Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Peugeot 207 1.6 HDi FAP » 50'000 km - parę słów o..







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Peugeot 207
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1234 razy
Data wydarzenia: 04.12.2011
50'000 km - parę słów o..
Kategoria: inne
Dzisiaj pokazał się przebieg 50'000 km. Nie mogłem się powstrzymać, musiałem zrobić zdjęcie ;) No i wypadałoby wysunąć kilka refleksji..

Przez cały ten czas, nie przytrafiła się ani jedna poważna awaria. Jedynymi rzeczami, które psuły się notorycznie, to.. żarówki! No ale, jak powiedział mi jeden z mechaników, "ten typ tak ma". No i jeszcze ten nieszczęsny FAP, no ale do póki działa, niech jest i niech dba o tą całą ekologię, o niego martwić się będę dopiero jak będzie trzeba..
Kilka tysięcy temu zostały wymienione klocki hamulcowe z przodu (było 90% zużycia). Z tyłu są jeszcze OK - starło się ponad 60%.
To by było na tyle o awariach.. No wypadałoby dodać jeszcze, że w niecały rok po zakupie spaliła się lampka podświetlająca deskę rozdzielczą, a konkretnie pokrętło temp. nawiewu - ale w sumie, to tak do tego przywykłem, że mi to nie przeszkadza (aby to wymienić, trzeba by było rozbierać całą deskę, a to trwa..).

No, Peugeocik awaryjny nie jest, >, ale mimo to ma kilka wad.
Pierwsza, to skrzynia biegów. TYLKO 5! przełożeń (dlaczego?!;( ), za to dynamika na piątce jest wyborna ;) chociaż niewątpliwie lepiej byłoby palić przy 130 km/h litr mniej:D Drugim mankamentem skrzyni jest długość, a właściwie droga, którą musi pokonać ręką aby wrzucić dany bieg. Jak to ktoś kiedyś mi powiedział, "żeby wrzucić piątkę, to musiałem się pochylić!" Oczywiście nie jest to aż tak daleko, jak w starych, dostawczych VW, że wsteczny był między kolanami pasażera.. niemniej jednak mogłoby być znacznie lepiej.
Drugą rzeczą, która mnie intryguje jest tempo zużywania się opon. W moich Continentalkach prawa przednia opona, od zewnętrznej strony sięga już prawie znacznika. W tym wypadku przyszłe lato jeszcze przejeździ na tylnej osi, lecz za rok czeka mnie zakup nowego kompletu.. Zimówki trzymają się dobrze. Chciałbym tu jeszcze zauważyć, że 206-stka na jednym komplecie przejeździła prawie 100tys.
Z wad, to chyba tyle ;)

O plusach mógłbym gadać godzinami.. ale najważniejszy z nich, to chyba motor. No nie da się ukryć, że silnik, który daje mnóstwo przyjemności, jest bezawaryjny i pali przy tym 6 l/100km jest dobrym silnikiem :) (chociaż przez zimę potrafi zaskoczyć.. jak się jeździ tylko na zimnym, to spali i z 8 l/100km). Kolejnym wielkim plusem jest precyzyjny układ kierowniczy ;)
Jak już mkniesz niczym błyskawica i składasz się jak Loeb w "3 prawy zać do 2" to na pewno docenisz fotele, których trzymanie boczne jest na prawdę wyborne! za to Ci z tyłu...:D przy tym wszystkim są bardziej twarde niż miękkie i nie męczą przy długiej podróży. To wszystko i przyjemne wykończenie wnętrza sprawia, że każda podróż tym samochodem, to czysta przyjemność :) Szczególnie, gdy jest jeszcze czas (na przykład na postoju) i chęć na przesłuchanie ulubionych kawałków (polecam symfonic metal).. Można odchylić się do tyłu, przymrużyć oczy i (Epica-The classical conspiracy ), i poczuć się jak w wewnątrz czegoś wspaniałego :D

Bez zastanowienie kupił bym ten wóz po raz drugi i trzeci.. i polecam wszystkim zastanawiających się nad sensem kupna tego Peugeocika ;) Na prawdę warto!

P.S. Genialni francuscy konstruktorzy wymyślili coś takiego, jak listwa wizualnie obniżająca przód. Po przejechaniu przez nawet niewysoki krawężnik już się rozrywa.. fakt: wystarczy wyjść z samochodu schylić się, i złączyć ją na środku ponownie. Ale jest to trochę denerwujące, a odgłos targanego po betonie plastyku, nie jest przyjemny. No i jeszcze muszę wspomnieć o lakierze. "Czarny fajny... jak umyty." No i widać niestety każdą ryskę od pierścionka, paznokcia, bransoletki.. (trzeba kobietą otwierać drzwi ). No i widać także ślady po nieostrożności innych nieogarniętych osób. Rysa na drzwiach (kilkadziesiąt cm długości i zatarta do białości!) i zderzaki (poocierane po bokach).
Ostatnia aktualizacja: 05.12.2011 00:46:59
Dodano: 11 lat temu
Właśnie wpadłem na ten Twój motoblog i obczaiłem Epica - The classical conspiracy. Cudo ! Do samochodu coś niesamowitego, choć nie wszystkie kawałki przypadły do gustu ;p
Dodano: 11 lat temu
Też miałem identyczny problem z hokejem pod zderzakiem. Na szczęście jedna śrubka łącząca na stałe obie jego części rozwiązała całe utrapienie. ;)
Dodano: 12 lat temu
Też jestem zwolennikiem tej marki, sam model też super i na czasie - drogie paliwa
Dodano: 12 lat temu
Wymiana klocków to nie awaria tylko element eksploatacyjny ,który się zużywa jak olej w silniku . 50000 km to sporo ,żeby przejechać jednym autem :) Gratulacje i życzę następnych kilometrów przejechanych bezawaryjnie i równie przyjemnie ...
Dodano: 12 lat temu
Do grzegorzatut: "zakładanie słabych opon na tył nie jest dobrym pomysłem" po prostu co roku zmieniam przód-tył. Zmiana w przyszłym roku będzie prawdopodobnie ostatnią ;)
Dodano: 12 lat temu
Rację ma giernal ; sprawdź stan zawieszenia i oczywiście zbieżność. Ponadto podstawowa czynność kontrola ciśnienia w laczkach.
Żarówki - he he, a to ciekawe bo jak śmigałe punciakiem to także dosyć często wymieniałem, a mechaniki powiedzieli mi to samo: "ten typ tak ma" Znaczy, że jest cała lista takich typów.
Opony - zakładanie słabych opon na tył nie jest dobrym pomysłem.
pierwsze i drugie 50 tysia kaemów to każde auto ma bez szemrania robić i już więc ja Ci życzę aby trzecia pięćdziesiatka przebiegała bezawaryjnie.
Dodano: 12 lat temu
Z żarówkami nie tylko Ty masz kłopot...
Dodano: 12 lat temu
Wiadomo, że zewnętrzna strona prawych opon zużywa się najbardziej (kratki wodociągowe, studzienki, dziury, itd.), ale obydwóch, a nie jednej jak jest u Ciebie! :P Nie chcę Cię martwić i psuć Ci dobrego nastroju, ale radzę przyjrzeć się bliżej stanowi zawieszenia auta i jego geometrii. ;)
Dodano: 12 lat temu
Czyli jest tak jak powinno być czyli bezawaryjnie.
Dodano: 12 lat temu
Spokojnych następnych 50 tyś. km życzę. Pozdro
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: nawet mnie nie strasz! ja myślę, że ta oponka, to od tego, że u mnie w mieście mam mnóstwo rond.. a na nich prawy przód cierpi :p
Dodano: 12 lat temu
Do Paysandu: nawet nie zauważyłem, że się nie dodało :p
już jest ;)
Dodano: 12 lat temu
"Drugą rzeczą, która mnie intryguje jest tempo zużywania się opon. W moich Continentalkach prawa przednia opona, od zewnętrznej strony sięga już prawie znacznika"
-to akurat nie jest wina opon,ale oznaka,że np. końcówka drążka kierowniczego jest do wymiany;)
P.S. zadowolenia z jazdy życzę;)
Dodano: 12 lat temu
A gdzie to zdjęcie? ;)
Dodano: 12 lat temu
To tylko kolejnych bezawaryjnych "tysiączków" życzyć a jeśli chodzi o wady to nie ma aut idealnych - tzn może i są ale nas chyba na nie nie stać - zresztą plusów jest więcej niż minusów czyli jest [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
3 komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
57 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl