Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Freemont » Freemont po przebiegu 90 kkm - jest OK







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Freemont
Jeździ: Fiat Freemont
Wcześniej jeździł: Fiat Linea 1.3 Multijet 90 KM
  • przebieg 94 049 km
  • rocznik 2012
  • silnik 2.0 Multijet II 16v
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 1608 razy
Data wydarzenia: 29.11.2017
Freemont po przebiegu 90 kkm - jest OK
Kategoria: obserwacja
Witam

Dawno już nic nie napisałem o swoim Freemoncie. Właściwie to milczałem aż trzy lata. Milczałem dlatego, że nie miałem nic ciekawego do zakomunikowania.
Jak miewa się auto? Bardzo dobrze. Licznik właśnie pokazał 94 tys. km przebiegu (jeżdżę nim od nowości). Samochód jeździ bezawaryjnie. W ciągu trzech lat od ostatniego wpisu wyskoczył mi tylko jeden incydent związany z pracą sinika. Otóż w pewnym momencie sterownik przestał widzieć wszystkie obwody sondy lambda błąd P2244. Usterka nie spowodowała, że samochód odmówił posłuszeństwa. Okazało się, że winę za to ponosił jeden z przewodów wiązki elektrycznej. Usterka pojawił się przy konektorze sondy lamba, tuż przy wlewie płynu do spryskiwaczy, a więc bardzo łatwy dostęp. ASO usunęło usterkę w ciągu godziny ponieważ - jak się okazało - Fiat znał ten problem i na tą okoliczność był przygotowana procedura naprawcza. Naprawa kosztowała 200 zł.
Poza tym nic się nie zepsuło i mam nadzieję, że tak pozostanie.
Z innych ciekawostek. Tarcze hamulcowe praktycznie nie zużywają się pomimo tego, że samochód jeździ po mieście z sygnalizacją i korkami. Realne zużycie tarczy wynosi może 0,5 mm od stanu nominalnego. Nie wiem z czego Amerykanie wytapiają tarcze do swoich samochodów, ale po prostu zużycie jest marginalne. Tarcze pewnie przeżyją ten samochód. Klocki hamulcowe owszem zużywają się. Obecnie ubyło z nich ok 50% z pierwotnej grubości. W Linei, którą miałem wcześniej, klocki zużyły się przy przebiegu 60 tys. km. Wydaje mi się, że klocki we Freemoncie dotrwają bez problemu do 150 tyś. przebiegu. Dużą niespodzianką okazały się też oryginalne letnie opony YOKOHAMA A349. Przejechałem na nich 87 tyś. km. Jedyne o co dbałem, to regularne zamiany par pomiędzy osiami, aby zapewnić ich równomierne zużycie. Ostatecznie na dwóch oponach pozostało mi jeszcze ok. 1,5 mm grubości bieżnika do znaczka kontrolnego. Na drugiej osi było to ok. 1 mm. Diagnosta nie miał do nich zastrzeżeń na przeglądzie technicznym (drugim, tj. w piątym roku eksploatacji). Nie mogę też mieć zastrzeżenia do oryginalnego akumulatora żelowego typu AGM. Jak do tej pory nie wymagał żadnej interwencji i nadal działa sprawnie. Zauważyłem też, że jego spadek wydajności jest mniej zależny od ujemnej temperatury.
Poza tym regularne wymiany oleju co 15 tys. km no i doglądanie na bieżąco stanu technicznego auta.

Minęło pięć lat i nadal jestem zadowolony z tego samochodu. Nadal wsiadam do niego z przyjemnością i dobrze mi się niem jeździ. Dlatego pozostanie u mnie przynajmniej jeszcze przez trzy lata. Pozdrawiam Czytających.
Dodano: 6 lat temu
Dobrze mieć spokój z samochodem, dobrze dokonać trafnego wyboru modelu. Pozostaje mi tylko życzyć, aby eksploatacja przebiegała nadal niczym nie zakłócona.
Dodano: 6 lat temu
Nic tak nie cieszy jak potwierdzony upływem czasu właściwy wybór auta. [up]
Dodano: 6 lat temu
Szorokosći i dalszej bezawaryjności;)
Dodano: 6 lat temu
Freemont od początku mi się podobał. Szerokości :)
Dodano: 6 lat temu
Dziękuję Koledzy za pozytywne komentarze.
Dodano: 6 lat temu
oby dalej jeździł bez problemowo :)
Dodano: 6 lat temu
Coraz bardziej skłaniam się ku trendowi, by następne moje auto było crossoverowatym. I żeby je trzymać pod kocem 10 lat
Dodano: 6 lat temu
Od razu widać w tym aucie amerykańskie korzenie.Gdyby nie znaczek nie skojarzyłbym z Fiatem.
Dodano: 6 lat temu
Dużo zadowolenia również w przyszłości, szerokości :)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
8 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl