Wpis w blogu auta
Toyota Verso
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 939 razy
Data wydarzenia: 25.06.2017
Pierwszy tysiąc. Spalanie.
Kategoria: inne
Nie spodziewam się niczyjej ekscytacji, bo i obiekt wpisu nikogo zapewne nie porywa.
Dużo pisałem już o swej niechęci do silników diesla.
W swojej karierze kierowcy diesle miałem dwa:
-Mondeo 1.8TD (Mk.II)
-Honda Civic 2.2 i-CTDI
Ford sprawował się świetnie.
Ani razu nie zawiódł, silnik pracował jak marzenie i palił niedużo.
Z Hondą było już inaczej.
Być może część winy ponoszą zwiększone wymagania względem auta, ale i samo spalanie (czynnik wymierny) nie zachwycało.
Nadszedł więc czas na "benzyniaka".
Mimo, że mocniejszy o całe 7 koni mechanicznych, Verso jest wolniejsze - za sprawą większej masy czy też skrzyni CVT.
A jak ma się spalanie?
Pierwszy pomiar wykazał 8.1 L/100KM.
Następne dwa pomiary (paliwo pod korek, reset licznika,jazda do rezerwy) wykazały spalanie 8.07 L/100KM
Warunki mieszane:
- 30% trasa (dwucyfrowe drogi A)
- 30% miasto
- 40% jazda wiejska (drogi B)
Chyba nieźle jak na 7 osobowego Vana na benzynę i z automatem (choć na to nie wygląda Verso bazuje na Avensisie i jest większe od VW Touran).
Jutro pierwsza duża trasa.
1000 mil przez 6 krajów.
Sam jestem ciekaw.
Pozdrawiam,
P.
Najnowsze blogi
Dodano: 12 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Trafnie opisane
"Na raz" z dziećmi przejechałeś czy z noclegiem?
Ale grubo nad ranem fajnie się pomyka
Też wybieram A31 i A3 rzez Guildford, nawet czas przejazdu do M25 zbytnio się nie różni, ale co chwila jakieś ronda i tym podobne. Dobra alternatywa, ale co autostrada to autostrada.
Jak dla mnie spalanie przyzwoite jak na tą masę i automat. Nuda w przy eksploatacji też jest pozytywna, bo nie ma negatywnych przygód
Zbiornik wystarczy na 500km czyli mam 3 tankowania w miesiącu zamiast dwóch beznzyny...5 minut dłużwej miesięcznie...godzina tankowania na rok dłużej...ale 3 000 zł taniej...nie ma takiego zawodu na świecie żeby zarobić 3 000 zł za godzinę
A też tankuję w Dover - nie przesadzają z cenami na BP, no i zawsze punkty Nectar'a wpadają.
Widać, że Cię wreszcie auto cieszy i tak trzymać
Ja na trasie do Polski najlepsze wyniki spalania osiągam pomiędzy Calais a Hanowerem, gdzie zazwyczaj zapala mi się "księgowy". To coś około 600km na baku 55l (rezerwa zapala się gdzieś tak po wyżłopaniu około 48l - z obserwacji).
Nie wiem, czy to ta płaskość Belgii i Holandii wpływa tak na dobry wynik (około 8.5l/100km, czy nawet mniej)?
Bo potem jest znacznie gorzej
Spod Hanoweru docieram do granicy Polski i to już na rezerwie (około 400km). Tankowanie w Torzymiu i kolejny raz rezerwa zapala mi się po zjeździe z A2 na węźle Wiskitki (okolice Żyrardowa, też po ledwie 400km). Prędkość raczej nie kosmiczna. Rzadko 140km/h przekraczam.
Ale potem poprawa, bo pozostałe 300km do Zamościa robię na połowie baku
Właściwie każdym autem podobne zależności zaobserwowałem.
Szerokości i udanego urlopu
szerokości