Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mitsubishi Outlander Outek » Zestaw info po roku eksploatacji...zirka 14 - 15 tys km przebiegu







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mitsubishi Outlander
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2850 razy
Data wydarzenia: 19.10.2010
Zestaw info po roku eksploatacji...zirka 14 - 15 tys km przebiegu
Kategoria: inne
No to mam do przekazania zestaw informacji, chyba bezcennych, w sprawie mojego Outlandera.

Minął rok eksploatacji, kilka dłuższych tras, wyjazd nad morze, w góry, trochę wyjazdów słuzbowych, a na codzień tzw. orka czyli do pracy, do szkoły po syna, na zakupy, na działkę i.t.d.

A więc kolejno:
- silnik - bez zarzutu, wymiana oleju, filtrów nastąpiła po prawie 14 tys km, a więc ciut za długo, ale ani grama nie ubyło, a poprzedni olej był czyściutki. Pasek rozrządu został wymieniony, łączny koszt wyniósł 1000 zł.
- hamulce - mimo sporej masy samochodu, klocki i tarcze nadal w dobrej kondycji, nic nie piszczy, nie trzeszczy, nie zgrzyta przy hamowaniu,
- wydech - te przebieg to Outlander przebrnął jeżdżąc na LPG, a zatem spaliny nieco bardziej dotkliwe dla wydechu. Dziurek nie ma, ale na końcowym wydechu uszczelka się wypaliła i musiałem dorobić.
- układ jezdny - od wymiany tulejek i elementów metalowo-gumowych (za ok. 2 tys zł.) nic się nie zmieniło, nadal bezszelestnie, mimo katowania na fatalnych drogach Lubelszczyzny.
- sprzęgło - zdechło... najpierw szarpało, potem przerywało. Zdecydowałem się na wymianę. Okazało się że oryginalne to Outka kosztuje jakieś niebotyczne pieniądze, ale zastosowane w innym modelu Mitsubishi idealnie pasuje i kompletne kosztuje 600 zł. 4 dni pracy mechanika, bo trzeba rozpinać mosty i rozebrać pół samochodu, no i teraz jest ekstra, choć nadal nie mogę się nauczyć, jak powinienem użytkować to sprzęgło, żeby je maksymalnie oszczędzić.
- przy okazji wymiany sprzęgła wymieniliśmy koło zamachowe. Oryginalne, ciężkie jak cholera zmieniliśmy na o połowę lżejsze. Koszt niewielki, ok. 200 zł. ale zmiana niesamowita... Outek jest teraz nieporównywalnie zrywny. W terenie być może miałby problemy z pokonywaniem wzniesień na wolnych obrotach, ale przecież on i tak jeździ tylko w mieście. Teraz znakomicie się wkręca na obroty.
- 2 miesiące temu zaczęła szwankować instalacja LPi. Objawy: trudny zapłon po dłuzszym postoju, a jak silnik jest ciepły to żadnych problemów. Okazało się, że wtryski są do wymiany, tyle że nowe to koszt 400 - 500 za sztukę, a regenerowane zirka 200 zł. Szczególnie trzeba dbać o pompę LPi, umieszczoną w zbiorniku gazu. Wszelkie zmiany, głośniejsza praca, terkot, piszczenie i.t.p. świadczą że pompa kończy swój i tak długi zywot i konieczna będzie reneracja lub wymiana (niestety też kosztowna !). U mnie jak na razie na szczęście jest OK.
- klimatyzacja - nie wyłączam prawie wcale, a zatem nie miała okazji się zagrzybić. Działa bez zarzutu.
- elektronika - bez uwag

Usterki w trakcie rocznej eksploatacji - raz jak jechałem po wertepach z otwartym szyber dachem, to coś się odkręciło i nie mogłem go zamknąć. Na szczęście dało się go zasunąć ręcznie. Po odsunięciu podsufitki okazało się że jedna śrubka się odkręciła. Dociągnąłem płaską 8-mką i działa dalej bez zastrzeżeń.

Podusmowując wydatki minionego roku muszę powiedzieć, że zainwestowałem blisko 6 tys zł. i ... warto było. Przebieg akurat niezbyt szczęśliwy bo sporo rzeczy wymaga wymiany akurat w tym momencie (dlatego Holendrzy się go pozbyli...), ale ogólna ocena jest jak najbardziej pozytywna.
Dodano: 12 lat temu
Do robslon:
Z tego co mi mówił mój mechanik, to do mojego wstawił od Lancera, tylko nie wiem dokładnie z którego modelu. Trzeba by podejrzeć w sklepie nr katalogowy i popatrzeć na różnice, albo dałbym Panu namiar na mojego fachmana, to on by opowiedział Panu co i jak.
Dodano: 12 lat temu
Witam. Mam pytanie apropos sprzęgła, ponieważ w moim autku również przyszedł czas na wymianę.
Z jakiego modelu pasowało sprzęgło do Pana Outka.
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Dodano: 13 lat temu
Do fjerzy: Dokładnie tak jak piszesz... nowy kierowca, nowa nawierzchnia, nowe paliwo i nowe zwyczaje eksploatacyjne. W przypadku poprzednich moich samochodów, też tak to wyglądało. Muszę jednak przyznać, że Outlander jest o wiele bardziej przystępny jeżeli chodzi o własnoręczny serwis. W Renówce nawet żarówek nie mogłem sam wymienić...:)
Dodano: 13 lat temu
sporo prozy, ale ciekawej..... :)
Dodano: 13 lat temu
Zawsze jest tak, że jak auto dostanie "nową nogę", to wychodzą jakieś tam kwiatki. Jeśli to ie były "wady ukryte", to ułoży się i potem może jeździć bez znaczących nakładów (miałem już tak) i jako kupujący i sprzedający. Choć, jak czytałem, to koszty wydały mi się spore w tym roku, ale może cena zakupu to rekompensuję? Powodzenia.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
40 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl