Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta BMW Seria 5 523i » Pierwszy przegląd serwisowy auta.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta BMW Seria 5
  • przebieg 271 719 km
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2009
  • silnik 2.5 523i
Dodano: 16 lat temu
Blog odwiedzono 1116 razy
Data wydarzenia: 08.09.2009
Pierwszy przegląd serwisowy auta.
Kategoria: serwis
A więc przyszedł w końcu czas na pierwszy przegląd auta. Oczywiście wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza. Przy okazji wymiana tylenj tuleji wahliwej (troche skrzypiała) i lekko zużyty łącznik tylnego stabilizatora. Do wymiany sa także dwa przednie łączniki, które miałybyć dziś założone. Zakupiłem dwie sztuki na przód ale okazało się sa jakieś dziwne, niby markowe niemieckie ale wyglądaja jakos badziewnie. Jeszcze nie są założone a gumy sworzni już mają szpary. Tak więc wymiana łączników przednich oddali się w czasie o ok tydzień.

Wymiana tulei i łacznika nie była taka trudna jaką mogłaby się wydawać. Skorzystałem z pomocy kolegów z forum bimeerfest (mają bardzo ciekawe instrukcje napraw), dzięki czemu byliśmy z mechanikiem przygotowani do "zabiegów". Wymiana zajęła niespełna 3godz. Następną rzeczą do zrobienia, była wymiana oleju oraz filtrów. Co tu dużo pisać, olej spuszczono następnie zalano 6,3l nowego oleju Shell Helix i zresetowano wskaźnik "OILSERVICE".
W przyszłym tygodniu wymieniam świeczki, z tym pewnie tez nie będzie problemów bo podobnie jak w e34 - jest to troche czasochłonne i proste zarazem. Ciekaw jestem tylko w jakim stanie będą gumki łączące świece z cewkami.

Tak przy okazji odradzam wam zakupy części Hans Preis (czy cos takiego). Niby wyrób niemiecki, ale kiepska jakość.

Byłbym zapomniał. Sprawdzono stan:
Tarcz oraz okładzin hamulcowych - OK
Płyny - OK (Choć w servo mogłoby być trochę więcej)
Paski - Pasek wieloklinowy klimy nadawałby sie już do wymiany, pasek główny OK
Wiskoza - OK
Przewody hamulcowe noszą ślady korozji pod podwoziem tak więc przydałaby sie ich wymiana za jakiś niedługi czas.
Przewody paliwowe - OK
Stan konserwacji podwozia - do poprawki.
Wycieki - brak
Brak luzów w zawieszeniu poza tymi juz wczesniej stwierdzonymi (łączniki z przodu).

To chyba tyle.
Ostatnia aktualizacja: 07.10.2009 17:37:30
Dodano: 16 lat temu
Do usmiech: Przede wszystkim skrzypi, (nie wiem jak jest tak wilgotno) a po drugie to kolo troche sie kladzie tak jak bys mial mocno obciazona -auto stoi prosto ale kolo widac ze jest pochylone patrzac od tylu normalnie wyglada tak |--|, a jak jest np prawa ubita to wyglada tak |--. Stuki i chrupanie raczej temu nie towarzyszy. PO podniesieniu auta kolo wygina sie gora dol jak jest uszkodzona.
Twoje objawy raczej wskazuja na ktoras z tuleji mocowania mostu - tak na moje. Popytaj chłopoakow na forach internetowych, na pewno ktos ci cos podpowie zanim wymienisz niepotrzebne czesci. Pozdrawiam!
Dodano: 16 lat temu
Jakie są obiawy tuleji wahliwej że trzeba ją wymieniać. Bo umnie jest dziwne zjawisko typu jak ruszam autem to słysze chrupanie w zawieszeniu jak z jedynki rusze i to samu słysze kiedy przychamuje troche mocnej i znowu mocno przyspiesze. Czy może być to tuleja wahliwa?
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56 komentarzy
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
Od początku stuki zaczęły się 2 listopada 2025 doradców na FB i lokalnych co nie miara podejrzenia padały że to panewki lub -- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony -- wtryski ...
3 komentarze
Dodano: 28 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl