Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Silver Arrow
»
Montaż osłony pokrywy silnika w VW Golf 7 1.4TSI 122KM
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 6366 razy
Data wydarzenia: 22.11.2015
Montaż osłony pokrywy silnika w VW Golf 7 1.4TSI 122KM
Kategoria: zmiany w aucie
Dzisiaj przedstawię tutorial mający na celu pokazanie jak zamontować dodatkową pokrywę osłony silnika w modelu VW Golf 1.4 TSI 122 KM i wyżej.
Zasadniczo silniki benzynowe 1.4 TSI w Golfach nie mają montowanej żadnej osłony pokrywy silnika. Dodatkowa osłona montowana jest tylko w hybrydowej Jettcie jak i Golfie GTE co dokładnie widać na poniższych zdjęciach.
">
">Montaż dodatkowej osłony poza walorami wizualnymi ma również znaczenie praktyczne, gdyż w znacznej mierze ogranicza gromadzenia się brudu na pokrywie silnika jak i instalacji elektrycznej. Ponadto w moim przypadku osłona ma ograniczyć dostęp zwierzątkom lubiącym ciepło silnika. Wprawdzie jest już zamontowany ultradźwiękowy odstraszacz (który notabene spełnia swoją funkcję w 100%) ale osłona dodatkowo zmniejsza przestrzeń między maska a silnikiem tak, że nie umożliwi przesiadywanie wszelkiego rodzaju czworonogów (na zaś).
Zanim zaczniemy trzeba zakupić listę poniższych elementów:
Nr 1: 04E 103 925F, Osłona silnika (udało się ją nabyć na aukcji allegro za 110 zł z przesyłką)
Nr 2: 04E 103 932A, Uchwyt do osłony silnika (56,00 zł)
Nr 3: N104 514 08, Śruba z łbem soczewkowym T-gwiazda M6x20mm (0,80 zł)
">Wszystkie części są zgodne z ETKA katalogiem serwisowym Volkswagen, Audi, Seat i Skoda.
Montaż
Sam montaż jest bardzo prosty do zrobienia. W pierwszej kolejności trzeba odkręcić śrubę M6 przy osłonie termicznej używając 10 mm klucza nasadkowego.
">Jeśli oryginalna śruba ma taką samą długość jak nowa to możemy użyć oryginalnej, ja jednak zgodnie ze specyfikacją z ETKI zastosowałem śrubę T-gwiazda Nr 3.
Osłona silnika montowana jest w trzech punktach:
1. na uchwycie Nr 2,
">
">
">2.oraz do już istniejących fabrycznych dziur w osłonie doprowadzającej powietrze do filtru.
">Po przykręceniu uchwytu Nr 2 pozostaje już tylko nałożyć osłonę Nr 1. Najpierw wpinamy ją w uchwyty w rurze doprowadzającej powietrze do filtra a następnie zdecydowanych ruchem naciskamy i wpinamy na bolec uchwytu.
Robota skończona i możemy się cieszyć ładniejszym i schludniejszym wyglądem pod maską.
">
">Pozdrawiam i do następnego wpisu
Ostatnia aktualizacja: 22.11.2015 18:42:55
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 29 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Lubiłem VW zanim kupili Porsche, a teraz nie lubię jednych i drugich...