Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta BMW Seria 5 530iT, My 4th Beemer
»
Części dotarły - czas na dopieszczanie pięćset trzydziestki :)
Wpis w blogu auta
BMW Seria 5
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 936 razy
Data wydarzenia: 13.09.2013
Części dotarły - czas na dopieszczanie pięćset trzydziestki :)
Kategoria: inne
- Filtr oleju
- Waż dolotu powietrza
- Filtry kabinowe + powietrza
- Świece
- Uszczelka kapy zaworowej, świec
- Uszczelka podstawy filtra oleju
- Uszczekla pojemnika wspomagania
Pozostal do kupienia jakis sensowny olej 5W/30 ew 40.
Na dniach wielkie ogarnianie
Najnowsze blogi
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
4
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Ale generalnie:
Jeśli mowa o przedziale 2002 - 2004 to pod to możesz jeszcze podpiac 2001 –silniki benzynowe to M54:
Silink:
- sprawdzic zawor DISA (opis co i jak na youtube). Uszkodzona disa nie dyskwalifikuje auta ale wazny atut przy zbijaniu ceny bo uzywka 200-400 zl, nowa 900.
- Auto musi palic bez ziewania nawet zimne, krotko po przekręceniu zapłonu.
- po odpaleniu dopuszczalne niewielkie wahania obrotow, przez krotki czas – później nie powinno być czuc/widać wahan.
- temp po rozgrzaniu musi wskazywać idealny srodek wskaźnika, zadnych odchylow.
- sprawdzić czy nie halasuja (grzechotaja) Vanosy (opis gdzies na YT).
- Auto powinno się zbierac od samego dolu do końca. Jeśli nie jedzie poniżej 3000rpm to można zalozyc ze uszczelniacze Vanosow będą do roboty (koszt ok 300zl).
- jeśli auto jest zimne to sprawdzić czy wiskoza wiatraka ma opor .
- Wycieki pod warunkiem ze nie z michy olejowej sa do opanowania tanim kosztem.
- Pocace się wezne od wspomagania to standard do opanowania tanim kosztem.
- Kombi? TAK: Sprawdzic tuleje tylnej belki. Sa tam 4 duze tuleje, sztuka koszt 200zl – warto zatem sprawdzic czy beda do roboty.
- Kombi? TAK: Na stacji diagnostyczniej nie ocenisz stanu tylnych amorków bo sa ustawione pod skosem – nieliczni wiedza jak sprawdzić.
- Zawieszenie nie powinno być zbytino wytłuczone, bo jak takie kupisz to doprowadzenie tego do normalności trochę będzie kosztowalo.
- Kazdy silink 3.0 bierze troche oleju - warto miec to na uwadze ale nie znaczy to ze z rury ma leciec jakis dym. Spalin nie powinno byc widac.
- Mala czerwona kropka przy wskazaniu kilometrow licznika dziennego wskazuje na ingerencje w moduly wlaczajac w to te odpowiedzialne za przebieg. Wiec jeśli takowa się swieci to znaczy ne na 80% ktoś grzebal przy przebiegu lub 20% Ktos wymienil jakiś uszkodzony modul bez poznjniejszej synchronizacji.
Przebieg mało istotny, byle by był autentczny. Auto z 250tys – 300tys to nic strasznego jeśli odpowiednio pielęgnowane.
Jesli szukasz kombi to nie obawiaj sie NIVO
Ty tyle na szybko. W razie innych pytan wal smialo na PW.
Auta te sa bardzo wdzieczne i wbrew pozorom tanie w eksploatacji...niestety e39 jest chyba ostatnim wytrzymalym BMW...
Powodzenia!
Daj znac jak cos znajdziesz.
W miedzyczasie okazalo sie ze jest zuzyta DISA, ale ta juz zregenerowalem.
Wiec guma dolotu w aso tansza niz odpowiednik z IC czy oryginal z allegro. Lozysko przod z wyzszej polki ic = 299 zl, aso 500. O duperelach nie bede wspominal. Generalnie klamoty do e39tki sa w przystepnych cenach. Jak wszedzie grunt to kupic auto ktore nie jest zapuszczone! (ale to chyba oczywista oczywistosc)