Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 3 MPS Diablo » Krotko o wymianie oleju, filtra i amorkow







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 3
  • przebieg 113 727 km
  • rocznik 2007
  • kupione używane w 2010
  • silnik 2.3 MZR DISI Turbo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1549 razy
Data wydarzenia: 21.07.2010
Krotko o wymianie oleju, filtra i amorkow
Kategoria: serwis
Oczywiscie olalem ASO. Wymienilem olej i filtr. Tym razem silnik smaruje Motul 5W-30 300V Power Racing. A za oczyszczalnie sluzy filtr K&N :)
Na tylne Bilsteiny B6 sie nie doczekalem a zamowilem w kwietniu. Poszedlem do ASO, kupilem oryginaly, ktorych odbior zaplanowany jest na... za 3 dokladnie dni robocze :O . Wszystko pieknie, tylko nie po to czekalem 3 miesiace, byz zakladac OEMowe .
Z przodu siedza B6 a tyl ubezpieczac bede niestety zwykle szaraki Mazdy. Moze za kolejne 100000km wymienie na cos bardziej konkretnego.. KW, HKS, czy BC :D :D

Post w sumie nieco bez sensu... Ale ciesze sie, ze zmienilem Mazdowska Dexelie an Motula. Silnik pracuje ciszej i rowniej. I olej nie zrobil sie czarny po 5 min uzytkowania :D
Ostatnia aktualizacja: 07.06.2011 16:44:25
Dodano: 13 lat temu
To sa jakies MEGA JAJA.
Dzisiaj napisali mi,z ebym podal im kraj, w ktorym mieszkam - aby mogli wyslac amortyzator do dystrybutora.

Podalem im kraj...

I dostalem odpowiedz, zebym zadzwonil do firmy XXX - powinni miec je na skladzie. A jesli nie beda mieli - przysla jak naszybciej sie da. No to zadzwonilem. Oczywiscie nie maja na skladzie... Zadzwonili do Bilsteina i najblizszy MOZLIWY termin (nie oznacza to, ze na 100%) to koniec wrzesnia, poczatek pazdziernika. No zesz #!@#@!$#@%!!!!

Wysmarowalem kolejnego maila do Bilsteina...

AAAAAAAAAAA!!!!!

BTW. Dowiedzialem sie, ze spokojnie moge zalozyc amorki Mazdy- nie bedzie tragedii. No nic, czekam na dalszy rozwoj wydarzen.
Dodano: 13 lat temu
Do Burdoror: Masz rację, ciśnij ich, ja ostatnio cisnę TomTom-a, ale to opiszę jak się materiału uzbiera ;)
Dodano: 13 lat temu
Dzieki Morone za pomoc w zdobyciu informacjiz kolejnego niemieckiego sklepu.
Zaczyna rozkrecac sie niezla rozroba:
1. Jeden ze sklepow napisal mi:
Hi!
Sorry there is no target production date at Bilstein. So it could happen that you will not get this item at all…

Bei weiteren Fragen helfen wir Ihnen gerne weiter!
Beste Grüße / Best Regards


2. Ja wyrzezbile mail do Bilsteina:
Dear Bilstein.
I'm trying to buy these rear absorbers from April. I have installed front one, but rears are not avaliable in any shop in EU.
Unfortunately I had to buy OEM Mazda rear absorbers and fix them with front Bilstein. This is not a way which I want to drive.

Please explain me if you are producing these absorbers at all. From customer perspective this situation is not acceptable. I was able to buy only half of full set. I was told every month that absorbers will be delivered in 4 weeks, and 4 weeks... and I spent on waiting 4 full months without success.

Your sincerely

3. I oto jaka dostalem odpowiedz.
Dear Mr Andrys,

thank you for your below mail. We are glad to hear about your interest in Bilstein shock absorbers which is a good choice. We appreciate your patience and are glad to inform you that there is no plan to stop these.

Please let us know the name of the company where you ordered them so that we can get in contact with the respective importer. We have just supplied a few.
Please give this information to Heiko Kaster.

4. Teraz z kolei nie moge dodzwonic sie do serwisu, by dostac namiary na sklep/dystrybutora - bo bylem na tyle glupi, ze zamowilem je przez czeski serwis...
Dodano: 13 lat temu
Do ic3man1982:
wiem, wiem..spierać się nie chciałem.. tylko tak "na chłopski rozum" kombinowałem ;)
zapewne masz rację

faktem jest, że Bilsteinów nie ma i w najbliższym czasie chyba nie będzie

pozdr
Dodano: 13 lat temu
Do morone: Twój przykład z oponami jest niezbyt szczęśliwy i niczego nie udowadnia, samochody tylno napędowe mają często tak w standardzie i nie chodzi tu o trakcje jako taką a o przeniesienie momentu obrotowego na asfalt... Co do sytuacji Burdoror-a to tak naprawdę nie wiadomo i trzeba by to sprawdzić (na torze? ;)), a jedno jest pewne, nie jest to rozwiązanie optymalne. Nie zapominajmy też, że mamy tu do czynienia z 260 konnym autem. Z uwagi na to, że tył będzie bardziej miekki będzie miał również nieco mniejszą przyczepność co może spowodować wiekszą nadsterowność która w samochodach napędzanych przez przednią oś wcale nie jest takia prosta do opanowania. Myślę, że jeździć się da, ale nie katowałbym pedału gazu ;)
Dodano: 13 lat temu
hmm... mi się wydaje, że jest ok.
nie wolno mieszać amorów na jednej osi i należy zawsze wymieniać parami, ale inne przód i inne tył będzie chyba ok?
Piszę jako laik ;)

Ludziska mają np. różne opony przód i tył, a nie tylko różnej firmy i modele, ale też różne rozmiary. Przód np. 225 tył 245 i jest git...
Dodano: 13 lat temu
Problem t w tynm, ze za 3 tygodnie jade w dluga podroz - do Toskanii. I to z 3 pasazerami + bagaze. Musze miec sprawne amortyzatory. No nic, najwyzej jakos przeboleje i postaram sie sam zamowic Bilsteiny. Dowiem sie jeszcze w Mazdzie, co oni na ten temat sadza.
Dodano: 13 lat temu
Prawdę mówiąc ja bym nie mieszał amortyzatorów. Co do bezpieczeństwa to pewnie przy spokojnej jeździe nie ma to znaczenia, ale w takim razie bez sensu mieć auto sportowe. Zestaw miekkie + twarde może zachowywać się nieprzewidywalnie w szybko pokonywanych zakrętach a z tego co czytam lubisz pocisnąć więc nie szedłbym na żadne kompromisy.
Dodano: 13 lat temu
Od 3 misiecy jezdze na takiej mieszance - z ta roznica, ze tylnych juz prawie nie ma - calkiem wyciekly. Popytam jeszcze, ale jesli ma to wplynac na bezpieczenstwo, to zaczynam zbierac na jeden komplet.
Dodano: 13 lat temu
Mam mocne wątpliwości czy jazda na takiej mieszance (B6 + standard), jest całkiem bezpieczna. Nie wiem jakie są seryjne amorki do Twojej "trójeczki", ale podejrzewam, że jednak B6 są zdecydowanie twardsze, mają inną charakterystykę - przy ostrej jeździe auto może nie najlepiej się zachowywać. Ja mam w swojej Tigrze B6, i są zdecydowanie twardsze niż seryjne amortyzatory.
Dodano: 13 lat temu
Do JoeBo: Prawde mowiac... nie wiadomo. Cala Europa sciaga je z jdnego miejsca, z Niemiec. Na moje ponaglania zawsze odpowiadano zmiana terminu dostawy, az w koncu poddali sie i napisali, ze "w obecnej chwili nie mozemy zagwarantowac, czy w najblizszych miesiacach nastapi dostawa".
Mam dwie teorie: 1. Calkowicie olewaja pojedynczych klientow; 2. Wycofuja (wycofali) z produkcji te akurat konkretne B6.

Licze tylko, ze nie bede czul dykomfortu, majac z przodu B6 a z tylu standart :) B6 sa jakby nie bylo nieco sztywniejsze.
Dodano: 13 lat temu
To dobrze że nie oszczędzasz na podstawowych rzeczach i wybierasz te z górnej półki. Tylko szkoda ze te Bilsteny Ci nie przyszły. A można spytać czemu nie dotarły?
Dodano: 13 lat temu
Nie ma to jak czuć, że zrobiło się coś dobrego dla samochodu :D

Mi niestety podczas przeglądu zamienili z 5W30 na 0W40. Powiem szczerze, że odpalanie na zimnym silniku (kiedy jeszcze rano było zimno 10-15stC a nie 30-35stC) trwało jakby kapkę dłużej. Chociaż może to wina nowych świec?
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
3 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
22 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl