Blog auta Honda Civic Type-R 2.4L
Dodano: 14 lat temu, przez
_F1le_
Najprawdopodobniej za jakiś czas zobaczycie auto w gazecie... Szczegółów na razie nie ujawniam. Projekt zamierzam całkowiecie zamknąć za ok 2-3 miesiące, trochę rzeczy jeszcze dojdzie do tego czasu (już zamówione), kilka się zmieni.
Poniżej link :
http://ecu-performance.com.pl/2011/05/honda-civic-type-r-fn2-stage-v/
Bez odbioru :)
Towarzystwo aut obok zobowiązuje... Nissan GTR czy 10,5s Porsche...
Dodano: 14 lat temu, przez
_F1le_
Jestem mile zaskoczony bo spodziewałem się 5-7KM a doszło aż 11KM. Finalna moc to 257KM i moment 242Nm. Różnice między nowym kolektorem ssącym + przepustnicą widać dopiero od 7400obr/min do 8900obr/min (rev limit). Powoli mnie to auto strachem napawa, no ale...
Ponownie odpowietrzono hamulce i klocki przód zmienione na Ferodo DS2500
Szykuje się niestety paliwo Pb98...
Dodano: 14 lat temu, przez
_F1le_
No i po wyczekiwaniu i sytuacji w Japonii odebrałem w końcu 3 ostatnie rzeczy do mojego silnika.
1/ Kolektor ssący RRC - czyli z japońskiego Type-Ra modelu FD2 (sedan). W stosunku do OEMowego kolektora z tego co kojarze jest o 1mm albo 2mm szerszy. No i dużo prostsza konstrukcja jednoczęściowa a nie tak jak OEM - 3-cześciowa z jakimiś rezonatorami pochłaniającymi drgania, aby było ciszej :P
2/ Przepustnica SPOON Sports 70mm. Seryjna ma wejście (od strony dolotu) 64mm wyjście ...
Dodano: 14 lat temu, przez
_F1le_
Hamowanie... Dojdzie jeszcze 5-7KM po zmianie przepustnicy i kolektora ssącego...
Dodano: 14 lat temu, przez
_F1le_
Składamy... Jutro wjeżdża do samochodu, dołączamy osprzęt i w piątek rano hamownia i strojenie nowego ECU... Brakuje nowego kolektora ssącego i większej przepustnicy, no ale mówi się trudno, jaką sytuację w Japonii mamy to każdy wie z wiadomości...
Ze stopnia sprężania 11:1 mamy ok 11.7:1 - seryjna uszczelka 0,8mm zastąpiona przez 0,3mm i głowica splanowana o 0,3mm
Dodano: 14 lat temu, przez
_F1le_
Jednak skusiłem się i pojechałem założyć te felgi. Wyglądają całkiem nieźle. Dodatkowo 5h myłem auto, glinkowałem, czyściłem ze smoły, woskowałem i parę inny dziwnych rzeczy. Efekt całkiem niezły choć jutro druga cześć (felgi, opony i środek) bo nie wyrobiłem się dzisiaj. Pech chciał, że brakowało jednego kapselka do felg... Doślą w przyszłym tygodniu ... obiecali :)
Dodano: 14 lat temu, przez
_F1le_
Nowe felgi Advanti Racing SG40 8x18ET40. Białe OEMowe (7.5x18ET55) trochę mi nie pasowały do koncepcji mojego auta, poza tym musiały być dystansowane aby zmieścić zacisk hamulca. Nie było by w tym nic złego gdyby nie fakt, że dojazdówka nie wchodziła na dystans i w przypadku przysłowiowego kapcia np z przodu musiałem ściągać felgę z przodu (z kapciem), potem ściągnąć felgę z tyłu, następnie założyć felgę z tyłu na przód, odkręcić dystans z tyłu i założyć ...
Dodano: 15 lat temu, przez
_F1le_
Tak więc pierwsza partia dojechała/dopłynęła... Kolektor wydechowy TODA Racing 4-2-1 (~+10KM w szczycie do +40KM w środku) oczywiście pozbawiony katalizatora (piękny napis na nim widnieje - FOR RACING USE ONLY), wałki rozrządu TODA Racing w specyfikacji A3 (specyfikacje to : A2, A3, C, D, E, F - od ulicznych do wyścigowych) - zwiększony skok zaworów i zwiększone czasy otwarcia zaworów. Dodatkowo cienka uszczelka pod głowice TODA Racing o grubości 0,3mm zwiększająca stopień ...
Dodano: 15 lat temu, przez
_F1le_
Kolejne małe detale MUGENowskie nadające troche indywidualności w stosunku do serii...
- Karbonowa pokrywa świec
- Gałka
- "Skarpety" na zbiorniki wyrównawcze
- Korek wlewu oleju
Komora silnika trochę ożyje a wnętrze ze zmieniona gałką zmiany biegów chyba też.
Graty to "podrasowania" silnika już za około miesiąc...
Załatwienie formalności celnych - nie takie straszne jak myślałem...
Dodano: 15 lat temu, przez
_F1le_
Skompletowałem trochę kosmetyków aby przygotować auto na wiosnę, na razie to nie warto w ogóle chyba czyścić, no chyba, że na myjniach bezdotykowych...
Odnośnie dalszych modyfikacji - decyzja podjęta i idziemy jednak w od razu w stronę STAGE 2 - więc auto na wiosnę powinno legitymować się mocą pomiędzy 240-250KM i kręcić się do ponad 9000obr/min ale o tym w innym raporcie...
Najnowsze blogi
Dodano: 16 dni temu, przez darek-k
Od początku
stuki zaczęły się 2 listopada 2025
doradców na FB i lokalnych co nie miara
podejrzenia padały że to panewki lub
-- rozrząd - przy okazji rozrząd nowy założony
-- wtryski ...
3
komentarze
Dodano: 17 dni temu, przez darek-k
w niedziele 16 listopada 2025 awaria znaleziona, powodem tego pukania metalicznego jest i było koło zamachowe które jest tak skonstruowane że ma trójramienną sprężystą blachę przymocowaną ...
3
komentarze
Dodano: 19 dni temu, przez giernal
W sierpniowym wpisie wspominałem o zamyśle zmiany samochodu. U mnie zazwyczaj od planów do czynów długa droga, ale tym razem było inaczej.
Po trzech tygodniach od publikacji tekstu ...
44
komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Moje auta
Moje konto
Blogi
Wiadomości
Znajomi
Społeczność
Grupy
