Wpis w blogu użytkownika
Tejlor
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 953 razy
Data wydarzenia: 22.05.2017
Podsumowanie 3 lat z GP
Kategoria: obserwacja
Pisząc krótko: nigdy mnie nie zawiódł i spełnił wszystkie oczekiwania.
Pisząc dłużej:
- Samochód nie miał żadnej poważnej awarii, która unieruchomiłaby go na drodze czy też w garażu. Jeden jedyny raz gdy zostawiłem go u mechanika na cały dzień to wymiana zaworu w sprężarce klimy.
- Rzeczy, które robiłem / wymieniłem to przede wszystkich czynności eksploatacyjne. Nie miałem problemu z elektroniką, wspomaganiem czy alternatorem, a to najczęstsze usterki GP.
Klocki hamulcowe wymienione przez poprzednika wciąż wyglądają jak nowe.
- Samochód świetnie się prowadzi. Twardsze zawieszenie w wersji sport w połączeniu z kubełkowymi fotelami sprawiały, że pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność. I to nawet porównując do nowego Leona!
- Bogate wyposażenie spowodowało, że ani razu nie żałowałem tego, że mój wybór padł właśnie na Fiata, a nie na jakiegoś Polo, Fabie czy Corsę. Wręcz przeciwnie. Czy kupiłbym taki samochód jeszcze raz? Jak najbardziej!
Start:
marzec 2014 - 115 123 km
Meta:
maj 2017 - 156 217 km
Naprawy i wymiany:
- silnik i skrzynia (wymiana oleju, filtrów, świec, termostatu, uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów, poprawa mocowania osłony pod silnikiem) = 612 zł
- wydech (naprawa łącznika elastycznego) = 150 zł
- zawieszenie (wymiana amortyzatorów, sworzni wahaczy, przegubu zewn, ustawianie zbieżności) = 1195 zł
- hamulce (regulacja hamulca ręcznego, malowanie zacisków na czerwono) = 10 zł
- koła (zakup opon zimowych, felg stalowych, kołpaków, prostowanie felg, zakup używanej opony letniej, łatanie opony, wymiana opon) = 2060 zł
- klimatyzacja (wymiana chłodnicy, zawora, nabijanie i uzupełnianie czynnika) = 720 zł
- elektronika (wymiana Blue&Me, wentylatora nawiewu, głośników przednich) = 530 zł
- oświetlenie i widoczność (zakup żarówek, wycieraczek) = 140 zł
- kosmetyka (zapachy, ściereczki, szampon, czernidło do opon, wosk, preparat do klimy, konserwacja podwozia, lakierowanie drobnych odprysków i otarć) = 225 zł
- wyposażenie (hak holowniczy, zaślepka, klucz do kół, trójkąt, apteczka, skrzynka na narzędzia, podnośnik, koło zapasowe pełnowymiarowe, linka holownicza) = 305 zł
- akcesoria (klucz do świec, naklejki Punto i pod tablicę rej, kabel ELM327, książka Sam Naprawiam, druk instrukcji obsługi) = 170 zł
- opłaty (rejestracja, podatek, OC, przeglądy) = 3347 zł
Benzyna:
- spalono: 2719,12 litrów za 12194,21 zł (średnio 4,48 zł / l)
- średnie spalanie: 6,52 l / 100 km
Podsumowanie:
- łączne koszty: 21658 zł
- przebieg: 41094 km
- koszt 1 km: 0,53 zł
Ostatnia aktualizacja: 22.05.2017 13:32:01
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17
komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Wiadomo .
A nawet chyba Grande Punto
A prywaciarze już nauczyli się toczyć tłoki i zakładać nowe pierścienie.
Silnik może być DOTARTY po:
- 5 000 km dla silnika BENZYNOWEGO.
- 10 000 km dla silnika DIESEL.
III - MAKSYMALNE DOPUSZCZALNE zużycie oleju w silniku DOTARTYM:
- 0,5 l na 1 000 km dla silnika BENZYNOWEGO.
- 1,0 l na 1 000 km dla silnika DIESEL.
NIE INTERWENIOWAĆ, JEŻELI ZUŻYCIE NIE PRZEKRACZA TYCH WARTOŚCI. :D