Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Toyota Celica 1.8 VVT-i 143KM » Jak to się z Celką zaczęło…







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Toyota Celica
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 5496 razy
Data wydarzenia: 18.01.2015
Jak to się z Celką zaczęło…
Kategoria: inne
Uwaga ! Pierwszy wpis, więc będę wylewny... :)
Już od jakiegoś czasu nosiłem się zamiarem napisania kilku słów odnośnie mojej japońskiej Niuni. Niuni, ponieważ Toyota Celica to stuprocentowa kobieta, która ma swoje fochy i tupnięcia nogą za które można ją nienawidzić, ale po gruntownej analizie zawsze wychodzi na to, że jednak ma swoje plusy, które nie są do podrobienia w jakimkolwiek innym przypadku. Jak to przysłowie o relacjach damsko-męskich mówi: "Z babą źle a bez niej jeszcze gorzej!"
Do rzeczy...
Zaczęło się od tego, że w czerwcu po dzwonie z Passatem musiałem powiedzieć goodbye! mojej Volvinie. No cóż wiernie mi służyła, ale 17-sto letniego samochodu nie opłaca się drutować nawet jak jest to Volvo pomyślałem. Zacząłem szukać BMW E39 bo od zawsze mi się marzyło. Niestety (albo i stety)z negatywnym skutkiem ponieważ, żaden egzemplarz nie był do jazdy a nawet jak był to na pewno nie do jazdy prosto. Wszystko po dzwonach, z krzywymi podłożnicami, robioną "na Już!" blacharką, rudą w newralgicznych miejscach i ogólnie stanem technicznym pozostawiającym wiele do życzenia. Odpuściłem.
W pewnym momencie trafiłem na Celkę w zaskakująco dobrej cenie... Prosta, z działającymi wszystkimi podzespołami w kabinie, bez stukająco-pukającej zawiechy, bez rdzy i wgnieceń, bez wytartej kiery, pedałów, lewarka. Fakt, malowana na lewym tylnym błotniku, ale robota całkiem dobra i ładnie poskładana. Tylko ta cena... 60% rynkowej. Coś musi być... Dobra, myślę, biorę. Nawet jak ma coś nie tak, to będzie się dało to jakoś naprawić większym czy mniejszym kosztem a samochód wymiata. Po kilku pierwszych dniach euforii okazało się jednak, że moje przypuszczenia odnośnie ceny nie były bezpodstawne. Toyka zaczęła kopcić, przy przyśpieszaniu przebieg mocy zaczął być strasznie skokowy i w ogóle jakoś zaczęło jej tej mocy brakować. Spalanie oleju prawie 2 ltr. / 300 km.
Diagnoza: padnięty silnik leczony wcześniej objawowo motodoktórem.
Wiedziałem. Dobra! trza ratować mą Małą. Po konsultacji z mechaniorem doszedłem do wniosku, że będziemy reanimować serducho. Kupno drugiego to loteria, bo jak to w coupe, żaden tak na prawdę oszczędzany nie był i upalał kapory w co drugą niedzielę na wszelkiej maści parkingach, lotniskach, torach, spotach czy KJS-ach. Do tego silniki VVT-i sprzed liftu miały wadę smarowania same w sobie.
Umówiłem się z lokalnym wskrzeszaczem silników, który miał już w rękach podobne cudo i w przeciągu półtora tygodnia miałem silnik zrobiony. Wymienione zostały tłoki, pierścienie, panewki, uszczelki i uszczelniacze, termostat, wszelkie filtry, oczywiście olej a przy okazji sprzęgło. Do tego szlif, honowanie i planowanie głowicy. Ze wszystkim zmieściłem się w 4k PLN. Po wszystkim oczywiście dotarcie i jazda 80km/h przy którym byłem wyprzedzany przez kapeluszników we fiatach Seicento. Wymieniłem jak Bozia przykazała olej i filtr po pierwszym tysiącu od naprawy i od tego czasu do dziś wypił mi jakąś setkę oleju:) (Przy czym dla przypomnienia dodam, że silniki wysokoobrotowe a taki omawiam w tym przypadku są z reguły olejożerne i tego się nie ominie. W swej książce serwisowej Toyota zastrzega sobie, że silnik 1.8 VVT-i może wziąć max 1 litr oleju na 1000 km i w dalszym ciągu będzie to wg. kryteriów Toyoty silnik zdrowy . Oczywiście litr = upalanie pełną parą)
Z perspektywy czasu (zrobiłem kilka tys. km), muszę stwierdzić, że kupno tego egzemplarza nie było złym wyborem, ponieważ jest to auto nietuzinkowe i w pewnym sensie ponadczasowe. Po remoncie nie zrobiłem jeszcze przebiegu rzędu 50 tys. km. ( a taki najlepiej ukazałby czy operacja była opłacalna) jednak muszę stwierdzić, że dla fanów motoryzacji a ja przykładowo się za takiego uważam, wybór Celici będzie jednym z lepszych opcji. Auto nie ginie w tłumie, widać to po spojrzeniach przechodniów przepuszczanych na pasach. Dla kogoś, komu samochód to nie jedynie taczka do przetoczenia się z punktu A do B i kogoś kto nie chce jeździć kolejnym Paskiem w TeDeku. Polecam!
Jednak…
... podczas kupna samochodu, nie nastawiajmy się na żadne okazje, cuda wianki za połowę wartości rynkowej, bo zawsze, ale to ZAWSZE jest tak że jak ktoś chce coś oddać za pół darmo to nie jest to pełnowartościowa rzecz. Nawet jak kupujemy coś taniej to miejmy na względzie, że wydatki się na tym nie skończą. Zawsze miejmy rezerwę finansową na wyprowadzenie auta do stanu używalności. Wielu kupujących z tego co ostatnio obserwuję o tym zapomina, by później mieć negatywne zdanie o konkretnych modelach a nawet markach.
A Toyke z dnia na dzień uwielbiam coraz bardziej :)

Da następnego! PIS JOŁ! :P
Dodano: 9 lat temu
Do lukash5598: No to mamy podobne plany ;p Tylko ta polekra to działa na chwilę ;p Co mycie trzeba powtarzać. Zastanawiałem się nad oddaniem komuś, ale boje sie że i tak to się nie zmieni ;p
Dodano: 9 lat temu
Do adi24car: W planach springi apex/jamex, 17-sto calowe rolki, lekkie przyciemnienie szyb z tyłu, zrobienie coś z opadającą klapą bagażnika i ogarnięcie ośrodka rudej przy lewym lusterku, bo jak się rozpierdzieli to będzie po drzwiach (to jak najszybciej). Ale po kolei :) No i nie omieszkam zrobić polerkę przednich reflektorów pastą tempo (dzięki Mistrzu za podsunięcie pomysłu), domykanie szyb z kluczyka też ją czeka. Piąteczka :)
Dodano: 9 lat temu
Wpis super, ale ja czekam na pierwsze "mody" ;p
Dodano: 9 lat temu
Do lukash5598: W całej rozciągłości zgadzam się z tym, co napisałeś. Ja jestem jednym z tych nielicznych, którym udało się kupić auto bez konieczności inwestowania w "pakiet startowy", bo nawet nie musiałem wymieniać rozrządu - jest na łańcuszku. :)
Dodano: 9 lat temu
Do turbowik: Problemu z tankowaniem benzyny nie miałem nigdy, ale słyszałem o nich również na forum Celica-Club Poland. Nie zagłębiałem się w temat, ale może już na etapie konstrukcyjnym jest spartolony odpowietrznik, który za wolno wyrównuje ciśnienia i dlatego tak się dzieje. Skoro większość ma tę przypadłość to trzeba to zaakceptować i uznać za kolejną cechę szczególną tej Toyoty :P
Dodano: 9 lat temu
Do giernal: Zdecydowanie nie.
Po remoncie cała suma jaką włożyłem w Toyotę (wraz z kupnem) to nie całe 15 tys. Nie liczę tego co zainwestowałem w nią poprzez moje późniejsze, własne decyzje, nie podyktowane takimi "koniecznościami" jak remont, ale o tym będzie w następnych wpisach... kiedyś :)

Osobiście uważam, że nie ma samochodów z drugiej ręki do których od razu po zakupie można wsiadać i turlać się przez kolejne 2 lata bez dokładania nawet złotówki. Ta zaleta jest przyporządkowana wyłącznie samochodom salonowym.
Nawet gdybym kupił samochód za 15k (w sensie cała suma ląduje w ręku byłego właściciela i nie muszę robić remontu silnika tak jak było w moim przypadku) to w takim aucie, tak czy inaczej byłaby jakaś pie..oła, większa lub mniejsza do zrobienia. Zawsze do wymiany jest olej, pasek, klocki czy klima do nabicia itp. a to kosztuje. Nie ma tak, że dajemy 15k za auto i pufff... koniec wydatków.
Czasami nie mogę uwierzyć, jak niektórzy ludzie i ja tu już nie mówię nawet o typowych Mirkach-handlarzach, zachwalają VW czy Audi sprowadzone z zachodu i myślą, że są to auta NOWE, szanowane przez cały okres swojego życia, czy jeżdżone wyłącznie po autostradach. Umówmy się że Belg, Holender, Niemiec czy Szwajcar to zwykli przeciętni ludzie nie zawsze dbający o auta. A tym bardziej, że są to narody majętniejsze od nas, mogące sobie pozwolić na łatwiejsze i szybsze kupno nowego samochodu z salonu a nie wyczerpującą naprawę starego. Mają też świadomość, że w pewnym momencie po ich Passata przyjedzie Polak i puszczają chałę na wschód, którą trzeba będzie drutować ale już nie u nich. Przeciętny Niemiec to nie nadczłowiek tak jak co niektórzy uważają.
Jest to oczywiście głębokie uogólnienie, bo jak wszędzie zdarzają się też kierowcy pasjonaci dbający o swój samochód bardziej niż o własną żonę, ale tacy zdarzają się przecież wszędzie, nie tylko na zachodzie.. no i wtedy się cenią :)
Dlatego okazji bez haczyków jako takich, nie ma. Amen.

Ps. Dzięki za przychylne opinie co do wpisu. Będę się starał w miarę możliwości kontynuować historię o dalszych losach mojej Celici.
Dodano: 9 lat temu
Podejrzewam że Takie auta to nawet za kolejne 15 Lat nie będą Ginąć w tłumie. Bo Ono wygląda 100 razy lepiej niż przykładowo nowy Opel Corsa E. A Teraz Pytanie do Autora. Masz Może Problem z tankowaniem;p? Mianowicie chodzi mi o to że musisz wolno tankować benzyne bo w przeciwnym razie dystrybutor odcina bo myśli że jest już pelny;/? Bo Niestety u mnie sie tak dzieje a z tego co wyczytałem na Celica-club to Prawie Wszystkie Celici tak mają. Ale to troszke wnerwia jak sie komuś śpieszy.
Dodano: 9 lat temu
Dobry wybor i dobry wpis.., Tondek ma racje silniki sie da naprawic pogietej budy juz nie. szerokosci
Dodano: 9 lat temu
Zainwestowałeś, ale wiesz co masz i jak widać auto się sprawdza. Silnik zawsze można wymienić lub wyremontować, ale wyciąganą i pogiętą budę już nie...
Szerokości i niech służy jak najdłużej, dając przy tym maximum frajdy :)
Dodano: 9 lat temu
Rozumiem, że zainwestowanie tych 4000 zł nie przewyższyło kosztu zakupu pełnowartościowego egzemplarza? ;)
Dodano: 9 lat temu
Bardzo fajny wpis! Podoba mi się podejście. A samochodzik super!
Dodano: 9 lat temu
Ostatni akapit, zdanie jest "wielkie" szacunek dla myslących bo w Polsce coraz mniej takich jesli chodzi o "okazje"
Dodano: 9 lat temu
to, że nie warto liczyć na okazję trzeba powtarzać za każdym razem! niezły wpis
Dodano: 9 lat temu
Nie ma co, pięknie się prezentuje
Dodano: 9 lat temu
Fajnie, się czyta takie wylewne wpisy oby więcej takich w dziennikach na auto-centrum. Co do okazji to masz racje. Dobrze, że skończyło, się aż i tylko na remoncie silnika i oby nic innego już nie zawodziło. Całkiem całkiem Ci się trafił ten egzemplarz i oby radość z użytkowania utrzymywała, się jak najdłużej ;P A spojrzenia fakt przyciąga jak i inne Toyoty ;D, jak byłem na wakacjach to, aż musiałem sobie postawić Paseo obok białej Celicy i zrobić fotkę. (możesz sobie zobaczyć w dzienniku pokładowym ;-) ) Pozdrawiam i powodzenia :)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
7 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl