Wpis w blogu auta
Toyota Verso
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 932 razy
Data wydarzenia: 25.06.2017
Pierwszy tysiąc. Spalanie.
Kategoria: inne
Nie spodziewam się niczyjej ekscytacji, bo i obiekt wpisu nikogo zapewne nie porywa.
Dużo pisałem już o swej niechęci do silników diesla.
W swojej karierze kierowcy diesle miałem dwa:
-Mondeo 1.8TD (Mk.II)
-Honda Civic 2.2 i-CTDI
Ford sprawował się świetnie.
Ani razu nie zawiódł, silnik pracował jak marzenie i palił niedużo.
Z Hondą było już inaczej.
Być może część winy ponoszą zwiększone wymagania względem auta, ale i samo spalanie (czynnik wymierny) nie zachwycało.
Nadszedł więc czas na "benzyniaka".
Mimo, że mocniejszy o całe 7 koni mechanicznych, Verso jest wolniejsze - za sprawą większej masy czy też skrzyni CVT.
A jak ma się spalanie?
Pierwszy pomiar wykazał 8.1 L/100KM.
Następne dwa pomiary (paliwo pod korek, reset licznika,jazda do rezerwy) wykazały spalanie 8.07 L/100KM
Warunki mieszane:
- 30% trasa (dwucyfrowe drogi A)
- 30% miasto
- 40% jazda wiejska (drogi B)
Chyba nieźle jak na 7 osobowego Vana na benzynę i z automatem (choć na to nie wygląda Verso bazuje na Avensisie i jest większe od VW Touran).
Jutro pierwsza duża trasa.
1000 mil przez 6 krajów.
Sam jestem ciekaw.
Pozdrawiam,
P.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
42
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Trafnie opisane
"Na raz" z dziećmi przejechałeś czy z noclegiem?
Ale grubo nad ranem fajnie się pomyka
Też wybieram A31 i A3 rzez Guildford, nawet czas przejazdu do M25 zbytnio się nie różni, ale co chwila jakieś ronda i tym podobne. Dobra alternatywa, ale co autostrada to autostrada.
Jak dla mnie spalanie przyzwoite jak na tą masę i automat. Nuda w przy eksploatacji też jest pozytywna, bo nie ma negatywnych przygód
Zbiornik wystarczy na 500km czyli mam 3 tankowania w miesiącu zamiast dwóch beznzyny...5 minut dłużwej miesięcznie...godzina tankowania na rok dłużej...ale 3 000 zł taniej...nie ma takiego zawodu na świecie żeby zarobić 3 000 zł za godzinę
A też tankuję w Dover - nie przesadzają z cenami na BP, no i zawsze punkty Nectar'a wpadają.
Widać, że Cię wreszcie auto cieszy i tak trzymać
Ja na trasie do Polski najlepsze wyniki spalania osiągam pomiędzy Calais a Hanowerem, gdzie zazwyczaj zapala mi się "księgowy". To coś około 600km na baku 55l (rezerwa zapala się gdzieś tak po wyżłopaniu około 48l - z obserwacji).
Nie wiem, czy to ta płaskość Belgii i Holandii wpływa tak na dobry wynik (około 8.5l/100km, czy nawet mniej)?
Bo potem jest znacznie gorzej
Spod Hanoweru docieram do granicy Polski i to już na rezerwie (około 400km). Tankowanie w Torzymiu i kolejny raz rezerwa zapala mi się po zjeździe z A2 na węźle Wiskitki (okolice Żyrardowa, też po ledwie 400km). Prędkość raczej nie kosmiczna. Rzadko 140km/h przekraczam.
Ale potem poprawa, bo pozostałe 300km do Zamościa robię na połowie baku
Właściwie każdym autem podobne zależności zaobserwowałem.
Szerokości i udanego urlopu
szerokości