Wpis w blogu auta
Nissan Juke
Dodano: 1 rok temu
Blog odwiedzono 535 razy
Data wydarzenia: 17.04.2024
Nabity w … butelkę!
Kategoria: serwis
23-07-2019 - 48 626km
Stłuczka, po której wymieniono chłodnicę i skraplacz, przewody klimatyzacji, napełniono układ czynnikiem R134a. Wszystko śmigało do czasu.
11-06-2021 - 72 940km
Wymiana przetartego przewodu klimatyzacji, który był po poprzedniej naprawie źle poprowadzony, sprawdzenie szczelności, nabicie ponownie czynnikiem. Koszt: 294,66zł
Czynnik w całości wyparował
21-10-2022 - 84 680km
Sprawdzenie szczelności układu klimatyzacji, uszczelnienie. Serwis klimatyzacji + nabicie. Koszt: 290 zł.
Czynnik częściowo wyparował
12-05-2023 - 89 066km
Uszczelnienie po raz drugi układu klimatyzacji, nabicie układu czynnikiem chłodniczym. Koszt: 275 zł
Czynnik częściowo wyparował
06-06-2023 - 89 400km
Uszczelnienie po raz trzeci układu klimatyzacji, nabicie układu czynnikiem chłodniczym. Koszt : 250zł
Czynnik w całości wyparował
17-04-2024 - 95 870km
Uszczelnienie po raz czwarty układu klimatyzacji. Ponoć skruszył się oring i puścił gaz. Unieruchomiona sprężarka. Nabicie układu czynnikiem chłodniczym. Koszt : 250zł
Nie będę się wypowiadał na temat części użytych przy uszczelnianiu układu (oringi) ale te nie były pewnie najlepszej jakości. Prace przeprowadzane w tym samym warsztacie. Ponoć znają się na klimatyzacjach
Ostatnia aktualizacja: 17.04.2024 23:21:26
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Trzeba dobrze patrzeć, aby przypadkiem nie trafić na byka
Tylko czy zawsze będzie z tego mleko? 🤣
No ale się przecież ciąga za cycki 🤣
Do strzyżenia i dojenia 🤣
🐏🐑🐂🐄🤣
👍🍻🤣
No i krowy wydojone, a barany ostrzyżone. 🤣
Przygłupy które nie zastanawiają się co nas czeka jak te uje wszystko wprowadzą co planują 🫣🥴
Najczęściej wycieki były z łączeń zakończonych oringami (wystarczy malutki paproch w mufie i jest wyciek), oraz korpusów do podłączania gazu (lut łączący korpus z rurką). Na używanym uładzie o paproch nie trudno, a same korpusy też pewnie nie raz były szarpane przy zakładania/zdejmowaniu zaworów.
Natomiast jeśli układ jest starszy proponowałbym wymienić zaworki (a'la wentyle) w korpusach oraz dokręcić je nie na pałe, a z odpowiednim momentem, w zależności od typu jest to 4-9 Nm.
Zdarzały się nam jednak wycieki nawet z rurek aluminiowych gdzie gołym okien nie było widać żadnego uszkodzenia, wada materiału.
U mnie w aucie gaz schodzi w około 7-8 miesięcy, a że mam starego chrupka zacząłem go nabijać sam gazem uniwersalnym z allegro. Wiem, że szybciej zabiję sprężarkę, ale naprawa całego układu u mnie wyniosła by połowę wartości auta ;p
A nawet wykastrowany tvn
Ja mam wyłączony dekoder z prądu
Nic nie wiem, bo nie oglądam tvn-u bis
Gdzie? 🤪