Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta BMW Seria 5 530iT, My 4th Beemer
»
Błąd 65 NW_E - często brak mocy poniżej 3,5rpm - Diagnoza - czujnik polozenia walka ssacego.
Wpis w blogu auta
BMW Seria 5
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 6845 razy
Data wydarzenia: 04.04.2014
Błąd 65 NW_E - często brak mocy poniżej 3,5rpm - Diagnoza - czujnik polozenia walka ssacego.
Kategoria: serwis
Problem, się nasilał i zaczął występować coraz częściej, Inpa co jakis czas wywalala kolejne błędy 65. Przyłapałem swoja świnie na goracym uczynku - mulące auto, zapięta inpa wskazywała nieruchome Vanosy (wartosci na dolotowych 120).
W tym momencie zacząłem poszukiwania przyczyn - typ padl na czujnik walka dolotu. Niestety wiele opinii na necie wskazywało czujnik dolotowy i prawie tyle samo wylotowy, a że czujniki do tanich nie należą chciałem byc absolutnie pewny który czujnik jest uwalony.
Jeździłem dalej, z czasem zauważyłem zależność - dzieje sie tak po rozgrzaniu silnika/czujnika - zaczeło sie robic cieplej to też problem sie nasilał.
Podmianka czujnika na próbe czujnika od znajomka jednoznacznie wskazała sprawce -> Czujnik położenia wałka dolotowego.
Czujnik wymieniony i muszę powiedzieć że auto baaaardzo ozylo
Tak więc podsumowując:
Błąd 65 NW_E - wskazuje błąd czujnika wałka ssącego.
Nr części: 12141438081 zastąpiony przez: 12147539165 <- (OEM BMW - producent nieznany)
Objawy: Częsty spadek mocy poniżej 3000 - 3500obr, Trudności z odpaleniem (kręcenie przez ok 2-3 sek), szarpanie przy przyspieszaniu, dławienie się auta podczas ruszania, nieruchome Vanosy. Na zimnym silniku objawy nie są aż tak odczuwalne bo zapewne czujnik jakoś działa w niskich temperaturach.
Ostatnia aktualizacja: 04.04.2014 15:19:21
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Im więcej elektroniki tym więcej rzeczy może się popsuć. Tak to byś wziął młotek, dwie trytki, trochę benzyny ekstrakcyjnej i srebrną taśmę i na pewno coś dałoby się zrobić.