Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta BMW Seria 5 530iT, My 4th Beemer » Błąd 65 NW_E - często brak mocy poniżej 3,5rpm - Diagnoza - czujnik polozenia walka ssacego.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta BMW Seria 5
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 5775 razy
Data wydarzenia: 04.04.2014
Błąd 65 NW_E - często brak mocy poniżej 3,5rpm - Diagnoza - czujnik polozenia walka ssacego.
Kategoria: serwis
Od jakiegoś czasu zauważyłem sporadyczne spadki mocy poniżej 3000 - 3500 obr. Działo się to od czasu do czasu. Na początku wystarczyło zgasić silnik i wszystko powracało na jakiś czas do normy. Sprawdzanie INPA wywalalo błąd 65 NW_E (currently not present). Jeździłem dalej.
Problem, się nasilał i zaczął występować coraz częściej, Inpa co jakis czas wywalala kolejne błędy 65. Przyłapałem swoja świnie na goracym uczynku - mulące auto, zapięta inpa wskazywała nieruchome Vanosy (wartosci na dolotowych 120).

W tym momencie zacząłem poszukiwania przyczyn - typ padl na czujnik walka dolotu. Niestety wiele opinii na necie wskazywało czujnik dolotowy i prawie tyle samo wylotowy, a że czujniki do tanich nie należą chciałem byc absolutnie pewny który czujnik jest uwalony.

Jeździłem dalej, z czasem zauważyłem zależność - dzieje sie tak po rozgrzaniu silnika/czujnika - zaczeło sie robic cieplej to też problem sie nasilał.

Podmianka czujnika na próbe czujnika od znajomka jednoznacznie wskazała sprawce -> Czujnik położenia wałka dolotowego.

Czujnik wymieniony i muszę powiedzieć że auto baaaardzo ozylo:)

Tak więc podsumowując:
Błąd 65 NW_E - wskazuje błąd czujnika wałka ssącego.

Nr części: 12141438081 zastąpiony przez: 12147539165 <- (OEM BMW - producent nieznany)
Objawy: Częsty spadek mocy poniżej 3000 - 3500obr, Trudności z odpaleniem (kręcenie przez ok 2-3 sek), szarpanie przy przyspieszaniu, dławienie się auta podczas ruszania, nieruchome Vanosy. Na zimnym silniku objawy nie są aż tak odczuwalne bo zapewne czujnik jakoś działa w niskich temperaturach.
Ostatnia aktualizacja: 04.04.2014 15:19:21
Dodano: 10 lat temu
Do gregbun: no szkoda trochę ze dzienniki są tak spamowane pierdolami...
Dodano: 10 lat temu
bardzo konkret wpis,który może być przydatny dla innych userów-niestety na tym portalu widuje się głownie wpisy o zmianie opon, ewentualnie o umyciu auta...
Dodano: 10 lat temu
Do konradnetpl: takie o których myślisz skończyli produkować pod koniec lat 70-tych....a e39 aż tak elektroniką nie jest napchana-zresztą ta elektronika jest całkiem stabilna-popatrz sobie na auta po 2008r...tu się dzieje jak gwarancja mija...
Dodano: 10 lat temu
yyyy czujniki wystepuja takze i w starszych autach:)...zreszta moja mloda nie jest.
Dodano: 10 lat temu
Dlatego starsze auta są lepsze :D
Im więcej elektroniki tym więcej rzeczy może się popsuć. Tak to byś wziął młotek, dwie trytki, trochę benzyny ekstrakcyjnej i srebrną taśmę i na pewno coś dałoby się zrobić.
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
14 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl