Wpis w blogu auta
Opel Tigra
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 873 razy
Data wydarzenia: 10.02.2017
Jedziemy w dół...
Kategoria: zmiany w aucie
Wybór padł na zaufanego producenta: zestaw Eibach Pro Kit i amortyzatory Bilstein. Całkiem ładnie uzupełnia to się z już założonymi rozpórkami.
Na lato czeka już zestaw dystansów 20mm H&R wraz z felgami 17 i szerszymi oponami.
Jak wygląda to od strony komfortu?
Na polskich drogach - niedopuszczalnie. Twardo, dziury czuc wyraznie. I co najciekawsze - nie jest nisko! Lepiej niż w moim seryjnym Seacie... Niestety kinematyki zawieszenia sie nie oszuka - mniejszy skok, większa stała sprężyny, dodatkowe usztywnienia zawieszenia - to zawsze przekłada się na drgania.
Ale jest i druga strona medalu: prowadzenie jest wspaniałe! Bezpośrednie odczucia, przechyły boczne są niewielkie, podsterowność zredukowana.
Ogólnie jestem zadowolony i czekam na lato Dodatkowo zrobiony pakiet:
- olej i filtr
- filtr paliwa
- serwis klimatyzacji
- geometria 3D
- wymiana płynu hamulcowego
Ogólnie Tigrą zrobiłem już ponad 5000 km.
Moje wrażenia są super pozytywne! Auto jest zwarte, praktyczne i tanie w naprawach. Dodatki 'tuningowe' są tanie i dostępne.
Sam silnik, jak to w Oplach - ciągnie naprawdę wysoko i trzeba go kręcić. Lakier i blacha są strasznie kiepskie, a ESP nie da się wyłączyć.
Ogólnie, moim zdaniem klase lepsze od 206CC.
Jakie plany dalej? Ten sezon spędzam na Nürburgringu - karnet już wykupiony. Mam nadzieje zjechać 2 komplety przygotowanych opon Późnym latem auto poszuka nowego właściciela a jego miejsce zajmie Mini Cooper S.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17
komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
No tak, przy ciągłych przesiadkach trudno się przyzwyczaić do auta twardego.
Ja jednak kocham zakręty, i dla mnie auto musi być twardsze, niżej zawieszone, opony ma mieć na małym profilu. No ale wiadomo, taki zestaw nie każdemu będzie pasował.
Nie wiem ile dałeś za swoje zawieszenie, ale ja do mojej Tigry sprężyny kupowałem za 800 zł, amory B6 za 1600, a gwint już koło 3 tys można dostać. Także w sumie już niewiele drożej wychodzi.
Co do gwintu - moim zdaniem za droga impreza jak na to, że kręci się nim dość rzadko...
Ja to mam trochę wypaczony punkt widzenia, bo jednak większość aut które miałem były dosyć twarde, niskie, profil opon też nie za duży, więc nauczyłem się jeździć na takich zestawach. Tylko jedno auto miałem za twarde/za niskie, więc moją Tigrę podniosłem trochę do góry, i założyłem Pro Kity
Zresztą szkoda auta na naszych dziurawych drogach.
Skoro jednak Ciebie to cieszy, to i fajnie - szerokości.
W rezultacie wyszedł polecany komplet pro kit i Eibach B6.
Auto jednak zjechało ponad 33 mm na przodzie i 41 na tyle! W efekcie przód przyciera niestety już trochę o nadkole.
Co do komfortu - ZNACZNIE spadł. Hardtop ma to do siebie, że czasem popiskuje... teraz wręcz błaga o seryjne zawieszenie
Choć teoretycznie emortyzatory nie powinny tragicznie obniżać komfortu, to możę spróbuję jeszcze setup ze standardowymi.
To auto typowo urlopowe i do zabawy, więc komfort to rzecz drugorzędna...
Ale tak poważnie, to zastanawiam się co będzie z kołami 205/45r17 i dystansami 40 tył i 30 przód Najwyżej autko będę laweta woził :D
Jak ktoś lubi ostro jeździć w zakrętach, to obniżenie zawieszenia + większe koło z oponą o niższym profilu, naprawdę robią robotę!
Ja jak bym kiedyś jeszcze obniżał auto, to już bym chyba szedł w stronę gwintu. Ale to zobaczymy w przyszłości. Na razie w czerwonej GT mam zestaw Eibach Pro Kit + Bilstein B4, a w mojej Tigrze miałem Pro Kit + Bilstein B6, i w Tigrze było naprawdę twardo, choć... zmieniałem zawias z jeszcze niższego i jeszcze twardszego, hehe.
A Ty jakie dokładnie amory masz?