Wpis w blogu użytkownika
JacK
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 789 razy
Data wydarzenia: 15.01.2017
Nowy Megane Scenic 2017
Kategoria: obserwacja
Jako, że obecna linia renaulta bardzo mi się podoba a i dlatego, że posiadałem dwie bezproblemowe i wygodne renówki (megane hatchback z 2000 roku i clio z 2001) wybrałem się do zaprzyjaźnionego dealera (zaprzyjaźnionego z racji, że u niego kupowane były te poprzednie) by zobaczyć nowego scenica.
Samochód bardzo ładny, szczególnie w wersji wystawionej, bo wiadomo, że postawili wszystkomającego do tego dwukolorowa więc trzeba brać poprawkę, że budżetowa wersja za jakieś 90 tysięcy już taka nie będzie (wystawiona to jakieś 120)
Z zewnątrz widać od razu wielkie standardowe dla każdej wersji koła 20 calowe przez co samochód wydaje się wysoki, ale i taki jest bo siedzi i wsiada się wysoko.
Jak dla mnie z zewnątrz bryła jest po prostu zgrabna i dobrze zarysowana bez jakiś udziwnień zewnętrznych w dodatkach stylistycznych czy przesadnych chromach.
Ma parę fajnych smaczków stylistycznych np. klamki są chromowane ale od przodu lakierowane w kolorze nadwozia albo fajne boczne chromowane listwy na dole drzwi.
Więc jak dla mnie wygląda bardzo dobrze.
Ale w środku to już gorzej. Siedzi się wysoko ale nad głową nie ma za wiele miejsca. Taki trochę brak przestrzeni oraz wrażenie bardziej z kompakta a nie z vana. Sam układ tabletu dotykowego w środku jest akceptowalny i chyba nieźle umiejscowiony na desce - wydaje się pasować. Zegary konfigurowalne co do koloru ale w zasadzie układ i wygląd konwencjonalny.
Siedzenia wygodne ale wąskie, dobre trzymanie boczne i duży fajnie wyprofilowany zagłówek. Materiały OK (boczki drzwi całe wyłożone materiałem do tego miękkim) ale to wersja najdroższa więc trzeba brać na to poprawkę.
Tyle plusów.
Minusy i tutaj na pierwszy rzut oka jest ich na tyle sporo, że wg. dyskwalifikują ten samochód jako rodzinny.
Ustawiam fotel kierowcy dla siebie (a jestem nieduży bo 175 cm) tak jak lubię czyli odsuwam się daleko ale oparcie bardziej do pionu by spokojnie sięgać kierownicy. Wtedy pozycja jest OK ale do góry tabletu nie sięgam muszę oderwać plecy od fotela i się pochylić. Niby wszystko co najważniejsze jest na kierownicy ale jest to drobny zgrzyt.
Drugi zgrzyt ruchomy przód-tył podłokietnik przedni może i fajny ale odsunięty max do tyłu wchodzi zbyt daleko w strefę tylnych siedzeń.
I i najważniejsze. Siadam z tyłu "za sobą" i całkowita porażka kolana są wysoko i dotykają fotela, pozycja jest bardzo nienaturalna i do tego daje się z wielkim trudem rozłożyć stolik w oparciu przedniego fotela. Do tego oparcie kończy się zdecydowanie poniżej linii ramion i by oprzeć głowę to trzeba wyciągnąć cały zagłówek.
Dwoje małych dzieci z tyłu - tak. Dwoje dorosłych zdecydowanie nie.
I na koniec jeszcze parę drobnych ale ważnych plusów. Złącza zapalniczki z przodu, z tyłu i w bagażniku. Dodatkowo z tyłu dwa gniazda USB do ładowania. No i bagażnik całkiem duży i ustawny z podwójną podłogą. Normalne koło zapasowe.
A i z ciekawości sprawdziłem różnicę pomiędzy oparciem fotela a brzegiem tylnego siedziska w scenicu i u siebie w sportsvanie jest to 17 cm na korzyść vw. To chyba najbardziej pokazuje różnicę miejsca z tyłu.
To takie suche fakty z szybkiego oglądania. Nie jeździłem.
I teraz mała konkluzja.
Dobrze, że w lipcu nie było jeszcze nowego scenica bo bym miał poważnego konkurenta do sportsvana. I nie wiem czy dla stylistyki i wyglądu mimo tych minusów o których pisałem nie kupiłbym renaulta.
Ostatnia aktualizacja: 15.01.2017 13:34:57
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Jak będę chciał jechać jako pasażer, to zawsze mogę do tramwaju wsiąść, a jak dalej, to do pociągu
Nie podobają mi się takie standardy
Wiadomo do VW sporo brakuje ale w innych markach jest jeszcze gorzej.
Choć co prawda nie rozumiem zupełnie skąd ten kult VW ? Z czasów golfa III czy passata B4 ?
Kupujesz, robisz max 150 tys. w 5-6 lat i sprzedajesz. W sumie w tej klasie cenowej 80-100 tys. to wszystkie są konstrukcyjnie podobne.
Piekne nadwozie cos jak Espace I generacji lub pociag TGV.
Wada to pół metra podszybia.
Ale to jeden z najdynamiczniejszych i najpiekniejszych Vanów.
Wady na szybko:
- nie ma szans by zobaczyc gdzie kończy się przód, bez parktronika uderzymy na 100%
- przecietna uroda wnetrza i baaardzo długie podszybie
- ergonomia i prostota obsługi odstaje od Sportsvana
- silniki benzynowe żenujace oprócz diesla 1.6 o mocach 130 i 160 koni
- tanio też nie jest po doposażeniu
Ale uwielbiam to auto.
Chce przetestowac i uwazam ze w tej klasie inni sie nie licza, tylkk Scenic i Sportsvan
Szkoda ze kolega nie zrobił choc kilku zdjęc
Dla mnie w tych nowych autach jest za dużo wynalazków