Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Superb 4x4 » Trzy dni w Walii na jednym baku

Wpis w blogu auta Skoda Superb
  • przebieg 12 597 km
  • rocznik 2015
  • kupione używane w 2016
  • silnik 2.0 TDI
Data wydarzenia: 03.06.2016
Trzy dni w Walii na jednym baku
Kategoria: podróż
Z racji tego, że w Anglii mieliśmy długi wekeend zapadła decyzja o trzy dniowym wypadzie do Walii. Ruszyliśmy o 5 rano w sobotę tak żeby na miejscu być około 9 i mieć cały dzień w malowniczym miasteczku Barmouth. Poranna pora sprawiła, że anglicy jeszcze spali a na drogach było pusto i można było spokojnie gnać do celu, po 228km spalanie spadło do 4.9l/100km (średnia prędkość 85km/h) ale wjechaliśmy na tereny Walii czyli górzyste więc wiedziałem że to się nie utrzyma. Dojechaliśmy planowo, jeszcze parkingi byłe puste a atrakcje dla dzieci dopiero otwierali.
Po miło spędzonym dniu trzeba było ruszyć do miejsca zakwaterowania Pwllheli 35 mil od Barmouth. Wieczorem byliśmy na hotelowym parkingu.
Niedziela była przewidziana na zwiedzanie największej Walijskiej fortecy w Caernarfon. Nadażyła się również okazja przejechania się lokomtywą parową prawie 150 letnią! Późnym popołudniem wracając do hotelu trafiliśmy na świetną miejscówkę gdzie dzieciaki mogły polatać po plaży i pomoczyć nogi ;-)
W poniedziałkowy poranek zjedliśmy ostatnie śniadanie w Victorii i pojechaliśmy szukać delfinów, tak można je spotkać na Walijskim wybrzeżu. Pierwszym celem było Aberystwyth oddalone od hotelu jakieś 2h jazdy. Ruiny starego zamku, molo z XIX wieku oraz stuletnia kolejka klifowa robią wrażenie! Niestety nie znaleźliśmy tego co nas a raczej młodych interesowało czyli łajby z kapitanem. Decyzja mogła być jedna...zapytanie wujka google i ruszamy wzdłuż wybrzeża jakieś 18 mil do wioski rybackiej New Quay. Był kapitan i była łajba, popłyneliśmy ale niestety tym razem delfinów nie zobaczyliśmy ale i tak było warto, turkusowa woda i malownicza wioska urzekła nas. Zbliżała się godzina 18 więc trzeba było wracać do domu, przed nami ponad 400km. Dojechaliśmy około północy, pod garażem podczas chłodzenia turbiny włączyła się kontrolka rezerwy. Udało się na jednym baku zrobić trzy dniową wycieczkę po Walii ponad 1100km i jeszcze według kompa 140km rezerwy, średnia z powrotu do domu 5.0l z całego baku 5.2l, jestem mega zadowolony ponieważ ponad połowę (600km) przebiegu Superbina zrobiła po górach z 4 osobami i niewielkim ekwipunkiem w bagażniku.
Szczerze polecam ten rejon Anglii na wypoczynek. W sierpniu ruszam również na trzy dni ale tym razem na Kornwalię ;-)
Ostatnia aktualizacja: 05.06.2016 15:58:47
Do wolly10: najlepiej pojechac i samemu sie przekonać zeby pózniej nie żałować. Miejsca docelowe sa spoko ale widoków to tam zbyt wiele nie zaswiadczysz podróżując przez Kornwalie. Nie mam powodów zeby koloryzować, objeździłem praktycznie większość miejsc w UK i mam wyrobiony pogląd na ich temat. Nie wiem w jakiej czesci UK mieszkasz ale jak bardziej na południu to warto pojechac-przepłynąć promem z Portsmouth czy Southampton na Isle of Wight. Ładne miejsca, widoczki rownież i piękne małe miasteczko Ventor na południu wysepki z ładna plaza.
Do manieklublin: Miałeś rację z Kornwalią, widoków brak. Jedyynie jak już się dojedzie na miejsce to jest mega ładnie.
Do paolomario: Z dziećmi wszystkich wieżyczek nie zaliczyłem, miały dosyć ;-) Szkocja przede mną ale nie w tym roku, tam muszę pojechać na dłużej bo sama podróż do Edynburga to około 7h.
O, dwa lata temu wybraliśmy się zwiedzać zamki tej części Walii i góry Snowdonii. Mega miejscówka :) Zaliczyliście wszystkie wierzyczki Caernarfon? Bo mi po tylu schodkach to pot lał się po tyłku ;)
Polecam Szkocję - w zeszłym roku urządziliśmy sobie bazę pod Edynburgiem, a zjeździliśmy aż prawie po same północne końce (z priorytetem na Ben Nevis i Loch Ness). Między Inverness a Perth prawie 100 mil uśrednionego pomiaru prędkości na zwykłaej krajówce - ułańską fantaję trzeba schować w kieszeń :) A pod Edynburgiem (podobno) najdłuższy sztuczny stok narciarski w Europie - ja zjeździłem się trochę ;) Też byliśmy pod koniec maja, a śnieg w górach leżał w najlepsze. Jak Anglicy wyjdą z Unii to przenoszę się pod Edynburg :)
Teraz byliśmy tydzień zwiedzać zamki na Loarą. Francja oglądana inaczej niż z autostrady jest fenomenalnym miejscem :) Do tego co chwila miałem wrażenie, że jestem na rodzinnym Roztoczu a nie na drugim końcu Europy :) Zrobiliśmy z 1500 mil (z wypadem do Disneylandu, ale krajowymi drogami bo autostradę między Orleanem a Paryżem zalało) i spalanie liczone przy dystrybutorze wyszło mi 7.5 l/100km (po CRV, które nie schodziło nawet w trasie poniżej 10l, to dla mnie rewelacja) :D :)
Do Egontar: Tylko że ja mieszkam w mieścinie 10k mieszkańców i jest tylko kilka świateł. Nie jeździłem nią typowo tylko po mieście, raz w Londynie była ale to i tak nie oddało wyniku spalania poniewaz autostrada była przez 70km. Tak czy inaczej ja jestem zadowolony. W lipcu jade do PL 1400km będzie test ;-)
Piękny wyjazd, przepiękne widoki! Do tego świetne spalanie, więc cóż chcieć więcej?! :) Swoją drogą dziwi mnie trochę taki wynik spalania, ponieważ mam służbową Skodę Yeti 4x4 i średnie spalanie w mieście jest na poziomie 11l/100km!
Piękne widoki i zacny wynik przy dystrybutorze ;)
Świetna wycieczka, no i piękne fotki. :)
Piekne widoki, piekna pogoda, ładny Superb i ładne spalanie. Czego chciec wiecej?
Widoki przednie [up]
Do wolly10: W Barmouth plaza jest chyba najwieksza. W Kornwalii trzeba jechać na sam "cypelek" zeby uświadczyć ładna plaże, ale wg. mnie Walii nic nie przebija. Mozecie wybrać sie do Lake District bo tam tez widoki sa przepiękne, za to drogi to porażka ale na prawdę warto
Do manieklublin: Ooo..a to nie wiedziałem że tak w Kornwalii jest. Ale odchodząc od widoków podczas jazdy to Kornwalia czy Walia ma lepsze plaże, klify i jest ładniejsza?
Barmouth to moje ulubione miejsce w Walii na wygrzewanie d... Pod względem widoków, jakości dróg to Walia ma u mnie pierwsze miejsce, zjeździłem tam chyba 99% dróg i wszędzie jest pięknie. W tym roku minimum 2 razy tam będę :) Jeżeli chodzi o Kornwalie to pewnie sie rozczarujecie, bo większość dróg prowadzi przez lasy i widoczków juz nie uświadczysz takich jak w Walii, ja sie zawiodłem.
Świetny wynik spalania, widoki cudowne pozdrawiam
Dodano: 17 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...