Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Audi A4 Avant » Turbosprężarka - czyli jak obchodzić się z moim TDI-kiem







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Audi A4
  • przebieg 224 100 km
  • rocznik 2000
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2055 razy
Data wydarzenia: 16.01.2011
Turbosprężarka - czyli jak obchodzić się z moim TDI-kiem
Kategoria: obserwacja
Ciekawy jestem jaka jest żywotność turbiny, z grubsza rzecz biorąc. Bo na pewno nie będzie taka sama we wszystkich samochodach. I nie uwierzę w to że nawet w tej samej marce producencie turbiny i typie nie będzie rozrzutów. Ale tak z grubsza.
Ja mam przebieg rzędu 330 tys.km i w turbinie nic nie było ruszane od nowości.
Co do przebiegu to podaję real, a nie to co "zacny" sprzedający ustawił na szafie.

Niżej dwa z przykazań "Traktorzysty"
- czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.
Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.
- pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.
Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

źródło:http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=5260.0;highlight=przykazania

dodano 23092014

Przy przebiegu 334tys wystąpiły pierwsze oznaki zapieczenia łopatek turbiny w moim audiku. Zima i niskie temperatury potęgują efekt i szybciej następowało "przeładowanie" i spadek mocy.
Krótko! Wywołałem wilka z lasu.
Czyszczenie turbiny wykonałem przy przebiegu 341tys.km
Od tamtej pory jest wszystko w porządku, a minęły już ponad trzy lata i aktualnie jest 420tys.km

Temat będę kontynuował, czyli JA TU JESZCZE WRÓCĘ!
Ostatnia aktualizacja: 23.09.2014 11:31:01
Dodano: 13 lat temu
Łoł ale zasmarowało. Szkoda że nie każdy stosuje się do tych przykazań, ale to już ich turbinki :P
Dodano: 13 lat temu
Święte słowa turbinka to delikatna sprawa. Niektórzy zastanawiają się po co studzić turbodiesla po ostrej gonitwie a tu chodzi o to że turbo się potwornie grzeje a olej który je smaruje po zgaszeniu silnika czyli brak obiegu oleju po prostu spala się w turbo i niestety zakleja np. kierownice. Blu99 dokładnie wie o czym trzeba pisać:-) Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do mikam: Tak jest :D
Dodano: 13 lat temu
Jak dbasz tak masz....
Dodano: 13 lat temu
Piękna twórczość!
Najnowsze blogi
Dodano: 21 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
1 komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
15 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl