣
Rumcajs jeden 🤣
No i oczywiście też dolewać
A teraz szlaja się po krzakach.
W tym roku sprzedałem 19-letniego NISSANA ALMERE za 9tyś (gość przyjechał po nią ze SZCZECINA 300KM) i 20-letnią TOYOTĘ CORROLE za 10tyś (gość z WARSZAWY 500KM pociągiem) - zero dyskusji do stanu blacharskiego i mechanicznego, szczęśliwi z tak dobrze utrzymanych samochodów mimo ich wieku.
A już we wtorek 2 stycznia mój ulubiony MAN jedzie na porządny serwis, 14 lat, obecny przebieg 1.405.000 km - spa mu zrobiłem sam. Wymiana olejów w silniku i automatycznej skrzyni biegów, wymiana tarcz przód, regeneracja zacisków tył (mają luz) i kolejny rok przed nim. Kolejne 120tyś km - ale za rok już wymiana, plan : zrobić 1.550.000km i sprzedać na WSCHÓD (do UKRAINY) albo na południe (do ARABÓW), ja wciągnę coś nowszego, tylko co ? bo te nowsze to już nie te ciężarówki, do wyboru SCANIA lub DAF na wtryskach XPI
Tak niby AUTORYZOWANE SERWISY naciągają ludzi. Dlatego ja dmucham na zimno, zaglądam tu i tam, często pod spód, bo warto. Ostatnio padł żonie AKU to kupiłem w AutosTruck - polski markowy (nie jakiś BOSH made in MEXYK) PowerGrip - co ma koreczki i wody można dolać - za 280zł chociaż AKU pewnie dalej dobry (ale niech ma NOWY) - małe dystanse, długie kręcenie, brak możliwości go naładowania bo winowajcą okazały się świece żarowe (jedna tylko była dobra), trochę odkręcania ale temat ogarnąłem sam - NKG i BOSH sobie odpuściłem, poszły BERU - trochę droższe, ale lepsze. Teraz pali na dotyk - wcześniej lubił chwilę podkręcić. Niefortunnie po ciemku skończyłem robotę, byle jak zamontowałem rurę dolotu powietrza do filtra. Telefon - Tomek, coś furczy, chyba WYDECH. Oddałem żonie P208 jade tym C3 no jakoś głośno. Na kanał - tak od spodu OK. Ale coś słychać, ale na górze silnika. Maska w góre, a rura odpadła od filtra - TŁUMIK HAŁASU bo nie wiem jak to inaczej nazwać juz poprawnie powciskany i cisza. Chociaż w zimie chyba spoko, brał ciepłe powietrze przy silniku a nie zimne
Dobrze prawisz, coraz trudniej o mechanika godnego zaufania 🫣
Powiedz właścicielce niech regularnie sprawdza światła stopu! Przecież chodzi o Jej bezpieczeństwo...
A najlepiej niech wystawi Cytrynę na sprzedaż...
To taka nierówna walka, mam to samo w Golfie.
Niby fajny, niby wygląda świeżo a wkładu wymaga czasami więcej niż byłoby to opłacalne uwzględniając logikę. Ostatnio rdza skasowała pieniązki.
Ale jak mówią wiemy co mamy bo tyle lat dbania i używania.
Podobają mi sie te światła do jazdy dziennej w przeciwmgielnych.
Do Golfa tez sa podobne ale niestety nie skusze sie, zaczynam sie przygotowywać do rozstania z tym autem jak stuknie mu 20 lat
Moja chyba jest tańsza w utrzymaniu, z naciskiem na chyba 🤣
"Normalia warsztatowe to kategoria obejmująca wszystkie najdrobniejsze elementy wykorzystywane w naprawach w warsztatach przy naprawach serwisowych. W kategorii normalia warsztatowe z powodzeniem znajdziemy drobne przedmioty z różnych segmentów cenowych, które będziemy używać przy naprawach."
Pierwszy lepszy link:
https://auto-blog.pl/czym-sa-normalia-warsztatowe-i-jak-z-nich-korzystac/
U nie za taki serwis dałbym z 1000zł mniej!
Może ty mi powiesz, co to są normalia na tej fakturze?
Dzwoniłeś tam? Sprawdzałeś w necie ile to gdzieś indziej kosztuje?
"Uroczyście przysięgam, że knuję coś niedobrego" - czyli nie używa kierunkowskazów jakby BMW miała. Ewentualnie odwrotnie tak jak tu:
https://www.youtube.com/shorts/qqEIx2iPLc4