Wpis w blogu użytkownika
JoeBo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 6039 razy
Data wydarzenia: 18.02.2011
Jak rozpoznać prawdziwy przebieg?
Kategoria: inne
Na co zwracać uwagę, gdzie i jak patrzeć, jak odczytywać widoczne ślady zużycia? Zobacz, co zrobić, aby nie dać się oszukać.
Opony mają wybite oznaczniki, po których można poznać ich datę produkcji. Obecnie stosuje się oznaczenia składające z czterech cyfr. Pierwsze dwie określają kolejny tydzień w roku, a dwie ostatnie rocznik. 4700 oznacza 47-y tydzień i 2000 rok. Nowe opony wytrzymują zwykle 50 tys. km, a więc jeśli widać na liczniku np. 10 tys. km, a opony wykazują ślady mocnego zużycia to z pewnością ktoś manipulował przy liczniku.
Przebieg można też oszacować na podstawie stanu zużycia foteli oraz „wyślizgania” pedałów, gałki skrzyni biegów lub kierownicy. Najlepiej znaleźć podobny model (najłatwiej będzie na dużej giełdzie) z podobnym przebiegiem i porównać wnętrza.
Układ wydechowy wytrzymuje zazwyczaj około 100 tys. km. Zatem auta do tego przebiegu powinny mieć kompletny układ, od silnika do końcówki rury wydechowej, składający się z oryginalnych elementów.
Klocki hamulcowe wytrzymują zwykle około 30-50 tys. km, zależnie od stylu jazdy. Tarcze hamulcowe służą mniej więcej przez 100 tys. km. Jeśli te elementy były wymieniane (co dość łatwo poznać, bo zamienniki często nie są oryginalne), to można przyjąć jaki minimalny przebieg może mieć dany pojazd.
Wszelkie wycieki spod silnika lub ze skrzyni biegów oznaczają zwykle duże przebiegi, rzędu 200 tysięcy i więcej kilometrów.
Jeśli pojazd należał do kilku różnych właścicieli to też może sugerować ponadprzeciętny przebieg, bo raczej się nie zdarza, aby wszyscy pod rząd byli okazjonalnymi kierowcami i jeździli tylko na krótkich trasach.
Kratka za siedzeniami (lub ślady po zdemontowanej kratce) to też sygnał, że mamy do czynienia z "wyjechanym" egzemplarzem.
Na koniec radzimy dokładnie obejrzeć dokument pojazdu, szczególnie tych pochodzących z importu. Jeśli okaże się, że samochód należał do wypożyczalni albo firmy kurierskiej, to można spodziewać się realnych przebiegów nawet na poziomie 100 tysięcy kilometrów i więcej rocznie.
artykuł pochodzi z moto.onet.pl
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki.
Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp.
A tam widzę ...
15
komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
13
komentarzy
Dodano: 14 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Ja jak sprzedaję auto nic nie kręcę, a jeżeli ma jakieś wady co się bardzo żadko zdarza(dbam o stan techniczny bardziej niż o wygląd zewnętrzny)niczego nie ukrywam - i śpię spokojnie. pozdrawiam "nie kręcących".
Zgadza się, gałka zmiany biegów w automacie hehe
Ogólnie te porady to dla amatorów, osób które wcześniej widziały auta, ale nie kupowały.
1."Nowe opony wytrzymują zwykle 50 tys. km, a więc jeśli widać na liczniku np. 10 tys. km, a opony wykazują ślady mocnego zużycia to z pewnością ktoś manipulował przy liczniku"
... znam takich , którzy przy 10 kkm mają zjechany drugi komplet opon,
2.Rozpoznaj zużycie po gałce zmiany biegów.... w automacie
3.Układ wydechowy, może w tanich autach lub z LPG
4.Wycieki....
Panowie z onetu chyba te testy na polonezie robili