Wpis w blogu auta
Peugeot 207
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1180 razy
Data wydarzenia: 19.04.2014
Pracowite trzy tygodnie
Kategoria: inne
Przy okazji samodzielnej wymiany kół postanowiłem rozprawić się z rdzawym nalotem bębnów hamulcowych. Do tego celu użyłem wysokotemperaturowego lakieru w sprayu, którego kilka warstw sprawiło, iż tylna oś pojazdu wygląda perfekcyjnie.
Rozochocony sukcesem zadbałem też o wnętrze "Peżoka", oczyszczając panele regulacji szyb z resztek powłoki lakierniczej. To pozornie łatwe zadanie zajęło mi tydzień, podczas którego nabawiłem się stresu oraz licznych urazów dłoni.
Dużo gorsze doświadczenie stanowiło odkrycie zadrapań na przednim zderzaku. Wprawdzie były one znikome, ale drażniły mnie tak mocno, że zafundowałem autu fragmentaryczną polerkę karoserii. W jej następstwie lakier wyraźnie odżył, a zarysowanie zniknęło.
Ponadto w ramach czynności serwisowych zakonserwowałem zimówki na czas ich leżakowania. Odrobina płynnego silikonu wystarczyła, by zabezpieczyć gumę przed paruszeniem i nadać jej niepowtarzalnego blasku.
W międzyczasie komputer pokładowy wyświetlił również dwa komunikaty ostrzegawcze. Pierwszy z nich dotyczył zbyt niskiego poziomu oleju, drugi zaś informował o awarii żarówki. Na szczęście szybko dokonana dolewka poparta zamianą postojówki rozwiązała problem.
Mając już wszystko sprawne udałem się dziś na obowiązkowy przegląd rejestracyjny. Rzetelnie przeprowadzone badanie wykazało, iż samochód jest w doskonałym stanie technicznym oraz posłuży jeszcze wiele długich lat.
Dlatego wiążąc z nim swoją przyszłość wykupiłem mu szeroki pakiet ubezpieczenia. Dzięki twardym negocjacjom cenowym udało mi się powiększyć dotychczasowy zakres ochrony o NNW dla kierowcy, płacąc przy tym porównywalną stawkę.
Minione 21 dni upłynęło bardzo intensywnie, ale nie żałuję ani jednej chwili poświęconej "207-ce", bo w pełni na to zasługuje.
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

P.S. Piwo piję rzadko, zawsze poza domem i tylko w dobrym towarzystwie.
Bębny + kieszeń w drzwiach rewelacja, a tej rysce na zderzaku to już bym odpuścił, tyle co nic
Ja ostatnio dostałem złowrogi komunikat od komputera brzmiący : "Sprawdź poziom płynu do spryskiwaczy" w pierwszej chwili gdy jeszcze nie zdążyłem tego przeczytać, myślałem że na zawał zejdę
Wyszło świetnie, zarówno bębny jak i panel.
Z tylnymi bębnami muszę zrobić to samo.
Do opon użyłeś silikonu w płynie czy w sprayu?
Płynny czysty silikon jest stosunkowo drogi, zazwyczaj wystarczy użycie preparatu do opon w płynie zawierającego silikon, który jest znacznie tańszy.
Choć ja osobiście nie smaruje bieżnika opon nawet podczas leżakowania, gdyż po ponownym założeniu potrafią się zachować nieobliczalnie.
Dlatego preparatem na silikonie smaruje tylko boki opony, a bieżnik smaruje wodnym preparatem do opon.