Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Subaru Forester subarynka
»
Awaryjność sprzęgła w foresterze dieselku???
Wpis w blogu auta
Subaru Forester
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1477 razy
Data wydarzenia: 25.10.2014
Awaryjność sprzęgła w foresterze dieselku???
Kategoria: inne
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
4
komentarze
Dodano: 18 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

takze nie mysl ze jestes taki mistrz a te tysiace wczesniej na calym swiecie jezdzic nie potrafilo
Co do sprzegla to mam taka teorie, ze problemy wynikaja ze sposobu uzywania. Sam swojego nie wymienialem, ale moge potwierdzic, ze do sprzegla w subaru trzeba sie przyzwyczaic, bo dziala zero-jedynkowo. Jazda/ruszanie na polsprzegle = sprzeglo spalone. Ja juz sie nauczylem, ale gdy ktos inny wsiada do mojego auta, to czasami dym ze sprzegla idzie nawiewami... a sprzeglem wali 2 tygodnie.
Co do panewek (benzyniaki) to prawdopodobnie prawda. jest na rynku cala masa Subaru z padnietymi/wymienionymi/remontowanymi silnikami. Kiedys kolekcjonowalem takie ogloszenia by pokazac niedowiarkom, ale juz mi sie znudzilo.
Są auta które przejechały 100 tys i silnik nie nadawał się do niczego, a są i takie co mają grubo ponad 200 tys i jeżdżą jakby nigdy nic.
Nie wiem jakie interwały między przeglądowe zaleca Subaru do Twojego modelu, ale jeżeli zmieniasz olej z filtrami max co 10-15 tys kilometrów to jeszcze długo powinieneś mieć spokój
Ktoś mądry kiedyś rzekł : "Jak dbasz, tak masz" [brać z przymrużeniem oka]
A tak na serio, to obstawiałbym jeszcze jedną opcję.
Twój egzemplarz jest z 2011r, a diesel w Foresterze dostępny od 2009 [wg danych AwC]. Czyli ja obstawiłbym, że po prostu przez te 2 lata Subaru zdążyło naprawić swój błąd przez zastosowanie innych sprzęgieł, i twoje auto już w/w wady po prostu nie posiada.
Potwierdzam opinię Stig210. Jeżeli kupujesz forestera diesel, to musisz obowiązkowo wziąć udział w jednodniowym szkoleniu w Szkole Jazdy Subaru. Podobno dopiero wtedy subaru naprawia awarie sprzęgła w ramach gwarancji.
Poszperaj w internecie, to na pewno znajdziesz o tym info.