Wpis w blogu użytkownika
mario1942
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 745 razy
Data wydarzenia: 03.10.2016
15 000 km w Gwieździe
Kategoria: inne
Od początkowej niechęci, związek z autem przeszedł do akceptacji, a nawet polubienia się... Nauczyłem się go nie traktować jak poprzednie auta, tylko dostojnie sunąć po autostradach, odpuszczać na rondach i zakrętach. W zamian dostałem komfort, bezpieczeństwo i kojącą ciszę.
16 tysięcy zastało mnie akurat w Alpach, na weekendowej wycieczce... Auto spisało się, szczególnie dzięki temu że jest niesamowicie zwrotne! Niestety hamulce zagotowałem z uwagi na fakt że tryb sportowy skrzyni nie oddziałuje w żaden sposób na redukcje, więc praktycznie ciągle jechałem z górki na hamulcu.
Średnie spalanie zaskoczyło mnie pozytywnie - 8 litrów wg komputera! To taki sam wynik jak w BMW, które było lżejsze i słabsze... Jestem pod wrażeniem!
Zgodnie z planem serwisowym - za 5600 km (przy 189000) zbliża się serwis. Na pewno wymiana oleju (ostatnia wymiana 26 000 km temu), filtrów, klocków i tarcz z przodu, dodatkowo naprawa zawieszenia samopoziomującego (po 10 godzinach znacznie opada tyłem) i przyjrzenie się zaworkowi wastegate. Objaw jest o tyle ciekawy, że występuje przy dłuższej jeździe z prędkościami 190 - 200 km/h, po mniej wiecej pół godzinie auto przechodzi w tryb serwisowy i trzeba je "restartować", czasem zdarza się to też zaraz po rozruchu.
W każdym razie, tradycyjnie, nie mnie będzie dane przeprowadzić tego serwisu, ani kupić opon zimowych... Auto szuka nowego właściciela
Co dalej...? Kto wie, tym razem coś dynamicznego i pewnie z pod szyldu VW
Najnowsze blogi
Dodano: 12 dni temu, przez giernal
Z ogromną satysfakcją, po dwudziestu czterech miesiącach eksploatacji Astry i przebyciu nią prawie 10 000 kilometrów, ogłaszam iż znalazł się jej godny następca, który będzie pełnił ...
56
komentarzy
Dodano: 29 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 1 miesiąc temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
6
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy

Czekam na następcę
Wcześniej wyszedłem nim Ty odpisałeś, dlatego nie dzwoniłem
A może po prostu chciałbym spróbować czegoś innego? Czegoś spoza "Made in Germany"?
Jarek najszybciej się poprawisz po zjedzeniu 20-u pączków
Wychodzę do pracy.
Owszem mocny, zwarty, kompaktowy. W GTI jest zabawa w klasie E jej brak.
Zalezy kto czego szuka. Powodzenia.
No ja jesli chodzi o sport odradzalbym DSG, a z dieslem to juz wcale.
Zgadza się, nie lubimy
Co do sprzedaży, różnie to bywa, czasami tyle czasu to trwa, że i parę tysiączków można jeszcze zrobić
Prawda jest taka, że antyczna, pięciobiegowa skrzynia automatyczna jest niesamowicie leniwa jeśli chodzi o kickdown. Dodatkowo silnik "od dołu" nie ma zwyczajnie wystarczającego momentu.
Do tego dochodzi dynamika poprzeczna, która nie istnieje - auto reaguje naprawdę ze sporym przesunięciem fazowym na ruchy kierownicy.
Efekt dla kierowcy jest taki, że jak wsiadam do benzynowego Audi, które ma 150 koni i 1.4 pod maską to wydaje mi się, że wsiadłem do wyścigówki
Dla mnie niestety multitronic w Audi odpada, poza tym uważam, że nie umieją robić dobrego układu kierowniczego
Ciekaw jestem co to vw będzie. Coś mi się zdaje, że zobaczymy wkrótce CC.
Przy nim to i moj GTD ze 184 końmi, momentem 380 Nm i masą 1400 kg jest nie mniej dynamiczny. Do setki ma tez ok 7,5 sekundy.
No a na poważnie to dynamiczne spod znaku vw to chyba tylko Touareg lub jakieś GTI.
W porównaniu do tego merca to większa dynamika to juz tylko z grupy Vw w Audi a6 z motorem 3.0 TDI 245 lub 313 koni. Bajka