Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Fabia kuraq » Zanim zmienimy opony







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Fabia
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 767 razy
Data wydarzenia: 22.03.2016
Zanim zmienimy opony
Kategoria: inne
Ponieważ moment wskoczenia w letnie ogumienie zbliża się nieubłaganie i należałoby ostatecznie ocenić sprawowanie zimówek, warto więc pokusić się o wstępne. Sezon zimowy otwarliśmy na blogu kwestią do rozstrzygnięcia, czy węższy rozmiar opony zimowej pozwoli zminimalizować różnice wynikające z innej mieszanki. Co będzie: większe spalanie, opory toczenia czy hałas? Pewnie wszystko, ale w jakiej dawce wszystkie razem i każde z osobna? Czy poziom zadowolenia właściciela będzie dobry, do niczego czy taki sobie? Cały czas mówimy tu o marce opony, która w zakupie nie okazała się zbyt droga.

Z wynikami zużycia paliwa wyszło dokładnie tak, jak spodziewali się komentatorzy poprzedniego wpisu: nie obniżyło się. Oscylowało raczej cały czas w przedziale od 6.6 do 7.2 l/100 km., z czego większość przypadała na trasy i krótkie odcinki. Letnie opony potrafiły popisywać się lepszymi wynikami - od 5.5 do góra 6.6 litra.Odczuwalnie zmalał tak naprawdę zasięg auta, z bardzo poprawiających samopoczucie ok. 700 kilometrów do rezerwy, do takich sobie 560-600 kilometrów na jednym baku, co obrazowo można przedstawić jako "jedną trasę mniej z winy zimówek". W sumie uznaję ten mało istotny fakt jako niepodważalną zaletę prowadzenia dziennika kosztów na portalu. I mógłbym z tej racji wprowadzanie nowych wpisów dla potrzeb nauki którą po odwieszeniu zimówek na kołki zakończyć - to co trzeba wiedzieć o Daytonach, już wiadomo. I dopiero ewentualnie bardziej ostra lub śnieżna zima może nagiąć statystykę w inną stronę naświetlnej [helm]

Byłem też ciekaw wyników przyczepności - trochę węższe opony od fabrycznych i prowadzenie na suchym asfalcie mogło się pogorszyć. Ale osobiście trudno mi było zauważyć zwiększoną podatność Skody na gwałtowne zmiany obciążenia kół. A czy droga hamowania się wydłużyła? Nie wiem, nie próbowałem maksymalnie obciążać układu hamulcowego dla celów doświadczalnych...

No to jeszcze jednostka komfortu. Z reguły odgłosy toczenia zimówek są donośniejsze, zwłaszcza że w ostatnich dniach zrobiło się cieplej. Hałas jednak nie okazał się bardzo dokuczliwy, co w przypadku paru innych znanych mi marek opon - m. in. Dębic i Pirelli (!) - nie było oczywiste na plus. Naturalnie nie zachęcało mnie to do nadmiernej pewności siebie. Po prostu wsiadasz do auta i wiesz, że w tych warunkach atmosferycznych właściwe opony wciąż czekają w garażu. Niewłaściwe za chwilę zostaną zakute w zasłużone dyby.
Ostatnia aktualizacja: 05.04.2016 20:53:47
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP:
Będę dociekliwy ;) - a który model tych Bridgestone'ów [chytry]?
Dodano: 8 lat temu
Po temperaturach widać że już czas ale ja jeszcze na zachód wracam na zimówkach :(
Dodano: 8 lat temu
Już wiem jakie miałem Bridgestone 205/60 R16 96H
Dodano: 8 lat temu
ja jeszcze nie wyskoczyłam z zimowych "rajtuzów"
Dodano: 8 lat temu
Ja zimówki miałem 205/60 (nie pamiętam jakie), a letnie Continental - ContiEcoContact5 215/60 R16V i o ile dobrze trzymają to są pioruńsko głośne. Aż wkurzają. Pierwszy raz mam tak, że letnie są dwa razy głośniejsze od zimówek.
Dodano: 8 lat temu
Mojemu znajomemu na letnich pali więcej niż na zimowych. Ale letnie ma 205 a zimówki 185 :)
Dodano: 8 lat temu
Żeby sprawdzić czy na zimówkach więcej spali musiałbyś jeździć w podobnych warunkach jak na letnich, a tak to nie ma co zwalać wyłącznie na nie winy.
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5: chociaz ci powiem ze u mnie dużej rożnicy nie widze ale ja glownie jezdze trasę okolo 80km. a w lecie dodać musisz klimatyzację:P która w zimie odpada
Dodano: 8 lat temu
Do damian88max: możliwe [up] - dzięki wpisom paliwowym i szczątkowej wersji komputera pokładowego dobrze to wiedzieć ;)
Dodano: 8 lat temu
myślę jak poprzednicy ta zmiana spalania to nie wynik zimówek tylko tego że silnik się dłużej nagrzewa a co za tym idzie podaje się bogatszą mieszankę. Czyli więcej pali
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer: wiem, wiem [up] - ustalaliśmy fakty przy blogu "w kamasze" [hihi]
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5:
Oj, oj ;) - cudów nie ma co oczekiwać [hihi],
Dodano: 8 lat temu
A ja tam się cieszę, że zmieniłem już koła na letnie- zimówki przy ostrym hamowaniu na suchym asfalcie wyraźnie szybciej traciły przyczepność i ABS miał co robić. Spalanie? W sumie porównywalne u mnie zarówno na zimówkach jak i letnim zestawie kół. Tylko ten szum toczenia i gorsze hamowanie na zimowym komplecie... Niestety w budżetowym segmencie nie można mieć wszystkiego.
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer: jedną trasę więcej w zimie na pełnym baku. I zasięgu 700 km [hihi]
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5:
To idealnie, czego chcieć więcej :).
Dodano: 8 lat temu
Do FranzMaurer: w kategorii relacja cena/jakość - jest 5 na 5.
Dodano: 8 lat temu
Do humvee5:
Czyli - pomijając drobne niuanse - w sumie zadowolony jesteś z zimówek [chytry]?
Dodano: 8 lat temu
Do pafka: Zgodzę się z Tobą. Zwiększone spalanie w większym stopniu związane jest z dłuższym rozgrzewaniem się silnika. Co do stosowania węższych opon to w dzisiejszych czasach nie ma już sensu, ponieważ niemal nie jeździmy w kopnym śniegu, a wtedy widoczna jest przewaga węższych opon. W moim przypadku spalanie wyższe o prawie 20% spowodowane jest może w małym stopniu większymi oporami toczenia, większą średnicą koła (ok 4%) oraz znacznie dłuższym rozgrzewaniem silnika, oraz rzadsza jazda z optymalnymi prędkościami.
Dodano: 8 lat temu
Moje doświadczenia są takie, że zużycie paliwa na zimówkach jest podobne jak na oponach letnich. A wyższe zużycie paliwa to efekt niższych temperatur powietrza. U mnie jest wprost odwrotnie, bo zimówki mam wyraźnie węższe, więc mój najniższy wynik spalania w Alfie GT osiągnąłem właśnie na zimówkach.
A takie parametry jak hałas to zależą raczej od rodzaju samej opony, i nie ma reguły, że np. zimówka jest głośniejsza - bo u mnie akurat jest odwrotnie.
Dodano: 8 lat temu
Do grzesio70: u mnie estetyka estetyką, szerokość szerokością - ale parametr bezpieczeństwa zimą jest zaletą. Co zimówka ma zimą robić, robi dobrze. I tyle [up]
Dodano: 8 lat temu
Ogólnie nie wyczuwam różnicy między sezonowymi oponami prócz Astry. Na zimówkach przy lekkich deszczu trzeba na prawdę mocno wyhamować by bezpiecznie skręcić. inaczej jedziemy jak po płycie poślizgowej...

W Meśku znowu estetyka bo 15" są stalowe a nie jak alu 16"...
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez JacK
i 1/5 wygłuszenia maski wyjedzona a w zasadzie posiekana na kawałki. Przed dłuższym wyjazdem mam zasadę popatrzeć pod maskę sprawdzić olej, dolać płynu do spryskiwaczy itp. A tam widzę ...
15 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
17 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
37 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl