Blog auta Mitsubishi Outlander Outek
Dodano: 14 lat temu, przez
radec k
W trakcie eksploatacji Outka przerobiłem dość gruntownie usterki zawieszenia. Samochód był eksploatowany w Holandii, a zatem turlał się po gładkich drogach. Po wjeździe do Polski spotkał się jednak z rasową ścieżką testową, która mimo, że natrafiła na samochód powiedzmy "terenowy", to dała mu się we znaki.
Pierwsze objawy pojawiły się wraz z mrozami gdyż gumowe tuleje pod wpływem temperatury ujemnej zaczęły się nieco kurczyć i twardnieć. Efekt... najpierw ...
Dodano: 15 lat temu, przez
radec k
Opowiem Wam jeszcze o najbardziej interesującym temacie w przypadku takich SUVów jak Outek, a mianowicie o zużycie paliwa.
No więc jeśli ktoś jest przygotowany na zakup takiego samochodu to musi się liczyć z wydatkami na paliwko w ilości:
* - stała jazda po mieście - od świateł do świateł, prędkość do 60 km/h, sporo postojów w korkach, ale powiedzmy, że silnik ma okazję się nagrzać to średnie zużycie odnotowane przez komp, a potwierdzone przez moje przeliczenia ...
Dodano: 15 lat temu, przez
radec k
Po prawie 150 tys km przyszedł czas na remont hamulców.
Dlaczego ?
1. Grubość okładzin wynosiła sporo poniżej normy przewidzianej.
2. Tarcze z przodu były pokrzywione.
3. W niektórych sytuacjach włączała się sygnalizacja poziomu płynu hamulcowego.
Grubość okładzin została zmierzona w zakładzie zajmującym się hamulcami. Grubość była o kilka mm mniejsza niż określona w katalogu. Ponadto przy delikatnym hamowaniu czuć było jak szarpie samochodem. Przy ...
Dodano: 15 lat temu, przez
radec k
Przekażę kilka słów użytkownikom Outlandera w kwestii instalacji gazowej.
Wiele z samochodów dostępnych na naszym rynku pochodzi z Holandii i ma seryjnie zamontowaną instalację np. Vialle V generacji czyli z wtryskiem gazu w fazie ciekłej.
No instalacja V generacji jest rewelacyjna i właściwie nic lepszego jak na razie w temacie LPG nie wymyślono, ale serwis w Polsce tej instalki to masakra. Niestety kuleje i dostępność części i fachowość obsługi.
Dlatego też ja w ...
Dodano: 15 lat temu, przez
radec k
Słówko na temat wymiany opon. Poprzednie już dokonały żywota, a nad nowymi długo się zastanawiałem. Miałem pewną wątpliwość bo niedawno jadąc sobie autostradą niemal dopinałem 200 km/h, a wrażenie miałem jakbym jechał o wiele wolniej. Po sprawdzeniu z GPSem okazało się, że jeżdżę o ok. 10 km/h wolniej niż pokazuje to licznik. Wszystko stało się jasne jak sprawdziłem rozmiar opon. Dotychczasowe 16-stki w rozmiarze 205/50 należą do wyjątkowo nietypowych i nie wiem ...
Dodano: 15 lat temu, przez
radec k
W opisie mojego auta jest możliwość zaznaczenia że jest on do sprzedaży. No więc, w sumie to i ten mój Outlander jest do sprzedaży, ale wolałbym nie walczyć na allegro lub w ogłoszeniach, ale dogadać się z jakimś miłośnikiem motoryzacji na zamianę.
Muszę się pozbyć Outlandera, mimo że sporo w niego włożyłem, bo potrzebuję samochodu mniejszego. Mniejszego zarówno gabarytami, jak i silnikiem.
Ostatni rok eksploatacji pokazał, że Outlanderem odbyłem 3 długie ...
Dodano: 15 lat temu, przez
radec k
No to mam do przekazania zestaw informacji, chyba bezcennych, w sprawie mojego Outlandera.
Minął rok eksploatacji, kilka dłuższych tras, wyjazd nad morze, w góry, trochę wyjazdów słuzbowych, a na codzień tzw. orka czyli do pracy, do szkoły po syna, na zakupy, na działkę i.t.d.
A więc kolejno:
- silnik - bez zarzutu, wymiana oleju, filtrów nastąpiła po prawie 14 tys km, a więc ciut za długo, ale ani grama nie ubyło, a poprzedni olej był czyściutki. Pasek rozrządu ...
Dodano: 15 lat temu, przez
radec k
Podzielę się z Wami jeszcze moimi doświadczeniami dotyczącymi zawieszenia Outalndera. Ja kupiłem samochód z przebiegiem poniżej 130 tys km z zawieszeniem nieserwisowanym prawie zupełnie, no bo użytkowanym w warunkach Europy zachodniej, a zatem w krainie o wiele lepszych dróg.
Jest bowiem tak, że Outlander ma bardzo twarde i trwałe zawieszenie. Wszelkie elementy gumowe i metalowo-gumowe należą do solidnych, no ale solidność, nawet w wydaniu japońskim, też ma swoje granice ...
Dodano: 16 lat temu, przez
radec k
No i przyszła zima z dość obfitymi opadami śniegu. Na ulicy po odśnieżeniu przez pługi zwały śniegu zaległy na poboczach. Nie jest łatwo parkować, ale... ale nie dla Outlandera. Duży plus... Spokojnie można się ładować w zaspy, a nawet oblodzone kupy śniegu.
Parkowanie udaje się zarówno przodem, jak i tyłem, choć atakując zaspę tyłem (o ile oczywiście wiemy co się w niej znajduje) Outek znakomicie przepycha śnieg. Spora masa robi też dobrą robotę, bo trudno ten ...
Dodano: 16 lat temu, przez
radec k
Jak już pisałem w opisie auta, silniki 2.0 o symbolu 4G63 w I modelu Outlandera bardzo dobrze znoszą instalacje gazowe i samą eksploatację na gazie.
Jednakże jest jedna rzecz, o której warto wiedzieć, a mianowicie podczas jazdy z użyciem instalacji właściwie to różnych generacji, bo czytałem o doświadczeniach kierowców z instalacją IV generacji, a ja mam V z wtryskiem fazy ciekłej może zapalić się kontrolka "check engine".
Może to być jedynie sygnał, że komputer ...
Najnowsze blogi
Dodano: 13 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 14 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
1
komentarz
Dodano: 15 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
34
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy