Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra eFka » 30tys.km w 2 lata







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 920 razy
Data wydarzenia: 06.01.2017
30tys.km w 2 lata
Kategoria: obserwacja
Witam

Astrę w roli "miejskiego dupowozu" użytkuję od 2 lat i jak wskazuje licznik 30tys.km.

Auto z remontem silnika wyszło mnie ok. 4500zł i pomimo moim nie dowierzaniom sprawuje się wzorcowo przez te 2 lata. Blacha jak na prawie 19-letnie auto jest w dość dobrym na oryginalnych progach i masce. Purchle które były podczas zakupu nieznacznie urosły natomiast stan lakieru uważam za dość dobry w skali do 6 daje 4.5.

Silnik 1.4 16V 90km to wg. mnie idealny silnik do tego auta. Dynamiką nie grzeszy natomiast komfort podróżowania jest na bardzo wysokim poziomie. Jedyne problemy jakie były to EGR z którym już się uporałem poprzez odłączenie wtyczki;).

Oleju nie bierze w ogóle.

Cieszę się że tak tanie auto może być tak bezproblemowe i praktycznie nawet trasa 800-900km nie robi dla niego większego wyzwania.

Wymieniłem od zakupu:

4 opony letnie
akumulator
olej i filtry 2x
remont silnika
filtr kabinowy 3x
filtr paliwa 1x

i to by było na tyle.

Spalanie oscyluje w granicach
5-6.5 trasa
7-11 miasto (najmniej przyjemne

Dzisiaj odpalił przy -16 za pierwszym razem po 3 dniowym postoju więc jest ok.

Jednym mankament który mnie wkurza a brak czasu by się tym zając to falujący wskaźnik temperatury.

W tej chwili wystarczy przejechać 2-3 km by było w środku ciepło natomiast wskaźnik faluje od niebieskiego pola po 90st.

Niby termostat powinien być winien ale jakby to on był to przepalał by + dodatkowo para z wydechu której po kilku kilometrach nie ma.

Po mrozach pokombinuję coś może z czujnikiem temperatury.

Pomimo to z autka za te pieniądze jestem bardzo zadowolony i kupiłbym go jeszcze raz.

Pozdrawiam
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: Ostatnio całkiem sporo. :)
Dodano: 7 lat temu
Do giernal: Dużo jeździsz;).
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: Zdecydowanie przyjemniejszy dźwięk będzie w T4 niż w kosiarce.
Dodano: 7 lat temu
Ja identyczny przebieg uzyskałem w prawie 4,5 roku. ;)
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: Jednak myślę że powyżej 120 to właśnie R5 w T4 jest cichsze.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Astra po Kadecie to była przepaść więc wcale się nie dziwię że tak miałeś. Radio faktycznie gra zajebiście chociaż moim NO. 1 to nagłośnienie obecnej T4.

Po przesiadce z Kadeta na eFkę z klimą to była dopiero różnica i to 1.8...
Dodano: 7 lat temu
Do rekord5: W tej Astrze najczęściej nie słychać silnika co jest zajebistym uczuciem. Zaraz po zakupie czasem myliłem się czy auto chodzi i musiałem spojrzeć na obrotomierz.

TDI w T4 słychać tyle że z racji R5 jest to przyjemny klekot. Najcichszym moim dieslem był crafter.
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70: Czemu mi się trafia że najcichsze podczas przyśpieszania i szybkiej jazdy są właśnie diesle zwłaszcza te w Passatach ,1.8T był bardziej hałaśliwy .
Dodano: 7 lat temu
Pamiętam jak w latach 90 robiło na mnie wrażenie fabryczne nagłośnienie Astry i w ogóle całe auto :)
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Pewnie też to odczułeś że takiej ciszy jak w benzynie to raczej nie da Ci żaden nawet najlepiej wyciszony ropniak;).
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70:
Koszty utrzymania są naprawdę bardzo niskie, i fakt - w dwójce jest już sporo drożej.
A my mieliśmy 8V.
Dodano: 7 lat temu
Do grzesio70:
No tak ciche to jest na pewno - tak miałem jak wsiadałem do Lanosa
Dodano: 7 lat temu
Do pafka: Tu można wymienić całe zawieszenie i połowę osprzętu silnika za 1300zł razem z rozrządem. Co po takiej wymianie zrobiło by to auto już nieśmiertelnym pojazdem i to właśnie mi się w starych Astrach podoba. W dwójce już tak fajnie nie jest. Również 16V mieliście?
Dodano: 7 lat temu
Do Cybul99: Oby utrzymała ten poziom;).
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Odłączyłem go w sierpniu. Wolę by się dłużej grzał niż szarpał i gasł co chwilę.
Dodano: 7 lat temu
Miałem w domu Astrę F (też w tym kolorze), i blachy wyglądały naprawdę dobrze - zupełne przeciwieństwo powszechnej opinii o Oplach.
A koszty utrzymania śmiesznie niskie. Niewiele się psuło, a nawet jak coś było do zrobienia, to po taniości. Ogólnie wdzięczne auto, więc niech Ci dzielnie służy :-)
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: A wiesz jak się tym cicho i komfortów zasuwa po ciasnych parkingach? Czasem dobrze wsiąść do takiego roweru:).
Dodano: 7 lat temu
Do damian88max: Głównie stan blachy przemawiał za kupnem.
Dodano: 7 lat temu
Astra chyba się dowiedziała o myśli sprzedaży i zaczęła cieszyć swojego właściciela :)
Dodano: 7 lat temu
EGR nie warto w zimie odłączać, bo z nim szybciej silnik nagrzewa się ;)
Dodano: 7 lat temu
Zastanawiam się, jak możesz się przesiadać ze swoich gabarytów na takie małe coś?
Dodano: 7 lat temu
jak na opla astre 1 gen to masz dobrą blache ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
9 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
33 komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl