Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mercedes 190 » Pierwszy tysiąc, pierwszy test na trasie i pierwsze awarie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mercedes 190
  • przebieg 325 680 km
  • rocznik 1985
  • kupione używane w 2012
  • silnik 2.0
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1343 razy
Data wydarzenia: 19.09.2012
Pierwszy tysiąc, pierwszy test na trasie i pierwsze awarie
Kategoria: obserwacja
Witam,
W przeciągu posiadania auta niespełna 2 tygodnie, uzbierało się kilka rzeczy o których można coś napisać.
Po zakupie auto jeździło niemrawo, w porównaniu do Poloneza nie było ani wcale dynamiczniejsze, również dużo spalało.
Z tejże racji, że na benzynie było nieco lepiej, awarię uznałem w gazie, więc udałem się do gazowników w celu regulacji instalacji.
Chłopaki stwierdzili, że parownik nadaje się do wymiany, więc w zaufaniu fachowcom pracującym w dość profesjonalnej firmie zakupiłem nowy model BRC i udałem się na wymianę.
Wymiana nie wiele zmieniła, a nawet auto bardziej zaczęło zamulać. Majster powiedział, że parownik musi się odpowiednio ułożyć i dopiero po ok 1000 km nadaje się do regulacji. Polecił mi pojeździć trochę, a później przyjechać na regulację. Co ciekawe - nie zażądał wtedy żadnej zapłaty.

Zbliżał się termin pierwszej większej trasy, na której mógłbym sprawdzić z czym mam do czynienia. Około 300 km z Warszawy do rodzinnego Hrubieszowa. Wyjechałem w nocy, aby czystą drogę i uniknąć korków.
Okazało się, że auto porażka. Nie było czym jechać, przyduszało się przy wciskaniu gazu. Zatrzymywaliśmy się co jakiś czas i skręcaliśmy gaz, dawało to jakieś efekty, ale tymczasowe. Po powrocie do domu dokonałem kalkulacji spalania - przeraziłem się przeogromnie, kiedy wyszło mi 18l/100km LPG.

Po dwugodzinnej drzemce wsiadłem w auto i udałem się do hrubieszowskiego gazownika, który przywrócił Poldkowi normalne spalanie i dynamikę. Chłopaki ledwo zaczęli sprawdzać szczelność gaźnika i silnik zgasł. Nie chciał palić na gazie, ani nawet na benzynie. Wpryskiwanie plaka do gaźnika też niewiele dało. W końcu po odparowaniu wszystkiego z gaźnika jakoś zapalił. Co prawda ciężko, ale jakoś. Z tejże racji, że była to sobota i już pora popołudniowa, majstry wyprowadzili mi auto na pobocze, zamknęli bramy i tak zostawili. Wkurzyłem się przeogromnie, skoro wsadzili swoje łapy i auto całkiem padło, wówczas powinni siedzieć nawet i do późnej nocy w celu usunięcia awarii.

Po jakimś czasie dojechał kolega. Sprawdziliśmy gaźnik i wszystko inne. Auto normalnie na benzynie zapaliło. Więc ruszyłem. Silnik niekiedy przerywał, jakby nie dostawał paliwa albo miał problemy z zapłonem. W końcu padł sobie na trasie i odmówił współpracy. Odholowaliśmy go do znajomego i następnego dnia kolega wziął się za robotę.

Okazało się, że cewka i moduł zapłonowy są do wymiany. Dostępu do części zamiennych nie było, gdyż niedziela. Trzeba było ratować się tym, co było na podwórku. Zamiast oryginalnej cewki poszła cewka z Volvo 760. Stary moduł zapłonowy okazał się zdatny do odratowania, został do niego podłączony tranzystor mocy, który miał zastąpić spalony wewnątrz.
Auto odpaliło i zaczęło jeździć. Ale było mułowate dalej.
Uznaliśmy z ojcem, że trzeba poszukać oryginalnego modułu. Jednak jeden z mechaników oglądając silnik, że winą nie jest zapłon, lecz po prostu stan silnika. Inny mechanik z kolei po sprawdzeniu kompresji powiedział, że moduł też może swoje robić. Również stwierdził, że możliwe może być, że głowica jest już nieszczelna. Jednak z uszczelką wszystko w porządku.

Cóż, zbliżał się koniec kilkudniowego urlopu i czas powrotu do stolicy. Nie było już czasu się w żadną mechanikę bawić, jednak po powyższych zmianach zauważyłem spadek zużycia paliwa i należało zrobić test spalania. Na pustą butlę zatankowałem około 7l gazu i zrobiłem na tym jakieś 64 km. Spalanie wyszło więc ok 12l/100km, zatem uznałem że nie zbankrutuję na trasie i wyruszyłem.

Trasa również szykowała dla mnie niespodziankę. Ponownie wyruszyłem na noc, aby jak najszybciej dojechać i nie wkurzać się korkami.
Mała ciekawostka - auto na 4. biegu jedzie szybciej, niż na 5. Na obwodnicy w Garwolinie uzyskałem maksymalną prędkość 160 km/h. Dalej wskazówka stała już w miejscu. Nie jest to kres możliwości tego samochodu biorąc pod uwagę dane techniczne, ale uwzględniając powyżej opisane diagnozy, nie jest źle.
Auto również odzyskało wtedy kopa, jest o wiele zrywniejsze. Prawdopodobnie gaźnik był przypchany, po zwiększeniu ciśnienia zwyczajnie się przepchał.
Spalania na trasie nie jestem jeszcze dokładnie stwierdzić. Na pewno wynosi nie więcej niż 12l/100km, a może nawet i mniej.

Mimo wszystko jak na chwilę obecną jestem zadowolony z Meśka. Zobaczymy, co przyniosą następne kilometry.
Dodano: 11 lat temu
Mój Merc też ok dwa tyg.temu zaszwankował-problemy z odpaleniem na zimno,raz tak kręciłem,że akuś musiałem podładować.Na drugi dzień akuś spowrotem i lanie paliwa do przepustnicy.chechlał,chechlał i odpalił.Ale problem z odpalaniem nie zniknął,po 10 kręceniu chwytał(powtarzam-przy zimnym)wtedy też musiałem trzymać lekko gaz-miał tendencję do gaszenia,dopiero po 60 st.wody było dobrze-myślałem,że czujnik wody odpowiadający za ssanie(na szrotach nie znalazłem 190tki).Po forach szukałem przyczyny,ale każdy ma inne filozofie.Wtedy też miałem na myśli filtr paliwa,pompka lub akumulator paliwa(ciśnienia paliwa)Myślałem też o tym nieszczęsnym k-jett'czy jak się to nazywa;-).A tu w poniedziałek(5 dni temu)odpalił normalnie i do dziś odpukać-spokój.Co mu było nie wiem do końca i podejrzewam,że mechanicy też do końca by nie wiedzieli;-)Może rzeczywiście było coś przypchane na drodze paliwa,jak napisałeś(nie mam gazu)Pozdrawiam
Dodano: 11 lat temu
Trudno wymagać od 27-letniego auta, by w 100% było sprawne. :P
Dodano: 11 lat temu
Do Merczak: Auto było wcześniej sporadycznie używane, dlatego wszystko mogło być zastałe.
Że udało Ci się osiągnąć taką prędkość świadczy o dobrym stanie silnika. Szkoda, że mój więcej iść nie chciał...
Dzięki wielkie i nawzajem życzę :)
Dodano: 11 lat temu
Merc ma to do siebie że nie lubi stac nieużywany, pewnie z tego tez powodu przymulał, gaz tez robi swoje i poprostu trzeba go codziennie pod koniec jazdy przegonic na beznynie i tak gasić. Oczywiście tez odpalać na benzynie a dopiero potem na gaz - wiekszość tego nie robi i dziwi się że potem nie może odpalić.Co do mojej 190 to 2.0 118Km ma w katalogu niby Vmax 180 a ja 24 letnią maszyną jechałem 210km/h. No i warto dodać że silnik bez remontu.Nawet przy takiej jeżdzie spalanie nie przekracza na trasie 8L. Pozdrawiam i życze jak najmniej awarii.
Dodano: 11 lat temu
To co z trudem przychodzi, potem lepiej smakuje
Życzę autku odzyskania animuszu On Ci jeszcze pokaże co potrafi
Dodano: 11 lat temu
he he he no cóż te samochody mają swoje życie nieraz ;)
Jakbyś miał problem z gaźnikiem to pisz bo robiłem trochę w tym i może ci pomoge.
Dodano: 11 lat temu
Małymi kroczkami do przodu, i będzie git :D
Dodano: 11 lat temu
Przynajmniej się nie nudzisz. Każda rura wymaga przepchania Życzę dalszego zadowolenia z Merca
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl