Tutaj jesteś: Samochód







Prześlij sugestię
BMW Seria 5 Bunia :)
  • Kupione używane w 2012
  • Auto obejrzano 1534 razy
  • Online od 11 lat, 5 miesięcy i 26 dni
  • Auto polubiono 507 razy
Nazwa auta:
Bunia :)
Marka:
BMW
Model:
Seria 5
Generacja:
E39
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
3.0 530d
Moc silnika:
193 KM
Przebieg:
361 000 km
Rocznik:
1999
Rzeczy które zostały wymienione
- skrzynia biegów po regeneracji (3600zł)
- silnik rozebrany do ostatniej śrubki i uszczelniony (kosztu nie pamiętam)
- pompa paliwowa w zbiorniku nowa Siemens (750zł)
- pompa paliwowa progowa używana (200zł)
- nowy akumulator Bosch (530zł)
- nowe świece komplet (450zł)

Silnik typ: w układzie rzędowym
Silnik pojemność: 2926 ccm3
Skok x średnica tłoka: 88.00 mm x 84.00 mm
Stopień sprężania: 1 : 18.00
Maksymalny moment obrotowy: 410 Nm przy 1750 obr. / min.
Maksymalna moc: 193 KM ( 142 kW ) przy 4000 obr. / min.
Skrzynia biegów (automatyczna)
Osiągi BMW E39 530d
Prędkość maksymalna: 235 km/h
Przyśpieszenie od 0 do 100 km/: 8.00 s.
Spalanie BMW E39 530d
zużycie paliwa na trasie (90km/h) 6.5 l / 100 km
zużycie paliwa w mieście 9,5-10,5 l / 100km
cykl mieszany 8-9 l / 100km
Zasięg: 972 km

Lata produkcji: 1998 - 2000
Fabryczne ogumienie: 225/60 R 15 V

Pojemność bagażnika: 460 dm3
Masa własna: 1575 kg
Masa całkowita: 2115 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 70 dm3
Stosunek masy do mocy: 8.16 kg / KM

Wymiary (długość x szerokość x wysokość): 4775 mm x 1800 mm x 1435 mm
Rozstaw osi: 2830 mm
Rozstaw kół przód / tył: 1512 mm / 1526 mm

Historia modelu

BMW E39 był produkowany z przeznaczeniem na jedenaście rynków: europejski, egipski, indonezyjski, meksykański, malezyjski, filipiński, rosyjski, tajlandzki, amerykański, wietnamski oraz południowoafrykański

Opis Modelu

Czwarta generacja BMW serii 5 nosi oznaczenie E39. Produkcja modelu rozpoczęła się latem 1995 roku. W 2003 roku wraz z zakończeniem produkcji E39 światło dzienne ujrzał następca czyli model E60. Wiosną 1997 roku rozpoczęto produkcje wersji kombi modelu E39, co skutkowało zakończeniem produkcji poprzedniej wersji serii 5 E34. W 2000 roku przeprowadzono drobny lifting modelu mający na celu odmłodzenie auta. Obejmował on takie detale jak lampy przednie (zamiast pomarańczowego kierunkowskazu wykorzystano mały okrągły kierunkowskaz o białym szkle i pomarańczowej barwie oraz soczewkowe reflektory z ringami typu "Angel Eyes"), lamp tylnych, halogenów przednich (okrągłe zamiast owalnych) i drobnymi zmianami w kształcie zderzaków. Wersja E39 było oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych. Sedan z bagażnikiem o pojemności 460 l i półką na narzędzia umieszczona w klapie bagażnika. Wersja kombi oferowała 410 litrów pojemności bagażnika (1525 l przy złożonej kanapie tylnej). Bagażnik wersji Touring nie był zbyt duży, ale oferował regularne kształty przestrzeni bagażowej oraz często oferowany był z osobno otwieraną tylną szybą oraz z wysuwaną podłogą.
Wersja Specjalna
BMW M5 E39

W 1998 roku BMW przy współpracy z "M GmbH" postanowiło wprowadzić wersję specjalną oznaczoną jako M5. Wersja oferowana była nie tylko jako sedan. Istniała również wersja Touring jednak w jednym prototypowym egzemplarzu, mająca być odpowiedzią BMW na Audi S6 Avant i Mercedesa-Benza W210 E55 AMG T. Wyróżniała się od wersji "cywilnej" zmienionymi detalami. Przedni zderzak posiadał wielki wlot powietrza, tylny zderzak natomiast miejsce na sportowy układ wydechowy i delikatny dyfuzor. W oczy rzucały się również duże chromowane 18-calowe koła z aluminiowymi felgami, kryjącymi za sobą duże hamulce. Największą zaletą wersji M5 jest silnik. Miał on pojemność 5,0l i osiągał moc 400 KM i moment obrotowy wynoszący równo 500 Nm. Wyniki te przekładały się również na osiągi. Przyśpieszenie do 100 km/h wynosiło 5,3 s. Wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się przy 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie – po zdjęciu ogranicznika auto mogło rozwijać prędkości rzędu 300 km/h).

Częste usterki

Choć BMW E39 było udanym modelem marki to nie uchronił się od usterek. Wszystkie silniki były wrażliwe na przegrzanie oraz często pękały obudowy termostatu. Chłodnice z czasem traciły szczelność i nadawały się do wymiany. Bolączką jest też poduszka podtrzymująca wał napędowy. Aluminiowe drążki i wahacze powodowały obniżenie masy auta i lepsze prowadzenie, ale przy mocnych uderzeniach (dziury, krawężniki) często ulegały uszkodzeniom. Z racji tylnego napędu auta często były wykorzystywane do zabawy, która mogła doprowadzać do uszkodzeń krzyżaka wału napędowego. Dużą uwagę trzeba zwrócić na sworznie wahaczy, które wybijają się na dziurawych drogach. Pojazdy z dużym przebiegiem mogą mieć luzy w przekładni kierowniczej. Często spotykaną usterką są zaśniedziałe końcówki odprowadzające "masę" do nadwozia. Również nierzadko zdarzał się problem parujących reflektorów przednich. Niektóre E39 przed faceliftingiem miały problem z rdzewiejącą klapą tylną.

wyposażenie auta
skórzana tapicerka o kolorze kawy z mlekiem
dwu strefowa klimatyzacja
4 x elektryczne szyby
elektryczne lusterka
fotochromatyczne lusterko wsteczne
webasto
centralny zamek
komputer pokładowy
kierownica wielofunkcyjna
tempomat
radio kaseta + zmieniarka cd 6 płyt
kontrola trakcji
ABS
czujki parkowania tył
roleta tylna
więcej nie pamiętam :)
zapraszam do oceniania i pozdrawiam
więcej »
Blog auta
Brak wpisów w blogu auta
Galerie pojazdu (1)
Filmy pojazdu (0)
Kierowca nie dodał jeszcze filmów do tego auta
Zainteresowani autem (1)
Obserwują to auto:
Dodaj do obserwowanych

Dodaj do Kiedyś kupię - aby otrzymać automatyczne powiadomionie gdy właściciel wystawi go na sprzedaż.

Właściciel
Komentarze (74)
Dodano: 10 lat temu
Do gizmmo: No Dodge musi sie kiedys pojawic w moim garazu,to jeden z moich priorytetow :)
Dodano: 10 lat temu
Do ziele3: Staram sie jak moge,a jak nie moge to tez sie staram :)
Oczywiscie chodzi o jej stan.Dzieki za odwiedzinki, pozdr
Dodano: 10 lat temu
Piękna BMW-ica sam miałem przyjemność użytkowania niej przez dwa lata ale widzę że Twoja trochę bardziej dynamiczna i nieco młodsza ;)
Dodano: 10 lat temu
Piękna sesja gratulacje
Dodano: 10 lat temu
Zadbana jak na taki przebieg, dobrze że 3 litrowy silnik bo 2.0d było by w oplakanym stanie

Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
Do gizmmo: No mi tez sie podoba :) Ale jednak bardziej praktyczny jest kolor czarny. A co do Challenger-a, to nadejdzie dzien w ktorym pojawi sie on w moim garazu. Pozdr
Dodano: 10 lat temu
Do LisTruck: No jak dla mnie to druga pod wzgledem najfajniejszych Beemek. Pierwsza to e32 z silnikiem V12 model 750iL :) Pozdr
Dodano: 10 lat temu
Piękny środek, A ten Challenger to poezja.
Dodano: 10 lat temu
Co Bunia to Bunia, jedna z najfajniejszych Bet, no i ten silniczek, brakuje mi takiego:-) Po takim remoncie silnika i skrzyni jeszczedługo pojeździsz, szerokości i Pozdro:)
Dodano: 11 lat temu
Do winowy555: Nie mam pojęcia czy jest za wysoko czy nie :) Tak już kupiłem, i szczerze to nie zastanawiałem się nad tym.
Dodano: 11 lat temu
Bardzo ładna, tylko ten znaczek 530d chyba za wysoko jest? pozdrawiam
Dodano: 11 lat temu
Niunia ładnie wygląda! Widać, że zadbana ;) Trafiła do odpowiedniej osoby ;)
Chociaż nie pałam jakąś wielką sympatią do tej marki, przez różne stereotypy...zresztą i to co wyprawia część moich znajomych..ale powoli zaczynam przekonywać się do BMW! ;)
Więc pozostaje mi życzyć bezawaryjności i satysfakcji z jazdy! :):) Pozdrawiam
Dodano: 11 lat temu
Do jaworznianin: Siema. A jakoś kupy się trzyma. Ostatnio wymieniłem wisko (sprzęgło wiskotyczne, wiskozowe czy jakoś tak) bo zaczął się mi grzać. Teraz wszystko jest już okay z temperaturą, ale pojawiło się kilka innych rzeczy do roboty niestety :( Trzeba wymienić wahacze tylne, końcówkę drążka, tylne tuleje wahaczy i czujkę parkowania bo mi się tak brzydko powiem zesrała heh. Poza tym wszystko jest ok. A co u Ciebie?
Dodano: 11 lat temu
cze i jak betka się spisuje
Dodano: 11 lat temu
Do dylu89: Szczerze to nie za bardzo wiem jaki to kolor.Myślę że najbliżej mu do kawy z mlekiem. Co do zbierania to nie jest źle ;)pozdr
Dodano: 11 lat temu
Twoja Bunia też świetnie wygląda :) Bardzo ładnie prezentuje się brązowa? skóra. Moim zdaniem, spalanie jak na ten silnik i tą moc eleganckie :) 193 KM, pewnie ładnie "zbiera". Pozdrawiam kolegę z Pomorza :D
Dodano: 11 lat temu
Do MV-6: Niee, po prostu niedzielna nuda ;)
Dodano: 11 lat temu
Nowe fotki to już wiosenne szaleństwo ??
Dodano: 11 lat temu
Do sienek86: Co racja to racja. Mocy dość, spalanie zajebiste a i komfort duży :)
Dodano: 11 lat temu
Najlepszy silnik diesla na swiecie! Ten sam siedzi w mojej e39 :)
Zobacz podobne auta w społeczności
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
14 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl