Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Dacia Logan MCV » Przegląd po 20.000 km







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Dacia Logan
SO
Wcześniej jeździł: Dacia Logan MCV, Chevrolet Aveo T255
  • przebieg 19 922 km
  • rocznik 2012
  • kupione używane w 2013
  • silnik 1.6 MPI LPG
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 4137 razy
Data wydarzenia: 17.02.2014
Przegląd po 20.000 km
Kategoria: serwis
Dacia dokręciła się do 20 tys. km. przejechanych po drogach Europy Środkowej. Jako, że Renault Polska życzy sobie, aby MCV-ki były przeglądane co 20.000 km lub co rok, w zależności od tego co nastąpi wcześniej, stawiłem się na rzeczony przegląd gwarancyjny. Przegląd przewiduje wymianę filtrów kabiny, oleju, gaz-gaz, wymianę oleju silnikowego oraz długą listę pracochłonnych i specjalistycznych czynności mających dać odpowiedź, czy auto jeszcze się nie rozleciało i czy nie rozleci się 10 metrów od bramy ASO :)

W trakcie przeglądu wykryto "pocenie się" na lewej półosi (naprawiono). Dodatkowo dorzuciłem skrzypienie fotela w ostrych zakrętach - pomyśleli, posmarowali i przeszło, chociaż wg. opinii na DaciaKlub nie powinienem się spodziewać, że ta przypadłość nie powróci.

W ciągu swych pierwszych 20 tys. km. Logan udowodnił, że jest autem o niewygórowanych potrzebach paliwowych (średnio mniej więcej 8,5-9,5 l LPG/100 km i symboliczna ilość benzyny na start), całkiem przyjemnym w jeździe (szczególnie spokojnej) i wręcz ogromnie pakownym. Zdążyłem się już przyzwyczaić do jego drobnych mankamentów, takich jak hałas powyżej 130 km/h (audio jest na tyle dobre, że da się go zagłuszyć muzyką), ograniczona zrywność czy brak komputera (a szczególnie termometru). Najbardziej brakuje mi tempomatu, szczególnie w dłuższych trasach wciskanie gazu i trzymanie się konkretnej prędkości bywa uciążliwe.

Poza tym "keep your eyes on the road, your hands upon the wheel" i oby do następnego przeglądu.
Ostatnia aktualizacja: 14.11.2014 22:23:40
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86:
U mnie też głośniej zaczęły pracować po przejechaniu 20-25 tys :(
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: no to badźiewie które nazywają wtryskami lpg. Nie dość że są za wolne do tego silnika to jeszcze teraz zaczęły pracować niczym jakbym miał diesla pod maską
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86:
To co Ty chcesz wymieniać?
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: na valtekach mam zrobione dopiero 16tys km
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86:
OK.
A Ty ile już przejeździłeś na swojej listwie?
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: koniec marca początek kwietnia. Mogę spytać na dniach czy da radę cuś utargować przy 2autach
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86:
A kiedy Ty zamierzasz to robić?
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: Waldziu jak się byś decydował to zawsze można by może cusik utargować przy podwójnym zamówieniu
Dodano: 10 lat temu
Do karol8892:
Dzięki, pewnie zastosuje się do rad
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: myślę że MAT wystarczająco wyjaśnił kwestię co montować :) obecnie nie ma nic ciekawszego.
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86:
Dzięki, to może podjadę do Twojego?
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: " alt=""/>
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: HANA lub MATRIX. tylko i wyłącznie coś z tych produktów
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: Waldek ja będę montował hane niebieską. (mój gaziarz załatwi mi za 320zł już z montażem]
Dodano: 10 lat temu
Do karol8892:
Tylko co to ma być za sprzęt - ta górna połka? bo kompletnie się nie orientuję :(
Dodano: 10 lat temu
Do karol8892:
Taki mam zamiar :)
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86:
Będę się musiał za to w końcu zabrać, znowu pójdzie kasy :(
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: otóż to :) montuj sprzęt z wyższej półki - będzie lepiej [up]
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: powiem Ci że i tak sporo nalatałeś na tej listwie. Teraz trza zainwestować w coś Co sprosta wymaganiom naszych silnikÓw
Dodano: 10 lat temu
Do MAT86:
U mnie źle dobrał montujący wielkość dysz - dał za mały przekrój, tak mi po pomiarach powiedzieli w servisie producenta :( pewnie niedługo będzie trzeba to wymienić, bo na gazie przejechałem już około 70 tys, a jak mi powiedziano to przebieg przy którym z reguły trzeba to wymienić, choć nie zawsze
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1:
Powiem Ci że u mnie na samym początku też były problemy z dopasowaniem temperatury przełączania na lpg i najniższa temperatura jaką udało się ustawić to 37stopni. Podobno to przez wtryski valtek [doom]. Naszczęście u mnie już długo one nie pobędą
Dodano: 10 lat temu
Do karol8892:
Były próby na 30 stopni, nie da rady, auto robi kangura przy przełączaniu, przeważnie gaśnie i potem trudno go uruchomić :( Przeważnie się to dzieje przy ruszaniu spod świateł, bo przy dodaniu gazu przy ruszaniu, zaraz wpada 2000 obrotów i jest kicha :( Zresztą producent określił chyba to nie bez powodów - przełączenie następuje przy 40 stopniach i 2000 obrotów :) i nie ma chyba co kombinować tylko przyjąć to na klatę
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: jak dobrze pamiętam to u mnie ustawione jest 30 stopni, co dla v-ki jest chwilą strachu :) Nie mam ograniczeń obrotów. Ograniczenia takie ustawia się jeżli pomiędzy listwą a wtryskiem jest dość dużo przewodu (duża odległość). Więc jeśli masz tak zrobione, to pewnie nie bez przyczyny i raczej tego nie zmienisz [los2] Możesz wynegocjować te 30 stopni bo to u mnie kolejne auto tak ustawione i nigdy nic się nie działo hehe Pozdro
Dodano: 10 lat temu
Do karol8892:
Muszę chyba jechać do gazownika :(
U mnie z benzyny na LPG przełącza się jak płyn chłodzący osiągnie 40 stopni, no i silnik musi wskoczyć na 2000 obrotów, o co jest najłatwiej
Dodano: 10 lat temu
No tak, w ostatnim motorze napisali, że tego auta nie kupuje się dla przyjemności, ale śmiem twierdzić, że bezawaryjna eksploatacja potrafi być milsza niż posiadanie wypasionej fury. Co do gazu, u mnie pomimo sporego apetytu na paliwo, spala symboliczne ilości przed przełączeniem na LPG - parownik jest na ścianie grodziowej i silnik szybko go ogrzewa. Wracając, tempomat rzeczywiście jest świetnym wynalazkiem. W poprzednim aucie nie miałem tego gadżetu i droga do Zakopanego po ludzku zmęczyła mi nogę (ciekawe, dlaczego dwukrotnie dłuższa podróż do HR już nie ;)). Co więcej, w moim przypadku, wbrew obiegowej opinii, jazda z tempomatem zmniejsza zużycie paliwa, choć moduł mógłby być bardziej inteligentny, niestety nie widzi drogi i nie przewiduje sytuacji. Szkoda.
Dodano: 10 lat temu
Do mucko1: 6 km? ;0 audi potrzebuje 300 metrów latem i jakies 800 zimą... po diagnostyce instalacji po 10k km, komputer wskazał 95% czasu jazdy na lpg :D a przecież czasem na benzynie się jeździ, co by do stacji się doturlać :D
Dodano: 10 lat temu
U mnie zimą, to Lanos potrzebował z 6 km zanim się przełączył na gaz, czyli prawie pod pracą :( ale ostatnio ociepliłem parownik gąbką i teraz wystarcza około 2 kilometry.
Myślałem, że może mam termostat walnięty i go wymieniłem, ale nic to nie zmieniło - czyli był dobry
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy:
Ostatnio benzynę zatankowałem po ok. 5200 km do pełna i wyszło 0,58 l/100 km, z tym że w tej liczbie jest ileśtam kilometrów (ok. połowa drogi z Wa-wy do Zagłębia) przejechanych na benzynie, bo się w międzyczasie gaz skończył i jakoś nie zajechałem na żadną stację po drodze. Latem potrafił się zadowolić ilością ok. ćwierć litra na 100 km. Przy ostrych mrozach przechodzi na LPG mniej więcej po 1 km.
Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: dobre pytanie ja przy mrozach -10 i wiecej to z 4km musze przejechac:P
Dodano: 10 lat temu
Do giernal: No w mieście nie jest specjalnie potrzebny. Mi by się przydał taki z prawdziwego zdarzenia bo mam manualny to znaczy wrzucam najwyższy bieg i pedał gazu w podłogę. Niestety to się sprawdza tylko na w miarę pustej autostradzie ;-)
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl