Wpis w blogu auta
Alfa Romeo GT
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 845 razy
Data wydarzenia: 02.08.2017
Fart w niefarcie
Kategoria: serwis
Ostatecznie wymienione zostało:
- sprzęgło z dwumasą Valeo
- wysprzęglik Textar
- uszczelniacz wału skrzyni Reinz
- olej w skrzyni biegów Tutela Car Technyx 75W85
Dzień przed awarią pożegnałem się z setupem wakacyjnym, i Alfa poszła trochę w dół - aktualnie jest to -30/-40 mm w stosunku do serii.
Na zdjęciu jeszcze -25/-35 mm.
Najnowsze blogi
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 15 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 16 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Najważniejsze, to żeby dobrać auto jak najbardziej wpasowane w nasze potrzeby. Każdy potrzebuje czegoś innego, każdy ma inne priorytety, dla jednego np. osiągi są najważniejsze, dla innego są one na szarym końcu. Podobnie jest z wyglądem, wyposażeniem, przestrzenią, itd. Nie ma aut idealnych, każde ma jakieś wady. Wyboru należy dokonać tak, żeby wady były dla nas mało istotne, a zalety żeby sprawiały, że z auta będziemy zadowoleni
Dlatego też do zakupu auta dobrze podchodzić na spokojnie, analizując wszystkie za i przeciw.
Moc rzeczywiście przydaje się, gdy przed maską jedzie jakiś zawalidroga albo jeszcze gorzej kilku. Z drugiej strony wystarczy trochę więcej opanowania za kierownicą i konie mechaniczne stają się zbędne.
Hehe, no to są Alfy właśnie
I nie ukrywam, że to wygląd tych aut przyciągnął mnie do marki Alfa Romeo.
Co następne tego nie wie nikt
Wtryski są w stanie bardzo dobrym, turbo, EGR też póki co nie zapowiadają problemów. DPF nie jest w stanie idealnym, ale wyjazd na wakacje pokazał, że żyje i ma się całkiem nieźle.
Ogólnie diesla na pewno nie polecam do jazdy głównie miejskiej - to naprawdę nie najlepszy wybór.
No i niestety, dwumasa, EGR, turbo, też są w silnikach benzynowych, warto mieć tego świadomość szukając dla siebie auta.
Podsumowując - jak ktoś chce jeździć tanio, to niestety ma coraz mniejszy wybór na rynku aut używanych. Są oczywiście jeszcze dostępne silniki benzynowe wolnossące o niewielkich mocach, gdzie z tych awaryjnych podzespołów jest praktycznie tylko EGR, ale wielu kierowców nie jest w stanie zaakceptować słabych osiągów w zamian za w miarę bezproblemową jazdę. Mi by było bardzo ciężko wrócić do jakiegoś auta z silnikiem wolnossącym 100 KM na przykład... Tym bardziej, że dla mnie samochód to przede wszystkim hobby, i za frajda jaką mi daje jestem w stanie odpowiednio zapłacić
Kupując używanego diesla lub nowszą benzynę, dobrze jest założyć, że dwumasa będzie za jakiś czas do wymiany. Byłem zresztą do tego przygotowany, bo auto kupiłem w za dobrej cenie, istotnych wad nie udało mi się znaleźć, i spodziewałem się, że Szwajcar mógł się auta pozbyć bo spodziewał się jakiegoś większego serwisu. Być może była to właśnie ta dwumasa.