Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mitsubishi Outlander Outek » wymiana instalacji gazowej







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mitsubishi Outlander
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2954 razy
Data wydarzenia: 16.12.2010
wymiana instalacji gazowej
Kategoria: zmiany w aucie
Przekażę kilka słów użytkownikom Outlandera w kwestii instalacji gazowej.
Wiele z samochodów dostępnych na naszym rynku pochodzi z Holandii i ma seryjnie zamontowaną instalację np. Vialle V generacji czyli z wtryskiem gazu w fazie ciekłej.
No instalacja V generacji jest rewelacyjna i właściwie nic lepszego jak na razie w temacie LPG nie wymyślono, ale serwis w Polsce tej instalki to masakra. Niestety kuleje i dostępność części i fachowość obsługi.
Dlatego też ja w swoim samochodzie zdecydowałem się na wymianę instalacji na o klasę niższą IV generacji.
wszystko ładnie pasuje, ładnie pracuje, bo ten model i ten silnik 2.0 określany symbolem 4G63 łyka gaz jak żaden inny silnik, bez żadnych oporów i komplikacji.
Kwestia dłubania z kablami wysokiego napięcia, świecami odpada... te elementy są na tyle solidne że nie muszą być wymieniane i nie sprawiają kłopotów.
Dlatego jeśli gaziarz mówi że trzeba wymienić kable lub świece, żeby instalacja dobrze chodziła to nie prawda. Podstawa to prawidłowa regulacja, a nie szukanie wady w silniku.
Teraz mam włoską instalację IV generacji z gwarancją na 2 lata.

O tym jak przedstawia się kwestia ekonomii eksploatacji tego pojazdu z taką instalacją opowiem jak pojeżdżę sobie ciut więcej. W styczniu czeka mnie wyprawa do Włoch i z powrotem, dlatego myślę, że będzie o czym opowiadać.
Dodano: 12 lat temu
Do Egontar: Tylko i wyłącznie ze względu na koszty. Fakt, że w Polsce są robione zbiorniki, ale nie są robione pompy i wtryski. Nie znajdzie się nowych wtrysków w rozsądnej cenie, a używki szkoda ryzykować. Chyba że ma się w miarę nowe auto o sporej wartości i nie ma się w planie sprzedaży, wtedy warto zainwestować i dopracować instalkę. W takich wynalazkach jak prawie 10-letni Outlander, inwestycja w starą instalację, bez gwarancji jej sprawności nie ma sensu.
Dodano: 12 lat temu
Czemu od razu wymiana? Kumplowi tez gaziarze zalecili wymianę instalacji (w końcu mają w tym interes), ten sie uparł, zhomologował zbiornik a instalacja hula jak szalona. Najlepszy numer był z homologacją zbiornika. Gazarze tak gdzie chcieli mu montować instalację twierdzili, że w polsce nie produkuja zbiorników z pompami. Co się okazało: że zbiornik zamontowany w Holandii jest polskiej produkcji.
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88: W instalacjach V generacji królują Holendrzy. Oni jak popatrzycie w to co jest ściągane do Polski, to montują instalacje gazowe do wszystkiego, chyba bez względu na to czy to ma sens czy nie. Może akurat kierują się ekologią, a nie ekonomią tak jak my. No ale z tegoż względu instalacje holenderskie, należące do najlepszych na świecie, niemal bezobsługowe, są cholernie drogie. Za wysoką ceną stoi jakość, ale i wysoki koszt serwisu i ewentualnych części zamiennych. Nowy wtryskiwacz do LPi kosztuje 100 - 120 euro... ! Jeden wtryskiwacz !!! ...czyli zirka 430 zł. *sprawdzałem w ofercie Vialle, a w Polsce u dealera byłoby drożej). Nowa pompa do V generacji kosztuje jakieś 3 tysiące. Koszty niebotyczne w porównaniu z instalacjami IV generacji.
Dodatkowa sprawa to precyzja montażu. Jak oni to robią, to bajka. Wtryski zamontowane np. tak jak w moim od dołu silnika, w kolektor dolotowy, na tyle precyzyjnie, żę wielu ze znanych mi mechaników zachodzi w głowę "jak oni to robią !"
No i ostatnia sprawa, jeśli coś jest wyjątkowej klasy i jakości, jest bardzo drogie, to i miłośników będzie miało mniej. A jak klientów mało to i fachowców też nie za wiele. U nas na LPG nie jeżdżą zamożni, a co za tym idzie użytkownicy gazu nie są skłonni wydawać majątek na serwis, zwłaszcza, że te instalacje, które trafiają do Polski, to już tak ciut przed końcem swojej żywotności, a zatem koszty naprawy spore.
Z tego co się zorientowałem to my Polacy opanowaliśmy już sztukę regeneracji wtrysków (regeneracja, bez gwarancji kosztuje połowę wartości nowych wtrysków) oraz umiejętność regeneracji pomp (od 800 zł. wzwyż). Ale tu już słychać o pierwszych kombinacjach, tj. wtryski oczyszcza się nieskutecznie i zwala się winę na to że nie dało rady, pompy zalewa się tańszym badziewnym olejem, albo stosuje się kiepskiej jakości części (uszczelniacze, łożyska) i po regeneracji sprzęt długo nie chodzi. Generalnie większość gazowników, nie chce instalki V generacji serwisować.
Dodano: 13 lat temu
Do anpa50: dziękuję za wyjaśnienie
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88: Instalacja IV generacji ma trysk gazu w postaci lotnej, a V generacja wtrysk w postaci płynnej. Jest u nas dużo warsztatów, które nie mają pojęcia o tym co robią.
Dodano: 13 lat temu
a czym się różni taka instalacja IVgen. od Vgen? bo nie jestem zorientowany... i na czym takim kuleją Polskie serwisy instalacji lpg? nie znają się na tych instalacjach, czy co dokładnie miałeś na myśli?
Najnowsze blogi
Dodano: 3 godziny temu, przez jaremo
Zaszalałem i w listopadzie założyłem folie ppf na całe auto, minęło pół roku i autko wygląda jak nowe, sami oceńcie. Dodam że jest na kołach i felgach zimowych.
Dodano: 6 godzin temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
Dodano: 6 godzin temu, przez darek-k
zdarzenie z dnia 8.05.2024 miejscowość Zawiercie ul.. ford jadąc nie zauważył stojących zaparkowanych samochodów, w skutek czego uderzył w tył citroen c5 a citroen siłą domina uderzył ...
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl