Wpis w blogu auta
Mazda Xedos
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 923 razy
Data wydarzenia: 30.11.2010
Jak hamować zimą
Kategoria: inne
Samochody z ABS-em
Zadaniem ABS-u jest utrzymanie kół na granicy zablokowania , kiedy siła hamowania jest największa . Maksymalne wciśnięcie hamulca obowiązuje na każdej nawierzchni i w przypadku ABS-u nie hamujemy pulsacyjnie bo to nie ma żadnego sensu . Przy gwałtownym hamowaniu kierowca powinien jak najmocniej nacisnąć pedał hamulca i go nie popuszczać pa usłyszeniu terkotu pracy zaworów ABS-u
Samochody bez ABS-u
Na suchej nawierzchni najlepiej wcisnąć pedał hamulca maksymalnie i hamować na zablokowanych kołach . Na śliskiej nawierzchni take hamowanie odpada po prostu nie ma sensu , gdyż auto nie bdzie reagować i droga hamowania wydłuży się i tu właśnie dobry efekt daje hamowanie pulsacyjne , czyli naprzemian mocne i słabe naciskanie pedału hamulca tak aby utrzymać koła pojazdu wokół optymalnego punktu blokowania .
Samochód najlepiej hamuje na prostej i watro wytracić prędkość przed zakrętem , będzie to po pierwsze bezpieczne i na pewna z niego wyjdziemy znów na prostą
Ostatnia aktualizacja: 02.12.2010 16:17:14
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 17 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

1.Hamowanie na suchej nawierzchni przy kołach zblokowanych mamy "dużo" czasu na decyzję, którą stroną samochodu ominąć przeszkodę na drodze. Zbliżając się do przeszkody przy podjętej już decyzji skręć koła w stronę którą możesz bezpiecznie ominąć przeszkodę i puść przed nią hamulec, a ominiesz ją, bo trzymając hamulec nawet na skręconych kołach pojedziesz i tak prosto w przeszkodę.
2.Hamowanie na śliskiej nawierzchni: zawsze pulsacyjnie i gdy wiesz, że już i tak pukniesz wcześniej niż na suchej nawierzchni zostaw hamulce w spokoju i delikatnie skręcaj kierownicą w kierunku gdzie nie ma przeszkody. Tylko tak ominiesz buuum!!!