Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Toyota Corolla Biała Perła
»
IV przegląd techniczny - ASO Toyota Nowakowski Jelenia Góra
Wpis w blogu auta
Toyota Corolla
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 2270 razy
Data wydarzenia: 12.11.2020
IV przegląd techniczny - ASO Toyota Nowakowski Jelenia Góra
Kategoria: serwis
Zakres prac IV przeglądu obejmował:
-wymiana oleju 0W20 (189,28 PLN)
-wymiana filtra oleju i uszczelki korka spustowego (57,11 PLN)
-wymiana filtra powietrza (101,65 PLN)
-wymiana płynu hamulcowego oraz czyszczenie układu hamulcowego (33,44 PLN)
-sprawdzenie auta wg karty przeglądowej (m.in. układ hamulcowy, zawieszenie i układ elektryczny, konserwacja zawiasów, klem itp)
-uzupełnienie płynu chłodniczego 0,2l (6,30 PLN)
-filtr kabinowy wymieniony we własnym zakresie (Filtron K1210A)
-koszt przeglądu po IV roku (787,20 PLN)
Całość przeglądu trwała 1,5h i wyniosła: 1174,98 PLN
Ostatnia aktualizacja: 14.11.2020 10:05:02
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

No właśnie te 2 dyszki czasami robią różnicę.
"legenda" po 10 000 km przejechanych
Wiem. Wszystkie japońskie marki u nas pretendują do bycia premium
Przerabiałem kiedyś temat na forum toyotaclub.org. Olej w Toyocie to temat na co najmniej 100 stron forum. Podobnie jest na forach Hondy czy Mazdy. Nie mniej jednak większość ludzi jest za olejem 0W20. Wiadomo, że największe zużycie silnika jest przy starcie. Kiedyś ktoś mówił, że jeden zimny start, to zużycie na poziomie kilkuset km w trasie.
Nie mniej jednak wolę się stosować do zaleceń producenta, który projektował ten silnik właśnie pod tego typu oleje. Podobne zalecenia stosuje Honda i Mazda. Dziwny jest dla mnie zapis, aby stosując olej 5W30 przy kolejnej wymianie wrócić do 0W20.
Podusmowując: parametrami się różnią zdecydowanie mniej niż ceną. Stosowanie 5W-30 w naszym klimacie wydaje mi się najbardziej rosądne.
To nie tylko tak jest w Toyocie. Honda i Mazda są znacznie droższe w serwisowaniu.
ASO Toyoty niezmiennie kasuje jak za zboże
Tak zaleca instrukcja. 5W30 jest w tym przypadku alternatywą.
Olej 0W20 ma też o wiele szerszy zakres temperatur od 5W30.
https://www.oilclub.pl/index.php?threads/toyota-corolla-1-6-valvematic.953/
Mam już 3 kupców na nią, a jeden to co chwilą mi truje, żebym ją sprzedał
Cenę zaproponował 62 tys (54 tys jest obecnie wyceniona suma ubezpieczenia w AC w tej wersji wyposażenia, a na otomoto zadbane egzemplarze chodzą w okolicy 60 tys z tego rocznika)
kupiłbym ta toyotę nawet drożej i kilka tysięcy niż podobne w ogłoszeniach
Filtr kabinowy został wymieniony we własnym zakresie.
Co do cen, są to ceny ściśle określone dla ASO dla każdej czynności i nic z tym nie zrobisz. Albo decydujesz się na to, albo nie. Proste. Obdzwoniłem 3 serwisy dookoła i wszędzie cena przeglądu po IV roku była podobna, więc wybrałem najbliższy miejsca zamieszkania.
Przy założeniu, że roboczogodzina w ASO to minimum 200 PLN więc koszt przeglądu po IV roku (787,20 PLN) to prawie 4h pracy, a trwało 1,5h więc za co resztę wzięli? Wyszło im ponad 500 PLN za godzinę. Ciekawe...