Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Hyundai i10 N line - 2022
»
Koła zimowe - tylko zimy nie ma
Wpis w blogu auta
Hyundai i10
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 582 razy
Data wydarzenia: 29.10.2022
Koła zimowe - tylko zimy nie ma
Kategoria: zmiany w aucie
Opony budżetowe Kleber Krisalp Hp3 w rozmiarze 185/55R15 czyli rozmiar zgodny z homologacją producenta. Opony dosyć dobrze wypadały w testach szczególnie na mokrym więc do miasta chyba będą w sam raz.
Wrażenia z jazdy pozytywne, opony nie są głośniejsze od letnich, zgodnie z parametrami mają 69dB a letnie Hankook Ventus Prime3, na których i10 zjechał z fabryki mają 70dB.
No i jest bardziej miękko ale to pewnie sprawka wysokiej temperatury.
W sumie dobrze, troszkę opona się przytrze i dobrze ułoży na feldze.
Samochód na tych felgach wygląda zupełnie inaczej, bardziej zwyczajnie
Ostatnia aktualizacja: 29.10.2022 19:56:39
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

I w nowej Cytrynie
Zawsze w przyszłości będziesz mógł to zrobić
Ja robię małe przebiegi i musiałbym wywalać gumy ze świetnym bieżnikiem ze względu na ich wiek. Ponadto całoroczne w moim przypadku zdają egzamin rewelacyjnie na mojej nieutwardzonej drodze w górach - nawet latem gdy popada deszcz i trawa jest śliska auto idzie jak na gąsienicach.
Też mysłałem nad całorocznymi ale w rozmiarze 195/45R16 to ok. 560-600 pln za sztukę.
Praktycznie za te same pieniądze mam felgi i opony (900 felgi + 1600 opony)
A taki podwójny zestaw pojeźdi dłużej niż jedne całoroczne.
Mam gdzie trzymac koła, mam podnośnik typu "żaba", klucz dynanometryczny do kół no i jeszcze daję radę wymienić je sam
W Sportsvanie tak mam i to się sprawdza bo opony mimo całkowitego przebiegu samochodu 87 tys. mają pewnie z 55-60 tys letnie a reszta przebiegu to zimowe więc oba komplety są w bardzo w dobrym stanie.
Do tego spotkałem się z opiniami, że wielosesonowe owszem jak są nowe to i latem i zimą są bardzo dobre ale z racji tego że się jednak trochę szybciej ścierają to dosyć szybko tracą swoje zimowe właściwości gdzie głębokość bieżnika ma największe znaczenie.
Popieram, może taka zima być do wiosny.
A po co wymieniać jak temperatura oscyluje około 20 stopni? ja nie wymieniam - mam całoroczne
Zima niepotrzebna. Wolę zetrzeć zimówki niż użerać się z zimnem...
A zima przyjdzie prędzej czy później!