Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Octavia » Teraz Skoda!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Octavia
Dodano: 15 dni temu
Blog odwiedzono 177 razy
Data wydarzenia: 08.09.2017
Teraz Skoda!
Kategoria: zmiany w aucie
Po kilkumiesięcznych poszukiwaniach nowego auta, oglądaniu testów, przymierzaniu się, testowaniu, rozmyślaniu, oglądaniu, w końcu wybór padł na nową Octavię.
Rywali miała kilku:
- Golf Variant
- Golf Sportsvan
- Touran
- Jetta
- Passat

Dlaczego nie Golf Variant?
Bo kombi, chyba jeszcze nie chcę jeździć autem w takim nadwoziu.

Dlaczego nie Golf Sportsvan?
Bryła niedużego MPV jeszcze w 100% do mnie nie przemawia, chyba jestem na takie auta za młody :-D

Dlaczego nie Touran?
Szczerze, jest to świetne auto, podoba mi się z wyglądu, przestronne w środku, dobrze wykończone, ale... po co mi aż tak duże auto z trzema oddzielnymi fotelami z tyłu :)

Dlaczego nie Jetta?
Bo jeździłem nią obecnie, więc zmieniłby stryjek siekierkę na kijek.

Dlaczego nie Passat?
Do poruszania się często po mieście, wydaje mi się, że byłoby to odrobinę za duże auto, w dodatku moja żona - przez jego długość - bałaby się nim jeździć :-D

Octavia ma wszystko to czego szukałem, ładna linia nadwozia - lubię sedany, wielki bagażnik z otwieraną szybą (za to duuuży plus, pakowność jak w kombi), zaawansowana technologicznie - związek z VW robi swoje. Silnik, wyposażenie, światła, Infotainment, wszystko świeże i nowoczesne. Pierwsze 2 dni jazdy, 500 km zrobione i wrażenia bardzo pozytywne. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, silnik ekonomiczny (na razie spalanie 6,2/100 km) i dynamiczny, bardzo wygodne fotele (w poprzednim aucie niestety często doskwierał mi ból pleców, Jetta fotele miała kiepskie), rozbudowany system Infotainment z AppConnect, Android Auto, Mirrorlink. Wersja po lifcie ze zmienionym przednim pasem budzi kontrowersje, ale mi ta zmiana jak najbardziej przypadła do gustu. Wersja Style z kołami 17", chromowanymi listwami, lakierowanym grillem, LEDami z przodu prezentuje się naprawdę dobrze.
Poszukiwaniami auta byłem już zmęczony i cieszę się, że wybór ostatecznie padł na Octavię, jestem przekonany, że odwdzięczy się komfortowym użytkowaniem :)
Dodano: 9 dni temu
Gratuluję wyboru!
:)
Mam podobną Skodę, też z silnikiem 1.4 TSI 150 KM z którego silnika jestem bardzo zadowolony!
Życzę szerokiej drogi i bezproblemowej jazdy.
[car]
POZDRAWIAM
[papa]
Dodano: 12 dni temu
Do Maniek1986: Nauczyli się w końcu ;-)
Dodano: 13 dni temu
Do MarcinGP: Znam 2 przypadki z przebiegami ponad 90k km i zero problemów. Przebieg może i wrażenia nie robi, ale patrząc na pierwsze silniki 1.4 TSI to poprawa jest znaczna :). No i na forach VAG-ów czytałem kilka opinii o użytkownikach, którzy mają auta z przebiegami 150-200k i autka sprawują się bez problemów
Dodano: 13 dni temu
Do Maniek1986: Czyży "downsizing" został dopracowany w końcu? Jakie mają przebiegi?
Dodano: 13 dni temu
Do mrkomar: Czyli stosowanie oleju typu "long-life" odpada.
Dodano: 13 dni temu
Do MaArek77: A bo gdzieś mi wpadł w oko jakiś artykuł, że Skoda w jakiś modelach dalej montowala EA111 mimo, że był juz EA211 ale to może w poprzedniej generacji opartego na starej platformie
Dodano: 13 dni temu
Do JacK: Silniki EA 211 weszły do sorzedaży wiosna 2012 wraz z premiera Audi A3. W volkswagenie w listopadzie 2012 wraz z Golfem 7.
Poźniej sukcesywnie wprowadzano je do innych modeli koncernu.

W Octavii 3 wersja 1.4 od zawsze jest na pasku czyli EA 211
Dodano: 13 dni temu
Szerokości :)
Dodano: 13 dni temu
Do JacK: poprzednia wersja EA111 nie jest montowana już od kilku lat :) a mając te auta co dzień na widoku było co raz trudniej:)
Dodano: 13 dni temu
Do mrkomar: jak miałeś te wszystkie samochody codziennie na widoku to tym bardziej nie powinieneś się zastanawiać :-)
Ta octavie to już z nową wersją tego 1,4 tsi o oznaczeniu EA211 ?
Dodano: 14 dni temu
Do MarcinGP: Liftback ;) silniki są bardzo żywotne, stwierdzam to po doświadczeniach moich znajomych, którzy te jednostki użytkują, duże przebiegi nie robią na nich wrażenia. Oczywiście warunkiem są regularne przeglądy i wymiany oleju.
Dodano: 14 dni temu
Do MarcinGP: Silnik raczej poprawiony. W pracy mam auto z identycznym silnikiem, kilku kierowców i co najwyżej średnio dbane o auto i jak narazie zero awarii, wycieków a i zużycie oleju właściwie nie zauważalne.
Dodano: 14 dni temu
Do mrkomar: A czy przypadkiem otwierany bagażnik razem z tylną szybą to nie jest sedan tylko liftback? Poprawne auto, a czy trwałe to się jeszcze okaże (mam na myśli silnik). Gratuluję zakupu.
Dodano: 14 dni temu
Do povagowany: bo nie lubię się rzucać w oczy na ulicy :D a lakier na żywo jest bardzo ładny :)
Dodano: 14 dni temu
Do JacK: u mnie trwało to tak długo, ponieważ zawodowo współpracuje z VW i te auta oglądam codziennie w pracy stąd miałem mętlik w głowie, który byłby najlepszy do mojego prywatnego użytkowania :-D
Dodano: 14 dni temu
Do Maniek1986: Jeszcze jej nie przeglądałem, ale ponieważ współpracuje zawodowo z VW to informacje czerpie z innych źródeł :) wymiana powyżej 200 000 km.
Dodano: 14 dni temu
Do damian88max: w sumie racja :)
Dodano: 14 dni temu
Do humvee5: sam nie konfigurowałem tej wersji, brałem egzemplarz, który najbardziej mi odpowiadał wyposażeniowo i był dostępny w krótkim terminie. z Tyłu i tak są ładne LEDy :)
Dodano: 14 dni temu
Gratulacje! Dlaczego kolor lakieru taki smutny?
Dodano: 14 dni temu
Do humvee5: 1.0 TSI to wersja dla masochistów motoryzacyjnych :)
Dodano: 14 dni temu
Do humvee5: Dokładnie śmieszne pieniądze. Mój znajomy kupił przede mną golfa w wersji highline i dodał mu różne bajery włącznie ze składającymi się lusterkami ale nie dodał tylko świateł xenonowych za bagatela 1500 zł. Teraz wygląda to tak, że mój przód w wersji comfortline wygląda lepiej niż jego mimo, że nie mam swiateł halogenowych. Czasami warto się zastanowić i wziąć to z czego naprawdę się będzie korzystało.
Dodano: 14 dni temu
Zawsze podziwiam w takich opowieściach stwierdzenie "po kilkumiesięcznych poszukiwaniach" w przypadku nowych salonowych samochodów.
Zdecydowanie szacun za wytrwałość i profesjonalne podejście do tematu zakupu samochodu. Może, że względu na to, że w moim przypadku w 80% decyduje wygląd zewnętrzny podpadający pod mój spaczony gust ;-) więc jest mi dużo łatwiej pozbyć się ewentualnych konkurentów.
Decyzja zapada błyskawicznie i wcale mnie ona nie męczy tylko cieszy ;-)
Dodano: 14 dni temu
Dobry wybór. Fajna wersja wyposażeniowa. Lampy "na żywo" wyglądają zdecydowanie lepiej niż na foto. Znalazłeś może coś w instrukcji odnośnie częstotliwości wymiany rozrządu w tym silniku??
Dodano: 14 dni temu
Do damian88max: No właśnie - rywale trochę naciągani ;) A Szkoda.

Do mrkomar: A sedan to sedan a Octavia to liftback/hatchback :P
Dodano: 14 dni temu
Do damian88max: puenta Autora bloga dziwnie pasuje do moich własnych spostrzeżeń...
Dodano: 14 dni temu
twój wybor opierał się na wyborze budy auta bo po za tym to w każdym z tych aut mogłeś mieć to samo :P
Dodano: 14 dni temu
Do speedi: za 600 złotych masz reflektory full LED i dyfuzor. Nie wiem, czemu MrKomar na tym zaoszczędził. [niewiem]
Dodano: 15 dni temu
bardzo rzeczowe zestawienie, niech sluzy
Dodano: 15 dni temu
Nie widziałem jeszcze na żywo tych kontrowersyjnych świateł. Jedyne co zrypali to tył, bo jeśli przód tak mocno potraktowali to powinni także tył zmienić a nie zostawiać bo to do siebie nie pasuje.
Dodano: 15 dni temu
Do MaArek77: zgadzam się - 1.0 TSI to wersja dla emerytów...
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez FranzMaurer
Borgward (cokolwiek to znaczy ;) ), Renault i Renault F1 .
4 komentarze
Dodano: 2 godziny temu, przez FranzMaurer
BMW cd., Kia, Honda ;).
6 komentarzy
Dodano: 2 godziny temu, przez FranzMaurer
Część druga - Mercedes, Smart, Mini i BMW ;).
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo: