Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C4 Picasso
Dodano: 4 miesiące temu
Blog odwiedzono 283 razy
Data wydarzenia: 01.12.2023
Bierze!
Kategoria: serwis
Od jakiegoś czasu Picador bierze! Wygląda na to, że jest to ok.1 litra oleju na 1000 km, więc trochę za dużo. Fakt, auto ma 16 lat i na liczniku powyżej 322 kkm, ale mnie się wydaje, że to trochę za szybko żeby trzeba by było robić remont silnika (fora, opinie użytkowników, choć ASO mówi, że może być konieczny). Na razie skupiłem się na metodzie małych kroków ;) bo na remont silnika chyba się nie zdecyduję, bo to by podwoiło wartość C4-ki :)
I tak biorąc pod uwagę różne opinie, włączając sugestie ASO, postanowiliśmy wyeliminować głównego podejrzanego, po wymianie odmy i pokrywy zaworów czyli sprężarkę!

Wymiana sprężarki - 321 289km

W ASO stwierdzili, że w pierwszej kolejności powinienem wymienić sprężarkę, z uwagi na nieznaczne drgania poprzeczne i niepokojącą ilość oleju na łopatkach. Tak też zrobiłem z tym, że wymiana już nie w ASO i nie na nową tylko regenerowaną. Wymiana połączona z montażem nowego przewodu olejowego (z którym były największe problemy a w zasadzie z jego demontażem), nowe śruby ampułowe no i przy okazji wymiana oleju, czyli cały serwis olejowy.

Pokrótce co zostało zrobione [up]!

– wymiana turbosprężarki na zregenerowaną Garret
- wymiana przewodu olejowego turbosprężarki AJUSA OP10049
- wymiana śruby ampułowej turbosprężarki AF1 989-10-002.021
- wymiana śruby ampułowej turbosprężarki AF1 989-10-001.041
- wymiana oleju TOTAL Ineo 5W30 4 litry
- wymiana filtra oleju MANN FILTER HU716/2x



Wnioski: Tak na szybko, dymienie z rury wydechowej zmalało, ale niestety nie w takim stopniu by potwierdzić, że problem mam z głowy. Wskazania poziomu na bagnecie jakby to potwierdzają :(

Ceramizer CS - 321 824km/2 dawki, 322 320km/1 dawka

By spróbować jeszcze nieco poprawić sytuacje (może pomoże a na pewno nie zaszkodzi) zakupiłem Ceramizer CS do doszczenienia silnika. Oczywiście ceramizer silnika nie uszczelni, mam tego pełną świadomość, ale mam nadzieję, że poprawi trochę kulturę pracy silnika, wydłuży jeszcze jego żywotność i może, jak chwali się producent zmniejszy zużycia paliwa no i …. oleju. Zobaczymy [niewiem]

W tym zakresie zrobiono: [up]

– zakup 3 szt. i zadawkowanie 2 szt. do komory olejowej silnika zgodnie z instrukcją
- zgodnie z instrukcją należy po przejechaniu 500–600 km uzupełnić poziom oleju i zadawkować 3 dawkę
- jeździć i obserwować ;), spodziewany efekt po 1000-2000km



Naprawa wiązki czujnika położenia wału - 321 664km

Picador borykał się z jeszcze jedną przypadłości, na tyle dolegliwą, że trzeba to było zrobić na cito, z uwagi, że auto wraca po Sylwestrze nad morze! :) Objaw był taki, że przy dłuższej jeździe np. autostradą, na wyższych obrotach, silnik zbijał obroty do 2000 i wyrzucał komunikat, o zbyt niskim ciśnieniu oleju. Z takimi pracami zawsze udaję się do ASO, bo oni wiedzą jak to szybko zdiagnozować, bo przecież niektóre silniki mają „typowe” usterki o których w ASO doskonale wiedzą. I nie myliłem się. Po 20 minutach auto było zdiagnozowane. Typowa usterka silnika 1,6HDI, na którą producent zaleca naprawę wiązki czujnika położenia wału za pomocą zestawu adaptacyjnego 6569Y. Problem znikł.

W tym zakresie zrobiono: [up]

– naprawa wiązki za pomocą zestawu adaptacyjnego 6569Y (wymiana końcówek wiązki)


I to by było tym razem na tyle. W następnym wpisie opiszę co się zadziało zanim Picador trafił do mnie na parę dni [papa]

Ostatnia aktualizacja: 31.12.2023 10:45:11
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar:
No to mamy obaj
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: Ja też!🙂
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar:
Profilaktycznie w Tyliczu mam. 🤣
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: DO siły można się podpiąć
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar:
Aby tylko siły były 🤔🤣
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: Heh, no tak! ;)
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar:
Spać, ale jak się nadarzy okazja to trochę po psocić
Dodano: 3 miesiące temu
Do Maarten73: W silniku wymieniałeś tylko uszczelkę pod głowicą, czy jeszcze coś?
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar: trzeba przyznać, że D4F to silnik prosty i niedrogi w naprawach, ma bardzo dobre opinie - gdybym nie zostawił auta na chodzie i nie dopuścił do wygotowania płynu, pewnie do dziś by chodził nietknięty. A mechanika mam swojego zaufanego, długo szukałem... odkąd powierzyłem mu Thalię, trzynastoletnie autko chodzi jak zegarek. Dacii jeszcze nie serwisowałem, nie było potrzeby. [los2] Ale i ją pewnie u Niego będę robił. ASO jest w porządku, duże zniżki u nich mam, ale... gwarancja się skończyła i nie widzę sensu przepłacać.
Dodano: 3 miesiące temu
Do Maarten73: Chętnie podjechałbym dobtakiego mechanika, który zrobiłby silnik za 4 tysie. 😀
Dodano: 3 miesiące temu
Do mucko1: W nocy spać! 😀
Dodano: 3 miesiące temu
Do Egontar: remont silnika plus rozrząd, pompa wody, planowanie głowicy, przewody hamulcowe, szczęki, klocki i kilka innych rzeczy w Thalii kosztowało 4 tys. Oczywiście poza ASO i Boschem.[los2] Autko śmiga jak trzeba, odmłodniało wręcz. :)

A silnik oczywiście ja zakatowałem - niechcący. [rotfl] Przegrzałem tak, że poszła uszczelka pod głowicą... [boshe]

Mieliśmy Thalię sprzedać, ale to auto od nowości jest u nas, znamy je dobrze. Lepsza Połowa nią jeździ i sobie chwali. [up]
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar:
W dzień jeździć, w nocy obserwować 😜
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar: Szarpnęli jak misio pasieką (w tamtym wpisie) :-(
Dodano: 4 miesiące temu
Do MarcinGP: No nie, ceramizator nie taki tani! ;) Ale koszty turbiny z wymianą oleju na poziomie usługi z drugiego wpisu! [down]
Dodano: 4 miesiące temu
Do mucko1: Miałem zamiar pójść, ale wyhamowałem. Córka ma zamiar jeździć obserwować! ;)
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar: Tylko nie mów/pisz, że te zabiegi wyszły taniej niż zabawa z alternatorem i akumulatorem? Śmierdzi mi to sprzedażą za max 2000 km albo co gorsze za bezcen gdy rypnie. TFU! Odpukać w niemalowane!
Dodano: 4 miesiące temu
No to poszedłeś po bandzie :)
Dodano: 4 miesiące temu
Do giernal: Oczywiście myślimy i o sprzedaży. Córka chce jeszcze nim pojeździć więc damy cenę taką, żeby tylko napaleniec kupił! ;)
Dodano: 4 miesiące temu
Do Qchar: Myślałem o zmianie oleju. Ale na razie był wymieniony i wlany ceramizer więc do następnego przeglądu trzeba pojeździć (chyba, że wcześniej wyparuje ;)). Wtedy myślę o zmianie oleju i dodatku do uszczelnienia silnika LiquiMoly. To na koniec.
Dodano: 4 miesiące temu
Do Maarten73: Ale to jest ASO. Popytam u zaprzyjaźnionych mechaników, czy któryś by się podjął wymienić uszczelniacze zaworów. Nie trzeba ściągać głowicy, wg moich informacji cena nie powinna być wyższa niż 1 tys.zł.
Dodano: 4 miesiące temu
Do Egontar: jasny gwint... [boshe]
Dodano: 4 miesiące temu
Nie żebym coś sugerował, ale u mnie w takich momentach zapada nieodwoływalna decyzja o sprzedaży auta. Praktycznie identyczną sytuację miałem w Peugeocie i sprzedaż samochodu w ówczesnym stanie uważam za jedną z najlepszych decyzji w moim życiu. Ja pozbyłem się drogiego finansowo problemu, a nowy, mało wymagający kupujący zyskał dobre auta, z którego do dziś jest niezmiennie zadowolony! [up]
Dodano: 4 miesiące temu
No to jak widzę trochę zainwestowałeś oby to mu na dobre wyszło :) ja bym jeszcze zmienił olej na Motul lub Valvoline
Dodano: 4 miesiące temu
Do FranzMaurer: Tak tak, nie będę aż tak inwestować, chyba rozsądniejszym będzie go sprzedać Przecież to też nie moje auto , niech właścicielka decyduje. Na razie jeździ i w razie potrzeby uzupełnia olej! 😀
Dodano: 4 miesiące temu
Do Maarten73: Za drogi szpas, prędzej sprzedam! Powiedzieli mi tak na piczątek w aso że pona 7tys.pln.
Dodano: 4 miesiące temu
Powodzenia i trzymam kciuki za pozytywne efekty Twoich działań [up] Mam jednak wrażenie, że wszedłeś już na etap "skarbonki", skoro nie chcesz Go sprzedawać :)
Dodano: 4 miesiące temu
Czyżby remont silnika się szykował...?
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl