Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta BMW Seria 5 530iT, My 4th Beemer
»
Błąd 65 NW_E - często brak mocy poniżej 3,5rpm - Diagnoza - czujnik polozenia walka ssacego.
Wpis w blogu auta
BMW Seria 5
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 5775 razy
Data wydarzenia: 04.04.2014
Błąd 65 NW_E - często brak mocy poniżej 3,5rpm - Diagnoza - czujnik polozenia walka ssacego.
Kategoria: serwis
Problem, się nasilał i zaczął występować coraz częściej, Inpa co jakis czas wywalala kolejne błędy 65. Przyłapałem swoja świnie na goracym uczynku - mulące auto, zapięta inpa wskazywała nieruchome Vanosy (wartosci na dolotowych 120).
W tym momencie zacząłem poszukiwania przyczyn - typ padl na czujnik walka dolotu. Niestety wiele opinii na necie wskazywało czujnik dolotowy i prawie tyle samo wylotowy, a że czujniki do tanich nie należą chciałem byc absolutnie pewny który czujnik jest uwalony.
Jeździłem dalej, z czasem zauważyłem zależność - dzieje sie tak po rozgrzaniu silnika/czujnika - zaczeło sie robic cieplej to też problem sie nasilał.
Podmianka czujnika na próbe czujnika od znajomka jednoznacznie wskazała sprawce -> Czujnik położenia wałka dolotowego.
Czujnik wymieniony i muszę powiedzieć że auto baaaardzo ozylo
Tak więc podsumowując:
Błąd 65 NW_E - wskazuje błąd czujnika wałka ssącego.
Nr części: 12141438081 zastąpiony przez: 12147539165 <- (OEM BMW - producent nieznany)
Objawy: Częsty spadek mocy poniżej 3000 - 3500obr, Trudności z odpaleniem (kręcenie przez ok 2-3 sek), szarpanie przy przyspieszaniu, dławienie się auta podczas ruszania, nieruchome Vanosy. Na zimnym silniku objawy nie są aż tak odczuwalne bo zapewne czujnik jakoś działa w niskich temperaturach.
Ostatnia aktualizacja: 04.04.2014 15:19:21
Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
14
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT:
MAN TGS 2011 rok
moc fabryczna: 440PS
moment: 2300NM
turbina: HOLSET
wersja: fabryczny pod ADR
przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX
norma spalin : EURO5 (bez AdBlue)
norma ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Im więcej elektroniki tym więcej rzeczy może się popsuć. Tak to byś wziął młotek, dwie trytki, trochę benzyny ekstrakcyjnej i srebrną taśmę i na pewno coś dałoby się zrobić.