Wpis w blogu użytkownika
brzozzhems
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1027 razy
Data wydarzenia: 31.10.2016
Dobra zmiana M256
Kategoria: inne
idzie zmiana na lepsze.
Wszyscy wokół tylko o tym jak jest źle, a będzie jeszcze gorzej...a tu.
Po dwóch dekadach błądzenia Mercedes wraca do silników rzędowych o sześciu cylindrach.
W drugiej połowie lat 90' przy okazji liftingu pięknego, acz koszmarnie wykonanego okularnika Mercedes zakończył produkcję rzędowych szóstek.
Ale już można o tym zapomnieć.
BMW miało rację, a mercedesowskie oszczędności z okazji budowy V6 na bazie V8 rozeszły się na naprawy rdzewiejących (acz ładnych) W210.
Ale wróćmy do nowości Mercedesa.
Ma sześć cylindrów w rzędzie, ponad 400 koni i królewską pojemność (dla niewtajemniczonych 500ccm na cylinder).
Będą też inne warianty mocy.
Wkrótce po premierze benzynowej jednostki w S-klasie po liftingu, pojawi się również diesel o sześciu cylindrach w rzędzie.
Ci co jeździli BMW czy Mercedesem z taką jednostką zrozumieją moją ekscytację.
Pozdrawiam,
b
Najnowsze blogi
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
52
komentarze
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 27 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
A nie sorry, nie ten język... Pomyliłem bloga
Nie dziwię się Twojemu jaraniu
Co do R6 masz rację, MB wprowadza R6 po to żeby mniej płacić podwykonawcom (czyt. Boschowi) za kalibracje silników widlastych/R4 :D Z definicji R6 jest "lepszym" rozwiązaniem.
MB wprowadza R6 właśnie ze względu na kulturę pracy. Docelowo mają wyprzeć V8 i V12. takie czasy.
p.s. włoski downsizing to tylko zagrywka podatkowa
Wszyscy tak opowiadają, a prawda jest taka że oprócz wyjątkowo trefnych konstrukcji (sławne benzyniaki VW :D ) wszystkie silniki dojeżdżają do 200 tysięcy bez ogromnych problemów.
A co do rzędowej szóstki... W dzisiejszych czasach wszystko to już jedno, wytłumienie drgań jest takie że V6 od R6 odróżnić sięnie da