Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Captur wersja ZEN » Renault Captur







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Captur
KR
Wcześniej jeździł: Dacia Sandero STEPWAY
  • przebieg 707 km
  • rocznik 2014
  • silnik 0.9 Energy TCe
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 2192 razy
Data wydarzenia: 11.07.2014
Renault Captur
Kategoria: inne
Mozna zadać sobie pytanie co mną kierowało, aby kupić nowe auto, kiedy zaledwie poprzednie Sandero Stepway miało przebieg 35 tys. km.
Kilka przesłanek zadecydowało:
- kolejne auta historycznie rzecz biorąc to eksplatacja ok. 4-5 lat
- przy eksploatacji w większości po drogach miejskich ważnym czynnikiem jest wygoda i łatwość parkowania. Elektryczne wspomaganie kierownicy, czujniki parkowania, to elementy sprawiające dużą frajdę w jeździe miejskiej.
- rewelacyjny system Start Stop, ogranicza emisję spalin na skrzyżowaniach i zmniejsza zużycie paliwa. Gdyby wszystkie auta posiadały ten system, to postoje na skrzyżowaniach i w korkach byłyby tylko przyjemnością, ale to pieśń przyszłości.
- oszczędny silnik, co dla poprzednika Sandero 1,5 dCi gdzie średnie zuzycie z całego przebiegu to 6 l/100km, dla benzynowego Captura wydaje się być całkiem możliwe do osiągnięcia
- trudno nie wspomnieć o takich ułatwieniach jak wbudowana nawigacja, system głośnomówiący bluetooth, czy jazda w korkach pod górę i wielu innych systemach kontroli jazdy
Dodano: 9 lat temu
Po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów warto pokusić się o spostrzeżenia i uwagi.
System autostop to rewelacyjny wynalazek. Stanie latem 1,5 godz. w korku przed bramką  na A1, a właściwie jazda co kilka metrów i postój, wykazała przydatność tego urządzenia. Tankowanie 100 km wcześniej, po 8 kilometrowym korku to wzrost średniego zużycia zaledwie o 0,1 litr. Wbrew opiniom malkontentów nie ma powodu do obaw i krytyki przez „teoretyków”.
Jazda miejska to zużycie średnio 6,6-7,0 l/100, oczywiście przy włączonej funkcji ECO.
Poza miastem, a szczególnie na autostradach zużycie na dłuższych odcinkach od 4,3 l/100. Przejazd 800 km bez tankowania nie stanowi problemu i jeszcze  10 litrów w zbiorniku pozostaje. Tutaj się sprawdza tempomat.
Dodano: 9 lat temu
Do Burbon: Ja od wielu lat używam http://here.com w telefonach Nokia. Wcześniej to nazywało się Nokia Maps, później Ovi maps, a teraz Here Drive +. Z określonymi modelami telefonów Nokii z Windows Phone licencja na cały świat jest za darmo i co najważniejsze, można ściągnąć wszystkie mapy na telefon i korzystać bez połączenia z internetem. Od jakiś 7 lat jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. Szczerze polecam.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Przez 3 m-ce bezpłatna aktualizacja MEDIA NAV [Clon Tom Tom`a]. Mapy PL, Słowacja, Czechy, Węgry, Litwa, Islandia i coś tam jeszcze. Potem ok.80 Euro na rok. W porównaniu z Auto-mapą mniej bajerów, ale w zupełności wystarcza by dojechać do celu.
Dodano: 9 lat temu
Co do navi w samochodzie to siostra ma w Clio. Jak dla mnie d. nie urywa. Tam w ogóle jest opcja, żeby zamiast adresu podać punkt do którego ma mnie prowadzić? np. Lotnisko Balice i jazda? Bo jakoś tam to nie działa. Musisz znać adres i już. Co więcej ta navi ma blade pojęcie o natężeniu ruchu, raz jak tym autem jechałem to mnie nawigacja na siłę prowadziła w największe korki w przebudowywanych Katowicach. Na szczęście mam mózg i postanowiłem wyłączyć tą nawigację. Osobiście mam w telefonie i polecam NaviExpert, niby płatna, ale chyba warto dać coś od siebie raz na rok. W dodatku teraz wypuścili Ryśka, dzięki któremu jest więcej ostrzeżeń przed fotoradarami i innymi niebezpieczeństwami. Dobrze to działa, naprawdę.
Na temat systemu Start & Stop już wypowiedzieli się poprzednicy. Ja też mu nie ufam, niech zginie nabijaczka pieniędzy dla procentów samochodów i części do nich. Oby ta przyjemność w staniu w korkach nie zamieniła się w dramat, jak Ci samochód nie odpali. Albo komuś, komu sprzedasz ten samochód w przyszłości.
Co do samego samochodu, to mi wygląda na podniesione Clio. Jeśli wnętrze jest podobne, co całkiem ok, jak na swoją klasę. Życzę nie mniej szerokości. Uzupełnij profil auta i prowadź dziennik pokładowy. Tyle.
Dodano: 9 lat temu
Będąc rok temu we Francji widziałem, ile tam śmiga Capturów po ulicach. Fajne auto! [up]
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Ale jak dobrze porówna z obecnym dieselem to ma na plus. A jak porówna z dieselem z lat 90-ych to jest w ciemnym tyłku. Pod murzyńską pachą... ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Dlatego właśnie jestem przeciwnikiem wbudowanych navi ;)

Co do 1.5 dci, to ponoć problem z panewkami został już ogarnięty, ale niesmak pozostaje.
Osobiście diesla w dzisiejszych czasach bym dla siebie nie kupił, DPF'y/Fap'y dwumasy i k*tasy, common rail'e i tak w nieskończoność można by wymieniać [smiech2]
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: A ja nie mam zaufania do bezpośredniego wtrysku paliwa, montowanie dwumasy w benzynie uważam za wyłudzanie kasy, i nie kumam skąd ta moda na 3 cylindry.
A w dodatku to wcale mniej nie pali. Mój znajomy ma 1.2 TSI, nowy z salonu i bluźni na spalanie na czym świat stoi, po przesiadce z TDI.
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Jakoś nie mam zaufania do silników o pojemności mniejszej niż mój czajnik ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: To fakt, a teraz kończy się coraz więcej dobrych benzyn.
Dodano: 9 lat temu
podniecasz się start-stopem a skończy się zgonem akumulatora... Nie cytuj folderu producenta tylko poczytaj co piszą ludzie, którzy mają ten system. Poza tym bardzo fajne i nowoczesne autko. Szerokości
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Bo dobre Diesel'e skończyły się przed 2005 rokiem.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Ja bym osobiście nie zaryzykował nowego diesla, TCe też jakoś nie dla mnie.
Byłem na jeździe próbnej Loganem MCV, ale delikatnie rzecz ujmując nie powalił mnie na kolana ;).
Przesiadka z nowego Logana na starego Golfa III nie była w ogóle bolesna, bo Logan wcale lepiej nie jeździł, a siedzenia miał nawet gorsze.
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: Swoją drogą ciekawe kiedy w tym sławetnym 1.5 dCi koledze przekręcą się panewki, bo to z tego co wiem standardowa przypadłość tych silników? ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: Wcale się nie dziwie. Osobiście jestem fanem Porsche, ale o tym co się obecnie dzieje z marką to nawet szkoda gadać. Cayenne, Panamera, coraz więcej podzespołów z VW, tak jak napisałeś liczą się wyniki w tabelkach, motoryzacja, ta prawdziwa, pomału przestaje się liczyć i istnieć.
Dodano: 9 lat temu
Na co komu te systemy? NIedługo nie będziesz potrafił otworzyć drzwi a co dopiero zaparkować.
Dodano: 9 lat temu
Do autre2003: A widziałeś jaka awantura wśród fanów Porsche się zrobiła jak po raz pierwszy zamontowali elektryczne wspomaganie w 911 w zeszłym roku bodajże? VW przejęło Porsche i już się zaczęły jaja oraz oszczędności, a będzie jeszcze gorzej, bo księgowi z VW nie mają duszy i miłości do aut, bo przeglądają tylko raporty i tabelki w Excelu. Tak to jest jak producent aut dla gawiedzi przejmuje markę premium. Kaszana!
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: Fabryczne nawigacje są nieaktualne już w momencie montażu tak ze dwa lata ;-) Nie ma to jak darmowe na cały świat i dodawane do Lumia: HereDrivePlus (kiedyś znane jako Nokia Maps) oraz AutoMapa.
Dodano: 9 lat temu
Co do start-stopu to całkowicie podzielam zdanie przedmówcą, dla mnie to również beznadziejne urządzenie.
Irytował mnie wręcz brak możliwości wyłączenia systemu na stałe.
Paliwa oszczędza niewiele, nie sądzę, żeby wystarczyło w razie awarii aku, rozrusznika czy alternatora na pokrycie kosztów.
Elektrycznego wspomagania osobiście nie lubię, nie daje zazwyczaj odpowiedniego czucia drogi i potrafi sprawiać psikusy, ale to już kwestia gustu.
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: Ten system to największy syf poza DPF-em

No a zmiana z daci na renault to krok milowy, sama jakość inna i wykończenie.

Gadżety nie dośc że ciesza to ułatwiają zycie
Dodano: 9 lat temu
"rewelacyjny system Start Stop, ...Gdyby wszystkie auta posiadały ten system, to postoje na skrzyżowaniach i w korkach byłyby tylko przyjemnością,"

Gdybym miał u siebie start&stop to pierwsze co bym zrobił to to wyłączył, wszystko fajnie do czasu gdy nie trzeba będzie naprawić rozrusznika lub wymienić akumulatora, że o elektronice sterującej nie wspomnę. Ale Ciebie to pewnie nie będzie dotyczyło bo do tego czasu pewnie kupisz nowe auto... Acha, i nie wydaje mi się, żeby S&S umilił mi "jazdę" w korkach, co innego dobre audio ;)

Wspomaganie wcale nie musi być elektryczne, żeby było dobre, a ponownie elektronika może przysporzyć kłopotów.
Wbudowana nawigacja jest dla mnie czymś niepraktycznym, w czasach smatphone'ów są one dużo lepszym rozwiązaniem, szczególnie jeżeli chodzi o aktualność map i sam ich proces aktualizacji.
"czy jazda w korkach pod górę i wielu innych systemach kontroli jazdy" ==> Zapewne chodziło o Hill Holder.

Rozumiem, że podniecenie nowym nabytkiem i wql.
Uzupełnij dane o samochodzie, opis, dodaj fotki, napisz coś szerzej o wrażeniach z jazdy i będzie git :)



Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
13 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl