Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Hercik » Samochód i (nie)potrzebne bajery







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Hercik
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 417 razy
Data wydarzenia: 21.11.2015
Samochód i (nie)potrzebne bajery
Kategoria: obserwacja
Ze względu, że miałem ostatnio (nie)przyjemność jeździć przez jakiś czas Skodą Rapid Spaceback, chciałem podzielić się pewną obserwacją na temat wyposażenia. Rapid był golasem, tzn. była to podstawowa wersja, choć rocznik 2015 wyposażenie było bardzo ubogie. Mój Fluence jest w wersji Limited, czyli 3 z 4 dostępnych.
Do rzeczy, czego mi najbardziej brakowało, a bez czego mógłbym się objeść?
Zatem od najbardziej do najmniej brakujących el. wyposażenia.
1) Czujniki parkowania tył
Jest to pozycja pierwsza z brakujących. Nigdy nie miałem samochodu bez tego udogodnienia. W sedanie wg mnie to konieczność, w hatchbackach można bez tego przeżyć, widać przez tylną szybę jaka jest odległość od przeszkody. Jednak dla kogoś, komu zawsze "pikało" ciężko się przestawić.
2) Cyfrowy wyświetlacz prędkości. Kiedy zacząłem jeździć Fluencem, wydawało mi się to dość dziwne. Teraz nie chciałbym przesiąść do samochodu z analogowym prędkościomierzem. W moim przypadku wystarczy ułamek sekundy i już wiem ile jadę, jeśli nie chcę przekroczyć 50km/h bardzo prosto jest utrzymać tą prędkość. Przy wskazówce wciąż się zastanawiam czy jadę 50, czy 55. A może po prostu w Skodzie ten prędkościomierz jest tak nieporęczny.
3) Karta free hands. Brak kluczyka jest bardzo dużą wygodą. Podchodzę do samochodu, naciskam klamkę, wsiadam naciskam Start i jadę. Kluczyka, muszę szukać w kieszeni, która kieszeń? Włożyć do stacyjki, przekręcić, czasem ciężko chodzi (dziwna ta Skoda).
4) Tempomat + podłokietnik, przy jeździe po autostradzie/ dłuższy dystans = konieczność.
5) Automatyczna klimatyzacja. W Skodzie była manualna, ustawiłem na max, za gorąco, ustawiłem na mniej, za zimno. Ciężko znaleźć odpowiednie ustawienie.
6) Automatyczne światła + czujnik deszczu. Wygodne, mniej konieczne.
7) Czujnik ciśnienia w oponach. Powiem tak, jeśli mam mieć sam czujnik, który zapala kontrolkę i później biegam w około samochodu i szukam które koło to dziękuję bardzo, nie chcę tego. W Renault każde koło jest wyświetlane osobno, więc w przypadku spadku ciśnienia, wiem dokładnie gdzie jest problem. Gorzej gdy nadejdzie sezon zimowy(lub letni) i trzeba zmienić opony. Wydatek na czujniki ok. 1tys. złotych. Chyba niepotrzebny bajer.
8) Brak wyświetlacza temp. silnika. W skodzie była tylko dioda, niebieska - zimny silnik. Ważne, żeby jakoś pokazało. Jak? Obojętne.

Brakowało mi też pokrętła głośności w kierownicy, za to bardzo podobała mi się funkcja pokazująca, który aktualnie bieg jest wbity.

Porównanie jest między podstawową wersją Skody Rapid Spaceback, a Renault Fluence Limited
Dodano: 8 lat temu
pkt 1. jak się to ma a się przesiada na auto bez tego to ciezko jest
Dodano: 8 lat temu
Dla mnie pkt.4 i 6 to elementy bardzo oczekiwane w aucie - reszta mniej ważna.
Dodano: 8 lat temu
Do Misza_Elk: [up] racja
Dodano: 8 lat temu
A jednak... Bogate wyposażenie rozpieszcza, a Rapid to przereklamowana dziadówka z drogimi ekstrasami sprzed dekady.
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: mam podobne zdanie do Twojego. Co prawda zawsze jest kontrargument, że więcej rzeczy do psucia (co statystycznie rzecz biorąc jest prawdą ;) ) ale dodatki są po to żeby poprawić komfort jazdy. Większy komfort, można bardziej skupić się na jeździe.
Pierwsze auto jakie miałem miało tylko ABS i poduszkę pasażera :) Kolejne (jest w byłych) miało już klimę (manualną ale była), wszystkie szyby elektryczne, czujnki deszczu, świateł, czujniki ciśnienia. Może nie dużo ale te dodatki wydatnie podniosły komfort podróży (szczególnie klima i czujnik deszczu).
Teraz mam dodatkowo AFL i automat - po 8 miesiącach i 18tys. km nie wiem jak mogłem jeździć bez tych dwóch rzeczy :)
Wysoko podniosłem sobie poprzeczkę na przyszłość :D

Poza tym gdyby nie postęp, to nadal siedzielibyśmy w jaskiniach i jedli surowe mięso ;)
Dodano: 8 lat temu
Do Hercik: Co do czujnika ciśnienia opon, to wydaje mi się że w VAGu nie ma czujników tylko jest to sprawdzane na podstawie prędkości obrotowej koła - czujnik ABS. Jak koła przy jeździe na wprost mają różne prędkości obrotowe to wyświetla uwagę. Plus, że nie ma w zasadzie co się zepsuć, bo nie masz nic dodatkowego, minus że musisz sprawdzić wszystkie koła. Jak dla mnie to wolę rozwiązanie VAG.
Dodano: 8 lat temu
Myślę, że zmieniając samochód warto jest kupić coś tak samo lub lepiej wyposażonego. Powinno się iść do przodu, a nie cofać. Warto jednak zwrócić uwagę na awaryjność i ew. koszt naprawy, ponieważ im więcej bajerów tym więcej miejsc gdzie coś się może zepsuć.
Dodano: 8 lat temu
Do mychowicz: Nie ma rzeczy niepotrzebnych w wyposazeniu. Wszystko podnosi komfort i ułatwia życie. Jesli ktos uważa climatronic, kierownice multifunkcyjna i czujnik parkowania czy ksenony za zbedne rzeczy niech pojezdzi autem z takim wyposazeniem a zmieni zdanie.
Ja juz nie kupie nic gorzej wyposazonego niz mam
Dodano: 8 lat temu
Brakuje mi jedynie 1) i 3) - trzeba przyznać, że oba te udogodnienia w codziennym użytkowaniu się przydają.
Pkt. 7) mam taki, że biegam dookoła... ale i tak się już sprawdził :)
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl