Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MarcinGP » Arrinera Automotive S.A. - newsy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MarcinGP
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1396 razy
Data wydarzenia: 03.11.2014
Arrinera Automotive S.A. - newsy
Kategoria: inne
Witajcie.

W dniu 29/10/2014 odbył się czat w którym udział wzięli Pan Arkadiusz Kuich - Prezes VENO S.A. - oraz Pan Łukasz Tomkiewicz - Prezes Arrinera Automotive S.A. dla spragnionych nowych wiadomości o Arrinerze umieszczam zapis czatu:

====================================================================

DLA "LENIUCHÓW" ;-) STRESZCZENIE W PUNKTACH:

01. Założenie siedziby (holdingu) w UK ma bezpośredni związek z testami i przyszłą sprzedażą.
02. Pierwsza partia 33 aut nie będzie sprzedawana prze sieć dealerską.
03. Arrinery nie będzie na salonie w Genewie 2015
04. Trwają pracę nad dedykowanym silnikiem dla Arrinery o większej mocy zamiast jesdnostki z Corvette od GM.
05. Spółka ma w planach większe otwacie się na fanów, aaby poznać szczegóły należy śledzić profil Arrinery na FB.
06. Serwis auta będzie miał dwa typy: w mieście zamieszkania i przez inżynierów Arrinera i klienta.
07. Jest 220 osób zainteresowanych kupnem auta, 35 w Polsce i kilkudziesięciu dealerów zgłosiło chęć nawiązania współpracy.
08. Będzie również wersja "roadster"
09. Czas produkcji i sprzedaży Arrinery założono na 7-8 lat w różnych wersjach (np. torowa, elektryczna)
10. W planach jest również udział Arrinery w serii wyścigowej.
11. Produkcja Arrinery odbywać się będzie Polsce przez polską spółkę Arrinera Automotive S.A.
12. Wszelkie najbardziej aktualne i wiarygodne informacje na temat powstawania supersamochodu Arrinera Hussarya znajdziecie na http://arrinera.blogspot.com/
13. Ci, którzy chcieliby pracować dla Arrinera Automotive S.A. mogą wysłać swoje CV na adres: office@arrinera.com
14. Arrinera Automotive ściśle współpracuje z Politechniką Warszawską, również przy konstruowaniu modelu hybrydowego.
15. Niespodzianka: Będzie można wkrótce poprowadzić Arrinerę Hussarya w grze Asphalt 8 na tablety i smartfony.
16. Odbywaję się obecnie testy przedprodukcyjne rozwiązań mechanicznych i aerodynamicznych.
17. Lee Noble nadal będzie miał swój udział w pracach przy Arrinerze.
18. Najwięcej pracy pozostało do wykonania przy wnętrzu auta.
19. Zakończenie prac konstrukcyjnych planowane jest w roku 2015 tak aby od roku 2016 mogła ruszyć produkcja.
20. Premiera auta jeszcze w roku 2015
21. Konfigurator na stronie www zostanie uruchomiony dopiero po wykonaniu pierwszej serii 33 sztuk.
22. Premiera auta została przesunięta ze względu chęć osiągnięcia światowego sukcesu.

====================================================================

ZAPIS CAŁEGO CZATU:

Maxi: jaka jest główna przyczyna przeprowadzki na Silverstone zamiast budować Silverstone w Polsce ?

VENO S.A. : Silverstone park dotyczy Arrinera Automotive Holding PLC. Spółka ta będzie zajmować się sprzedażą i marketingiem. Dzięki temu jest bliżej potencjalnych klientów, a także potencjalnych partnerów biznesowych. No i obok jest tor na którym może być testowana Arrinera. Ponadto bardzo blisko mieszka Lee Noble.

Jarosław: Czy na terenie Polski macie już umówionych dealerów, którzy będą sprzedawać wasz supersamochód?

VENO S.A. : Pierwsza seria 33 sztuk Arrinery Hussarya będzie sprzedawana bezpośrednio, bez pośrednictwa dealerów.

DC: Czy zobaczymy auto w przyszłym roku na salonie samochodowym w Genewie? Ile jest prawdy w pogłoskach o pracach nie tylko nad doładowanym V8 od Corvette, ale również nad zupełnie innym silnikiem wolnossącym o mocy ponad 650 KM?

VENO S.A. : W Genewie w 2015 roku Hussarya nie zostanie pokazana. W naszych planach jest pokazanie auta na innej imprezie w 2015.
Łukasz Tomkiewicz: W planach mamy Zamiar pokazać samochód na innej, być może bardziej elitarnej imprezie Motoryzacyjnej.
Łukasz Tomkiewicz: Zgadza się, pracujemy nad jednostką o znacznie większej mocy niż 650 KM, prawdopodobnie będzie to silnik dedykowany Arrinerze.

ryszard: W jakim terminie ma odbyć się ta "bardziej elitarna impreza?

Łukasz Tomkiewicz: W Europie jest to np. Salon Prive London

Maxi: Czy będzie jakiś dzień otwarty testów gdzie każdy będzie miał dostęp do auta ?

VENO S.A. : Będą kolejne konkursy dla naszych fanów: planujemy większe otwarcie spółki. Prosimy śledzić fb.

gpw_inwestor: Czy macie opracowany plan serwisowania Arrinery ? Kto i gdzie będzie je serwisował?

VENO S.A. : Regularny serwis będzie w mieście zamieszkania danego klienta, a w przypadku bardziej skomplikowanych napraw będzie przylatywał inżynier z Arrinera Automotive.

Maxi: Ile jest już zamówień na auto ?

Łukasz Tomkiewicz: Obecnie jest ponad 220 osób zainteresowanych kupnem supersamochodu Arrinera Hussarya oraz kilkudziesięciu dealerów z różnych krajów.
Łukasz Tomkiewicz: Z samej Polski jest 35 osób. Po zaprezentowaniu Arrinery publicznie ilość zawodów zamówień powinna jeszcze znacznie wzrosnąć.

Jarosław: Dobrze, ale co potem? Sprzedacie 33 sztuki na które według mediów są chętne 200 osób i co dalej?

Łukasz Tomkiewicz: Są już opracowywane kolejne limitowane edycje tak jak np. wersja roadster.

Jarosław: Przez jaki czas macie zamiar produkować model Hussarya? Macie już wstępne plany następcy?

Łukasz Tomkiewicz: supersamochody maja dłuższy okres życia niż przeciętne samochody, dlatego tez Arrinera Hussarya będzie na rynku oferowana przez 7-8 lat. Pojawi się oczywiście edycje na tor, czy tez wersja elektryczna.

filip: Kiedy zaprezentujecie ostateczne wnętrze samochodu ? Jak rozumiem podpisanie umowy z LUC&Andre może spowodować zmianę obecnie pokazywanego wnętrza ?

Łukasz Tomkiewicz: Wnętrze zaprezentujemy publicznie na oficjalnym pokazie.

Marcin Stańco: Chodzą pogłoski o zewnętrznym inwestorze. Proszę o informację na ten temat.

VENO S.A. : Najdłużej jak się da, VENO będzie finansować projekt własnymi środkami. Stąd też emisja akcji serii L przez VENO.

gpw_inwestor: Czy Arrinera planuje wziąć udział w wyścigach na torze wyścigowym, stworzyć do tego celu odpowiednią wersję i mieć swojego kierowcę ale bardziej w sensie przyszłościowym ?
DC: Swego czasu była mowa również o wyścigowej odmianie modelu Hussarya, która mogłaby brać udział w wyścigach klasy GT. Czy dzieje się coś w tym kierunku?

VENO S.A. : Takie są plany. Arrinera posiada wszelkie atuty do udziału w takich zawodach, tym bardziej, że jest to ważne dla budowy marki.

gpw_inwestor: W takim razie jeśli są takie plany względem pojazdu to czy kierowcy będziecie poszukiwać w kraju czy jednak poza granicami polski?

VENO S.A. : Rozważane są obydwie opcje. Rozmawialiśmy m.in. z kierowcami z UK i Włoch.

gpw_inwestor: Czy na testach były 2 różne pojazdy? Na zdjęciach widać różne ułożenie układu wydechowego.

Łukasz Tomkiewicz: Nie, jest to ten sam samochód, tylko z innym układem wydechowym

gpw_inwestor: Czy planujecie otworzyć oddziały w innych państwach lub wejść na odpowiednik naszej gpw?

VENO S.A. : Od czerwca tego roku Arrinera Automotive Holding PLC jest notowana na GXG w Londynie. Jest ona zależna od VENO. Produkcja Arrinery odbywać się będzie Polsce przez polską spółkę Arrinera Automotive S.A.

Łukasz: Czy wersja roadster będzie mieć podobny mechanizm zamykania dachu jak w ferrari 458 spider albo w mclarenie mp4-12c spider?

Łukasz Tomkiewicz: Dach w wersji roadster będzie zdejmowany manualnie, tak jak to się dzieje w przypadku wielu tzw. hipersamochodów, takich jak np. Koenigsegg.

Bogdan: czy Arrinera otrzymała już pieniądze z dotacji i czy można dowiedzieć się coś więcej o tym projekcie?

Łukasz Tomkiewicz: W temacie dotacji są obecnie załatwiona ostatnie formalności. Obszerny opis czego dotyczy projekt można znaleźć na bloga Arrinery: arrinera.blogspot.com.

Łukasz: Czy w związku z rozpoczęciem produkcji w Polsce będzie prowadzona jakaś rekrutacja pracowników?

Łukasz Tomkiewicz: Tak, można wysłać do nas swoje CV: office@arrinera.com

Maxi: Czy silnik tez będzie produkowany w Polsce?

Łukasz Tomkiewicz: Silnik nie będzie produkowany w Polsce ze względu na zbyt duże koszty.

filip: Czym Arrinera będzie wyróżniała się na tle innych supersamochodów ?

Łukasz Tomkiewicz: Ze względu na użyte materiały, takie jak kevlar, włókno węglowe, tytan itp., system aktywnej aerodynamiki sterującej przepływem powietrza pod i wokół samochodu oraz ze względu na móc wynosząca ponad 700 KM Arrinerę Hussarya będzie można zaliczać do grona tzw. hipersamochodów. Poza tym część rozwiązań konstrukcyjnych czy tez użytych podzespołów, takich jak np. skrzynia biegów CIMA czy tez hamulec aerodynamiczny można spotkać w hipersamochodach kosztujących po 1 milion euro.

Politechnika: wspomniany został model z silnikiem elektrycznym. Czy ten układ będzie robiony w Arrinerze czy spółka planuje kupno gotowego rozwiązania?

VENO S.A. : Politechnika Warszawska, jak i Arrinera Automotive są zainteresowane wspólnym opracowaniem układu hybrydowego.

gpw_inwestor: Czy odbędzie się pokaz otwarty dla wszystkich zainteresowanych projektem ludzi?

VENO S.A. : Jest to planowane.

Łukasz: Czy producenci gier samochodowych są zainteresowani licencją na umieszczenie Arrinery w swoich produktach?

Łukasz Tomkiewicz: Mamy dla Państwa niespodziankę: będzie można wkrótce poprowadzić Arrinerę Hussarya w grze Asphalt 8. Jest to najbardziej popularna gra na tablety i smartfony. Ilość ściągnięć sięga milionów. Tak wiec wkrótce Arrinera będzie znana na całym świecie.

Tomek: Na jakim etapie są przygotowania do produkcji?

Łukasz Tomkiewicz: Testów prototypu i finalnych rozwiązań mechanicznych i aerodynamicznych.

DC: Jaki jest w tej chwili udział w projekcie Lee Noble? W zeszłym roku mogliśmy zobaczyć go przy testach jeżdżącej ramy i... tyle, później znikł. Czy auto będzie nadal firmowane nazwiskiem Brytyjczyka?

VENO S.A. : AA ma z nim kontakt na bieżąco: Lee jest konsultantem, akcjonariuszem i członkiem RN. Będzie też szczególnie zaangażowany na etapie testów w przyszłym roku.

Tomek: Czy można bardziej szczegółowo. Co pozostało do zrobienia?

Łukasz Tomkiewicz: Najwięcej pracy jest związane z wnętrzem Arrinery, tak żeby prezentowało sie perfekcyjnie. Dzięki współpracy z firma Luc&Andre będzie ono wykonane na najwyższym światowym poziomie.

Tomek: Do kiedy planujecie ostatecznie zakończyć prace?

Łukasz Tomkiewicz: W 2015, aby było można ruszyć z produkcja 33 sztuk w 2016 roku.

Łukasz: Jaki jest przybliżony termin premiery auta? Rok/miesiąc?

VENO S.A. : Rok 2015.

Łukasz: Kiedy ruszy wspomniany interaktywny konfigurator na stronie producenta?

Łukasz Tomkiewicz: Na stronie nie zamierzamy obecnie uruchamiać konfiguratora ze względu na skale produkcji, czyli 33 sztuki. natomiast w późniejszym terminie, po zwiększeniu skali produkcji pojawi się konfigurator.

ryszard: Czyli kolejne przesunięcie terminu produkcji ? Wcześniej było mowa o produkcji w 2015

Łukasz Tomkiewicz: Zadebiutować można tylko raz. Naszym celem jest osiągniecie światowego sukcesu. Auto będzie przygotowane do produkcji w 2015 roku.

(pisownia oryginalna)

Żródła:

http://veno-sa.pl/pl/aktualnosci/182-zapis_czatu#

http://arrinera.com

https://www.facebook.com/arrinera.automotive

http://hussarya.blogspot.de/2014/11/genewy-nie-bedzie-poczatek-produkcji-w.html

Prośba do Was, jeżeli ktoś ma link na YT do wczorajszego programu o historii powstania Arrinery, który był nadawany o 17:30 to byłbym wdzięczny za podesłanie. Wczoraj byłem w trasie więc nie obejrzałem ani nie nagrałem, a dziś nigdzie na niego trafić nie mogę. Z góry dzięki! Program to:

Horyzont Zdarzeń - POLSAT NEWS, z był 02 listopada 2014 o godz. 17:30
Ostatnia aktualizacja: 03.11.2014 22:21:49
Dodano: 9 lat temu
Idę na fejsa śledzić profil auta
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: [puchar] Dziewięć :P
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: Masz tu relację z Mazowiecki Wrak Race.

Fotki:

http://tiny.pl/qvktn

http://motopiaseczno.pl/

Filmiki:

http://tiny.pl/qvktk

http://tiny.pl/qvk7x
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: No to o co tym politycznie poprawnym pipom, którzy trąbią, że to "be" chodzi!?

PS. Osiem [niewiem]
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Eeetam. Przecież w Polsce mamy równość. Pedał nie może poślubić innego mężczyznę, heteroseksualny też nie - więc jest po równo

Zamach na równość organizują sami "czekoladziści".

W środowiskach homoseksualnych "oni" nawzajem nazywają się pedałami, a reszcie nie wolno ich tak nazywać. Gdzie zatem ta równość? (z wywiadu Biedronia i Kukiza w TVN)
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: Dobra, dobra... W tych kwestiach lepiej wyrażać się precyzyjnie w dzisiejszych czasach. Parady jakieś, na pedała nie można pedał powiedzieć, na murzyna murzyn, co byś nie powiedział to zaraz homofob jesteś... Teraz hetero i do tego biały to najlepiej żeby się wcale nie odzywał w drażliwych kwestiach, bo zaraz powiedzą, że mowę nienawiści szerzy.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Aj marcin, nie każdy ma tak zdemoralizowny tok myślenia jak :P
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: Ja nie "daje" [rotfl]
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Nie rozumiem...

Przecież "ciśniesz" na rekord.
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: O przepraszam, ja nie z tych... [rotfl]
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Dajesz, dajesz!!!!
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: [puchar] Siedem [rotfl]
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: Dobrze, że się oszczędzam, bo kaca nie lubię :-)

Dziś idę na wyścig: Mazowiecki Wrak Race

http://mazowieckiwrakrace.pl/
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Czeka Cię marskość wątroby od tych blogów....
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: [guru] Szósty z rzędu [puchar] O co tu chodzi? [totalszok] To dziś też mam szampana otwierać? [rotfl]
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Gratulacje MTB DNIA!!!! Idziesz po rekord!!!
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: Otworzę wieczorem na teściowej urodzinach... :-)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Otwieraj szampana!!!
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: No i znowu... ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do brzozzhems: Spokojnie, dopiero cztery. Za to debiutów dnia Celiną i zastępczą Francą miałem chyba z dziesięć ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Ja tak miałem z dubajskim ambulansem...8 mtb dnia. Trzymaj się mocno, bo pobijesz mój "rekord".
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że "nie wyglądało". No ale zawsze początki są trudne...
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: jakis czas temu pokazywali bryłe zrobiona z czegos tam i do tego felgi troche smiesznie wygladało
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Ja kibicuję każdemu polskiemu projektowi motoryzacyjnemu ale Arrinerze najbardziej z uwagi na to, że miałem tą przyjemność odwiedzić ich parę razy i zobaczyć jak to wygląda od środka. Na samo wspomnienie, że siedziałem w prototypie mam uśmiech na twarzy. Swoją drogą to ciekawe co tam u nowej Warszawy słychać...?
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: no oby wkrótce mozna bylo je ogladac na ulicy:)a i zeby projekt syreny wypalił i zeby tez troche popracowali na designem ;P
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Cholera od początku tygodnia nie mogę edytować tego wpisu żeby dodać link do filmu. Codziennie mam cholerny motoblog dnia i możliwość edycji jest zablokowana. W końcu o tym zapomnę...
Dodano: 9 lat temu
Do speedi: Tak wiem, o co Piterowi chodzi [up] Nie pozostaje nam nic innego jak kibicować, a co będzie to zobaczymy...
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Myślę, że Egontarowi chodzi o to by nie przespać swojej szansy z wejściem na debiut, bo jak się dużo słyszy o projekcie a potem następuje długie oczekiwanie to potem i zainteresowanie spada.

Ja osobiście trzymam [up] w górze i bardzo bym był rad jakby nasza wreszcie hipermaszyna zawojowała świat i nie słyszało by się czy czytało o beznadziejnym Polonezie wyprodukowanym w Polce.

A strona główna aWc jest bezbłędna nastąpił RESET ustawień haha
Dodano: 9 lat temu
Do Egontar: Racja! Ale należy też pamiętać, że pośpiech jest wskazany jedynie przy łapaniu pcheł i jedzeniu ze wspólnej miski ;-)

Są taki trzy słowa, gdzie zestawienie dwóch z nich zawsze wyklucza trzecie: szybko, tanio i dobrze.

jak szybko i tanio to niedobrze
jak dobrze i szybko to nietanio
jak tanio i dobrze to nieszybko

;-)

Takiej głównej strony jak jest dziś na aWc to ja jeszcze nie widziałem [rotfl]
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Najbardziej cieszy fakt, że chętni na auto są więc trza się śpieszyć z debiutem, bo konkurencja choć droższa nie śpi!
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 23 godziny temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
1 komentarz
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
49 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl