Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra Tytanek » Pierwszy wakacyny wypad Tytankiem

Wpis w blogu auta Opel Astra
Pierwszy wakacyny wypad Tytankiem
Kategoria: podróż
Witajcie.

Jako że sezon wypadowy mamy w pełni, to razem z przyjaciółmi postanowiliśmy wyskoczyć sobie na kilka dni do Białki Tatrzańskiej coby się trochę odprężyć i nabrać nowych sił witalnych ;)
Tytankowi przypadł "zaszczyt" odbycia wakacyjnej trasy, z racji że jest największym z posiadanych przez nas wozów.
Byłem bardzo ciekawy jak Astra poradzi sobie z jazdą po górach z większym obciążeniem, ale po kolei...
Przed podróżą, oczywiście obowiązkowe sprawdzenie poziomu wszelakich płynów [wszystko było ok], tankowanie do pełna :/ , pod-pompowanie opon, no i wizyta na myjni.

Wyruszyliśmy w czwórkę o piątej rano, i kierowaliśmy się w stronę Strzelec Opolskich, aby już za samą miejscowością wjechać na A4.
Gdy dotarliśmy do Krakowa odbiliśmy na Zakopiankę i bez większych przeszkód około 8:40 byliśmy w Zakopanem, stamtąd odbiliśmy na Łysą Polanę aby na "dzieńdoberek" wejść nad Morskie Oko. I tu nie obyło się bez przeszkód bo droga od strony Jaszczurówki okazała się zamknięta, więc musieliśmy nadrobić parę kilometrów, i o 9:35 byliśmy u celu.
Sam odcinek autostradowy był wyjątkowo pusty, co sprzyjało płynnej jeździe, prędkości oscylowały w granicach 140-150 km/h a średnie spalanie po zjechaniu z autostrady osiągnęło wartość 7,7 l/100 km, po dojechaniu do celu wyniosło 7.2 l/100 km, spalanie z całej trasy 900 km 6,8/100

W następnych dniach Tytanek woził nas na zwiedzanie :

Doliny Kościeliskiej + Jaskinia Mroźna
Doliny Chochołowskiej
3x do Zakopanego
1x rejon skoczni i Doliny Białego

A do Term w Białce chodziliśmy piechotą, bo mieliśmy 800 metrów ;)

Sam samochód spisywał się bardzo dobrze, nawet przy prędkościach autostradowych we wnętrzu nie jest przesadnie głośno, prowadzenie jest bardzo stabilne, silnik powyżej 2,5 tys całkiem przyzwoicie zabierał się do pracy i do prędkości 160 km/h całkiem sprawnie napędza dość obciążone auto. Również na górskich serpentynach i podjazdach nie było żadnych problemów, pochwalić trzeba bardzo skuteczne hamulce, oraz zawieszenie które zapewnia duży zapas przyczepności na szybko pokonywanych zakrętach, dodatkowo podróż umila BARDZO skuteczna klimatyzacja.
Po powrocie do domu ponownie skontrolowałem stan wszystkich płynów, wszystko było jak najbardziej ok, poziom oleju się nie zmienił co mnie cieszy, bo w przypadku Ecoteców nie jest to regułą.

Podsumowując, Tytanek spisał się na medal i jestem z tego powodu bardzo zadowolony :)

Cześć i czołem :)

AWC jak zwykle poprzestawiało zdjęcia
Ostatnia aktualizacja: 22.07.2014 21:45:59
Do Stig210: Sporo pali Ci na postoju,w dieslu pokazuje od 0,3 do 0,8l na godzinę z klimą,na światłach ....itp.Klima sporo podnosi spalanie,pewnie co najmniej pół litra na setkę,dziś zrobiłem bez klimy 79km w tym ok.30 po mieście i komputer pokazał że zużyłem równe 4 litry.
Do Stig210: Szkoda, bo to piękne miejsca...
Do MarcinGP: Nie tylko Kościeliską, Chochołowską też [choć w mniejszym stopniu] ale nie chciałem tego już pokazywać.
Widok straszny, drzewa powyrywane z korzeniami, ziemia przeorana ciężkim sprzętem...
Zajmie to długie lata zanim to wszystko zacznie jakoś znów wyglądać.
Do giernal: Taka wersja mi się trafiła i taka jest ;)
Ale jak sam zauważyłeś, archaiczny wygląd jest wynagradzany polskim językiem i funkcjami. Dobrze, że do pamięci komputera jest wgranych kilka języków to nie musiałem latać do ASO na zmianę oprogramowania ;)
Do rekord5: Dokładnie, fany bajer jest z spalaniem w litrach na godzinę przy postoju. Można zobaczyć jak bardzo poszczególne elementy wyposażenia obciążają silnik.
Bez klimy 0.7 l/H a z włączoną klimą w upalny dzień do 1.5 l /H
Do LisTruck: Mnie zaskoczyło to, że na Krupówkach zrobiło się ciszej, co jest oczywiście pozytywem. Teraz słychać głównie szum turystów, a nie jakieś durne automaty itp, teraz jest tylko 1 miejsce gdzie jest głośno, ale to już tak nie przeszkadza :)
Do grzesio70: dobrze, że tylko w 35% statystyczna ;D
Pogoda była, ale tylko przez 2 dni, całą resztę niestety lało
Fotki z gór [up] Ale przetrzebiło lasy w dolinie Kościeliska [totalszok] Ostatnim razem jak tam byłem nigdzie nie było terenów bez drzew na zboczach. Jaskinia mroźna miejscami to ma rozmiar dla dziecka ;-) Za to chłodek bardzo przyjemny i chyba stała temperatura ok. 5 stopni rzez cały rok. Fajna wycieczka [up]
Wyświetlacz nieco archaiczny, ale duży plus dla niego za polski język i bogactwo udzielanych informacji. :)
Fajna wyprawa, choć ja jakoś za górami specjalnie nie przepadam ;), ale popatrzeć na fajne widoczki miło :).
Bardzo fajne foteczki.
Niezły wypad,choć niezbyt daleki,ważne że plan wykonany bez problemów.Ten komputerek fajna rzecz taki sam mam w klekotku,czasem pociesza,czasem przeraża pokazując np.podczas przyśpieszania w mieście nawet ponad 35l/100km.Jednak z reguły zachęca do zmniejszania nacisku na prawy pedał
Fajna wyprawka ja Zakopiec i Morskie w 2011r zwiedzałem i w przyszłym roku muszę to powtórzyc;)
Pozdro[papa]
zając pierwsza klasa:)
Moje strony:), na początku sierpnia też sie wybieram na kilka dni w te rejony. Pogodę mieliście jak widze super na góry[up]. Fotorelacja w 35% statystyczna;)
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel