Wpis w blogu użytkownika
MarcinGP
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1157 razy
Data wydarzenia: 21.04.2011
Ku przestrodze: Renault Clio 1.2
Kategoria: inne
21.04.2011
(Mimo że dłuuuuugie to warto przeczytać, co by się nie sparzyć) Ponieważ pojawiają się liczne komentarze odnośnie rzetelności i miarodajności "testu" nadmienię na wstępie, że wyrażone opinie są jedynie własnymi subiektywnymi odczuciami
trzech osób które miały za zadanie opisać przydatność auta w mojej firmie i tylko temu służą. Umieściłem opis na moim motoblogu tylko jako ciekawostkę. Wyrażający swoje opinie mieli na uwadze że auto jest jedynie małym i tanim toczydłem". Nie jest to test profesjonalny bo nie miał taki być.
W tym miesiącu testowałem auta firm kandydujących do wymiany floty w firmie. Planowany jest zakup około 100 szt. w różnych klasach. Dziś wstawiam pierwszy opis przesłany do dyrekcji. Oto on:
Auto testowe: Renault Clio, miejsc 5, silnik 1.2 (benzyna) 75KM
WRAŻENIA Z JAZDY i OGÓLNA OCENA ----- NEGATYWNA
Zalety:
1. Wyposażenie: klimatyzacja (manualna), radio, komputer, elektryczne szyby przednie, centralny zamek, regulowana kierownica (w jednej płaszczyźnie).
2. Estetyka i "design" wnętrza (wizualnie) na przyzwoitym poziomie
3. Poprawna skuteczność hamulcy
4. Przy tym rozmiarze auta spora pojemność bagażnika.
Wady:
1. Jakość materiałów, głównie plastików, poniżej oczekiwań. (twarde i niemiłe w dotyku oraz sprawiają wrażenie, że "skrzypienie" na nierównościach będzie tylko kwestią czasu -
krótkiego czasu)
2. Pojemność i moc silnika jest całkowicie niewystarczająca.
3. Auto po włączeniu klimatyzacji przestaje przyspieszać. Efekt ten jest bardzo odczuwalny nawet przy spokojnej jeździe.
4. Całkowicie nieakceptowalny (realny) poziom spalania 8l na 100km w mieście bez włączonej klimatyzacji. (przy silniku 1.2!!!!!!!)
5. Bardzo głośno w środku szczególnie przy szybszej jeździe powyżej 70km/h.
6. Próba jazdy ekonomicznej zgodnej z zainstalowanym systemem "ECO2" w czasie jazdy w mieście powoduje ciągłą konieczność zmieniania biegów (praktycznie bez przerwy - kolejny bieg trzeba wrzucać już przy 2000 obr/min). Bieg 5 zgodnie z zaleceniami tegoż systemu powinien być załączany już przy 60 km/h. (@#$%^)
7. Skrzynia biegów jest głośna i mocno "haczy" przy zmianie przełożeń. Bardzo słabo wyczuwalna i czasami trzeba "szukać" biegu. Zdarzało się że przy hamowaniu i jednoczesnej próbie redukcji biegu na niższy (najczęściej z trzeciego). Bieg nie pozwalał się rozłączyć.
8. Zbyt miękkie zawieszenie powodujące odczucie niestabilności auta.
9. Przy jeździe na łuku drogi w przypadku wystąpienia nawet drobnych nierówności trzeba mocno zwalniać ponieważ auto zaczyna "myszkować" po drodze. Ma tendencję do zbaczania na zewnątrz zakrętu. Jest to bardzo nieprzyjemne uczucie ponieważ budzi obawy o bezpieczeństwo kierującego
10. Bardzo trudno mi było znaleźć optymalną pozycje za kierownicą. Mam wrażenie, że przyczyną jest profil siedziska fotela - zbyt wysoko zakończona przednia krawędź.
11. Zbyt mało miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy (przyczyną jest spory rozmiar bagażnika jak na ten segment)
Podsumowując:
Auto całkowicie nie spełniło moich oczekiwań. Odniosłem wrażenie, że technologicznie jest przynajmniej kilka lat do tyłu w stosunku do aut, które znam. Najbardziej moje zastrzeżenia budzi fakt bardzo złej trakcji i właściwości jezdnych (obawa o bezpieczeństwo) oraz całkowicie niewystarczający silnik. Sprawy wyglądu (wewnątrz i z zewnątrz) nie poruszam gdyż jest to rzecz gustu. Nadmienię tylko że auto jest bardzo "damskie" i mało reprezentacyjne w przypadku mężczyzny. Obecnie jeżdżę 4 letnim Oplem Corsa D z silnikiem 1.2 (benzyna) czyli podobnym, który ma przejechane około 82000km, a mimo przebiegu znacznie lepiej i pewniej zachowuje się na drodze. Jakość wykonania też jest na dużo wyższym poziomie w stosunku do testowanego egzemplarza.
============================================================
Moi koledzy z działu też mieli tę wątpliwą przyjemność testowania tegoż auta. Oto również ich opinie (szt. 2):
============================================================
Marcin
Wady:
1. Moim zdaniem największą wadą tego samochodu jest spalanie paliwa. Od 9 do 10 litrów na 100 km to jak na ten klasę samochodu bardzo dużo (segment A). Na myśl przychodzi mi tylko porównanie do alkoholika. Wlewać, wlewać, bo jestem na głodzie
2. Niewygodne siedzenia, na dłuższą metę bolą plecy.
3. Auto jest pięcio-osobowe, ale dorosłe osoby mogą siedzieć tylko z przodu. Siedząc na tylnej kanapie dotyka się kolanami do przednich foteli.
4. Bardzo uciążliwa jazda w trybie eco. Nie wiem czy to specjalnie tak zrobili, ale jeżdżąc tym samochodem non stop trzeba wachlować dźwignią zmiany biegów (dosłownie!!!). A jak będę jechał z kobietą to nawet jej za nóżkę nie będę mógł potrzymać, bo będę zajęty (taki drobny żarcik). Tak na poważnie to jedna wielka pomyłka z tym trybem, do tego głośna skrzynia biegów, strasznie charczy.
5. Samochód "rakieta" wyprzedzić można tylko :
- rowerzystów
- mopedy
- autobusy
- furmanki
Przyspieszenie w tym samochodzie, przepraszam ten samochód nie przyspiesza!!! Skandal!!! Chcąc szybko uciec ze skrzyżowania byłem przerażony,nie wiedziałem czy zdążę. A w tym czasie wrzucałem już 3 bieg!!! Dowiedziałem się przy okazji że Warszawie istnieje takie coś jak zielona fala. Ponieważ samochód rozpędza się tak wolno, że światła zdążają się przełączyć na ZIELONE :D
6. Zaczęło coś skrzypieć, chyba jakiś plastik. Ale nie zdarzyło się to drugi raz.
7. Bardzo dobre nagłośnienie w samochodzie wytłumia ryczący silnik. Polecam utwory techno lub ostry rock. Im więcej basu lub perkusji, tym przyjemniej się jedzie Zalety:
1. Całkiem spory bagażnik jak na ta klasę samochodu (głęboki).
2. Czytelne zegary, dobre radio i nagłośnienie, komputer pokładowy, elektryczne szyby, centralny zamek.
3. Klimatyzacja - manualna ale jest. Dla mnie kolosalny plus
4. Wspomaganie kierownicy - kolejny duży plus.
5. Właściwości jezdne - w porównaniu do mojego Getza muszę przyznać o wiele lepsze, chociaż wady są.
6. Hamulce - poprawne
7. Estetyka samochodu ogólnie dobra, twarde plastiki ale da się przyzwyczaić.
Na pewno zaletą testowania samochodu jest to że w prezencie zostałem obdarowany pendrivem, małym samochodzikem formuły 1 (resorak) i czapką z daszkiem z nadrukowanym autografem Roberta Kubicy. WYPAS!!!
============================================================
Piotrek
Wady:
1. nie znalazłem właściwej pozycji za kierownicą:
- krótkie siedzisko - bolą uda/stopy przy wysprzęglaniu
- konsola środkowa uderza w kolano
- zbyt wąskie siedzenia (plecy)
- niewygodne siedzenia
- z tyłu należy usunąć zagłówek ,żeby normalnie usiąść
2. silnik 1,2 jest zbyt mały
- auto nie ma mocy i przyśpiesza bardzo słabo
- jest głośny już pow. 60 km/godz
- nie jest elastyczny - trzeba często zmieniać biegi (zwłaszcza na światłach)
- przy włączonej klimatyzacji autobusy wyprzedzają
- sporo pali - komputer wskazywał 9 l/100 km
3. skrzynia biegów jest nieprecyzyjna, problemy z wrzucaniem 1 i 3 biegu
4. twarde i skrzypiące plastiki
Zalety:
1 czytelny wyświetlacz prędkości
2 dobre głośniki/radio, sterowanie z kolumny kierownicy
3 dobra widoczność (duża szyba, wysoko się siedzi - chociaż niewygodnie)
4 wspomaganie kierownicy !!!
podsumowując: MASAKRA !!
Ostatnia aktualizacja: 11.11.2013 10:22:27
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni
naprawa przewyższa wartość auta
moja decyzja
auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
6
komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
72
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Brawo 😂👏👏
To do zarządu poszło i to z nazwiskami autorów.
Bezczelność nasza była wręcz nie do ogarnięcia.
Wychodzi iż ktoś kto był za to odpowiedzialny nie wiedział ile kilometrów rocznie jeżdżą auta w firmie. pewnie gdyby od razu ustalili odpowiednie limity wyszło by znacznie taniej.
Jak to mówią chytry dwa razy traci.
Clio I ważyło jakieś 800 kg, obecne 1100 jak dostaliście wersje 65KM to wychodzi gorzej
Fajne opisy daliście, coś słabo firma wzięła je pod uwagę skoro jednak część floty została w nie wyposażona