Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Toyota Corolla » II rok. Flotowy.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Toyota Corolla
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1042 razy
Data wydarzenia: 07.05.2017
II rok. Flotowy.
Kategoria: obserwacja
Co prawda w dzień przypadający na rocznicę, Corolla stała w serwisie blacharskim, ale nie przeszkadza to w oddaniu hołdu statystyce ;). Porządek w aktach musi być, jak mawiał kapitan Stopczyk [hihi].

Po dwóch latach użytkowania na liczniku stoi cyfra 58.902 km. Zatem wynik może być tylko jeden: 26.813 km w drugiej dwunastce od odbioru. Dystans 90:10 na korzyść Małżonki ;).

Analogia do Focusa, o której wspominałem po pierwszym roku, potwierdziła się - pierwszy rok rekordowy, później już zdecydowanie mniej. Z tym, że tutaj delikatnie więcej: niecałe 27, a Ford niecałe 25.

Hołdując siostrze królowej nauk ;) - do przejechania powyższego dystansu Corolla potrzebowała 38 wizyt pod dystrybutorem za kwotę złotych 6.429,52. Wg. tutejszego dziennika kosztów ogólnie przepaliła już 3.299,18 litrów ropy. Średnie spalanie plasuje się obecnie na poziomie 5,71 l/100 km, czyli wzrosło o 0,02. Różnica na poziomie błędu statystycznego, więc się nie liczy [hihi]. Uważam, że poziom konsumpcji wciąż do zaakceptowania.

Serwisowo wyszedł tylko jeden przegląd na 45 tys. za kwotę (szacunkową, podaję za ASO - płaci Flota) 650 złotych. Poza tym żadnych usterek czy niespodziewanych kłopotów.

Koszty pozostałe to myjnia, wymiana opon i ubezpieczenie. Pomijam je kwotowo, bo to wszystko reguluje Flota, więc nie są miarodajne. No, może oprócz myjni ;). Gdyby jednak ktoś był zainteresowany, wszystko jest w dzienniku kosztów :).

Hołd oddany, wróćmy do rzeczywistości ;). Corolla sprawowała się bardzo dobrze, nawet przestała brać olej [bajer], co było jej największym mankamentem w pierwszym roku. Większych oznak zużycia wnętrza czy na zewnątrz nie stwierdzam. Mechanicznie eksploatacja na tym poziomie także nie zrobiła na Toyocie żadnego wrażenia. Nic nie stuka, nie puka, nie trzeszczy. Nie licząc ostatniej przygody parkingowej (opisanej w dzienniku pokładowym), był to bardzo udany rok współpracy i II rocznica mieni się bardzo pozytywnie oraz kontynuuje trend pierwszej [cool].

Osobiście odbieram ten wózek równie korzystnie. Jeździ całkiem sprawnie, pali niedużo i może się podobać. Małżonka po ostatnich doświadczeniach z zastępczymi Skodą Rapid oraz Corollą FL w benzynach stwierdziła wręcz jednoznacznie, że Jej Toyotka jest najlepsza [bajer]. I najbardziej lubi jeździć dizelkiem [cool]. W tym układzie ja już nie mam nic do dodania ;). W końcu to Jej narzędzie pracy, które wozi Ją na co dzień i skoro spełnia oczekiwania, to czego chcieć więcej [bigok]?

Szerokości [tuning]!
Ostatnia aktualizacja: 11.05.2017 00:05:07
Dodano: 7 lat temu
Do Maniek1986:
Nie do końca własnego, ponieważ to przyznana służbówka ;), ale rzeczywiście nie możemy narzekać :).
Dodano: 7 lat temu
Zadowolenie z własnego wyboru najważniejsze
Dodano: 7 lat temu
Do Qchar:
Dziękuję [skromny]. Wzajemnie :).
Dodano: 7 lat temu
Jak dziennik napisany taka ocena [guru] Pozdrawiam
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1:
Nie bądź taki skromny .
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer:
Bo u mnie wszystko kręci się koło.......kurcze koło czego? nie dość, że skleroza, to jeszcze tylko gadanie zostało
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1:
Widzę, że masz dziś seksowny wieczór .
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer:
To zupełnie jak panienka lekkich obyczajów
Dodano: 7 lat temu
Do Askaron: cóż, ja codziennie nie mam takich odcinków. Sporadycznie tak - i to od razu trzycyfrowe, nieraz z dwójką lub nawet trójką z przodu...
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Ja na początku też byłem nastawiony strasznie na nie względem DPF. Miałem pierwsze problemy przy przebiegu 30 tyś. km. Prawie zapchałem na amen filtr, ale wynikało to tylko z mojego stylu jazdy. Jeździłem spokojnie krótkie odcinki.

Teraz jak robię codziennie 2x60km zapomniałem, że mam coś takiego jak DPF, mam nadzieję, że jak najdłużej. Spalanie średnio teraz ok 4,6 zimą 4,7 przy w miarę dynamicznej jeździe ale do max 120 km/h. Jedyna niedogodność jak na razie to droży olej i raz wypalanie DPF w trybie serwisowym.
Dodano: 7 lat temu
Do babciaela:
[skromny]
Dodano: 7 lat temu
[puchar]
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: [up]
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP:
Na całe szczęście, to nie taryfa, bo rzeczywiście poszlibyśmy z torbami .
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: Nie jest tak dobrze jak wszyscy piszą, bo "przychody : 0" [rotfl]
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker: i koniaczek. Podwójny [drink][kac][drink]
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker:
Tak, wiele rzeczy można sobie na spokojnie sprawdzić :).
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1:
Dobrze się to rozkłada [hihi].
Dodano: 7 lat temu
Służbowe auto to najlepszy test długodystansowy :-)
Dodano: 7 lat temu
Taki wskaźnik procentowy i udział w nim paliwa - to mi się podoba. :)
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5:
Tu akurat DPF nie sprawia kłopotu, ale i tak wolę go nie mieć ;). A te bez filtra tylko skręcane tytoniem furałem i te z filtrem nijak się miały do nich [hihi].
Dodano: 7 lat temu
Do FranzMaurer: bez DPF-u. Jak papetony bez filtra.... [palacz]
Dodano: 7 lat temu
Do Maarten73:
Przekażę, dziękuję :). Też tak uważam i też wolałbym...[hihi]
Dodano: 7 lat temu
Szerokości dla kierowcy. Ładna ta Toyka. Ale wolałbym silnik benzynowy... [los2]
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
5 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
72 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl