Wpis w blogu użytkownika
Tejlor
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 821 razy
Data wydarzenia: 17.11.2016
GTI cz.2a: Renault
Kategoria: zmiany w aucie
Tak jak planowałem, w drugiej kolejności wybrałem się do wrocławskiego salonu Renault-Dacia.
Salon jest rozsądnych rozmiarów, ale o dziwo posiadali tylko 1 Megane. W dodatku była w delegacji (cokolwiek to miało znaczyć) i musiałem 1 dzień poczekać. Rano przeszła szybkie mycie i o 9:10 podjechała pod salon. Jest dobrze.
Samochód był wyposażony w silnik 1.2 130 KM, średnio wyposażony (nawet nie spytałem jaka to wersja). Wrażenia z jazdy, muszę stwierdzić, są bardzo podobne do Leona. Spodziewałem się bardziej komfortowego zawieszenia, gdyż Leon był w wersji FR - nieco utwardzonej, tutaj było bardzo podobnie. Konsola centralna wydaje się bardziej rozbudowana i wyższa, przez co to ją widać na samej górze linii wzroku. W Leonie widziałem trochę maski. Skrzynia podobna z krótkimi przełożeniami. Wydaje mi się jednak, że silnik chętniej przyspieszał z niskich obrotów, ale być może to tylko takie wrażenie.
Po jeździe przyszedł czas na rozmowę. Sprzedawca częściej sprzedaje Dacie, więc jak zobaczył mój stos papierów, od razu się przyznał, że chyba to ja wiem więcej od niego. Dużo się nie pomylił. Oczywiście wszelkie kwestie proceduralno-finansowe wyjaśnił bez zarzutu, ale w sprawach technicznych kilka razy posiłkował się kolegą zza ściany.
W salonie mieli GT, więc kolejny raz mogłem (tym razem spokojnie) przyjrzeć jej się z bliska. Fotele kubełkowe są o wiele lepiej wyprofilowane niż w Seacie. Mogą jednak przeszkadzać przy wysiadaniu. Użyte materiały też są lepsze. Schowki w drzwiach, podłokietniku i przed pasażerem są większe oraz wykończone materiałem. Bagażnik głębszy, przez to rzeczywista pojemność jest większa o ok. 60l. Niestety nie można zamówić podwójnej podłogi. Z tyłu za to jest trochę mniej miejsca na nogi.
Jednakże wyższa konsola, bardziej rozbudowana sprawiała wrażenie, że w samochodzie siedzi się jakby głębiej - trochę bardziej klaustrofobiczne doznania. W Seacie tego nie czułem.
Samochód miał totalnie rozładowany akumulator i niestety nie mogłem poklikać w duży ekran (testówka miała 7") oraz zobaczyć jak działa okno dachowe. Pooglądałem za to silnik. Jeśli odpukać, spali się żarówka w przednim migaczu, to pozostaje albo kanał, albo dywanik i kłaść się pod samochodem. Albo oczywiście ASO. Ciekawe ile policzyliby za taką wymianę. Ostatnio widziałem reklamę akumulatorów z tekstem: "Montaż w cenie!". Pewnie właścicielowi Porsche to by odpowiadało, ale Renault?
Co do leasingu to jest pełna dowolność w pierwszej wpłacie czy kwocie wykupu. Po przeliczeniu wszystkiego, wychodzi bardzo podobnie. Oprocentowanie jest trochę wyższe, ale za to OC/AC za 2%. No i wisienka na torcie: Renault daje z miejsca 9% rabatu dla firm!
P.S.
Dlaczego w tytule jest cz. "a"? Odpowiedź już wkrótce...
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 18 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
tylko się nie zdziw jak zacznie kląć
Pozostałe modele Megane to zupełnie inna bajka.
Zreszta samochód silnikowo to "dno".
Z łaska 160 konny diesel w najdrozszej wersji.
A 205 konna turbo benzyna 1.6. W ostatnim Automaniaku ośmieszyli ją:
- wysokie spalanie
- smieszny zasieg i mały zbiornik paliwa
- słabe hamulce
- wysoki próg załadunku, gdy klapa jest otwarta do bagażnika leci woda w czasie deszczu
- zbyt droga w porównaniu do innych doposażonych wersji Megane
No mnie sie bardzo podoba, może warto. Ale Leon chyba lepszy, bardziej dopracowany.
W każdym razie to Renault mnie ujmuje, najlepsze auto tej marki od wielu, wielu lat. A Scenic to mnie wręcz powala
http://www.autowcentrum.pl/samochod/renault-megane-franca,1999798170/
Co do żarówki to kiedyś pojechałem na wymianę jednej do ASO i po ponad półgodzinnym oczekiwaniu zaglądam przez szybkę na halę zniecierpliwiony i widzę swoje auto na podnośniku. Zaskoczony pytam: Czemu to tak długo trwa i dlaczego moje auto jest na podnośniku z pozdejmowanymi osłonami silnika? Przecież nie trzeba tego robić żeby wymienić żarówkę, bo wyciąga się całą lampę. Odpowiedź: No właśnie szukamy Pana nowej żarówki, bo gdzieś nam wpadła i nie możemy jej znaleźć. Godzinę tam zmarnowałem.
ale wykupisz sobie assistance i bedziesz miał wymiane zarówki w tym