Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo Brera [2010-2012] » Pomiar przyspieszenia mojej Brery







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo Brera
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1079 razy
Data wydarzenia: 10.11.2010
Pomiar przyspieszenia mojej Brery
Kategoria: inne
Po Tigrze przyszła kolej na pomiar przyspieszenia Brery od 0 do 100 km/h. W tym wypadku również posłużyłem się programem RaceChrono.
Podobnie jak w Tigrze, tak i tym razem ruszałem z około 3 tys. obrotów. I również z efektywnym ruszaniem miałem najwięcej problemów, choć w Brerze jest to bardziej wytłumaczalne - 320 nm momentu obrotowego robi swoje. Dwukrotna zmiana biegów miała miejsce przy maksymalnej mocy, czyli przy 5 tys. obrotach.
W sumie wykonałem 30 prób, na suchym lub prawie suchym asfalcie. Najlepszy wynik jaki udało mi się wykręcić to 7,8 sekundy. Producent podaje 7,7 sekundy.
Różnica pomiędzy Brerą a Tigrą jest spora (ponad 3 sekundy), i bardzo odczuwalna w jeździe codziennej.
Ciekawe czy uda mi się jeszcze poprawić ten wynik - ale to się okaże dopiero na wiosnę...
Ostatnia aktualizacja: 08.02.2011 17:34:36
Dodano: 13 lat temu
Moja kręci sie do 7300obr/min :) do 100 ma 7,3s
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: Jedno zero gdzieś mi umknęło i czwórka nie wiadomo skąd się wzięła ;)
max moment oczywiście przy 4000 obr. Przy 440 to silnik by zaraz zgasł :)
Dodano: 13 lat temu
dane producenta prawie zdobyte;) niewielka różnica. 7.8 to już nieźle. pozdr
Dodano: 13 lat temu
No ładnie! [car]
Dodano: 13 lat temu
Do bikermarek:
Z tego co się zdążyłem zorientować, to najlepiej jest zmieniać biegi w przedziale maksymalny moment - maksymalna moc. W Tigrze sprawa jest prosta. Maksymalna moc jest przy 6 tys obrotach, w chwili zmiany biegu przy 6 tys. obrotów, obroty spadają do 4 tys, czyli do maksymalnego momentu.
Mniej przejrzyście jest w Brerze. Wiem, że maksymalna moc jest przy 5 tys obrotów, a wg producenta maksymalny moment jest od 1,4 tys obrotów. Jednak silnik najlepiej zaczyna ciągnąć od 2,5 tys obrotów. Nie wiem tylko do kiedy jest ten maksymalny moment. Być może jest coś w tym co napisałeś.
Chciałbym jeszcze różne warianty sobie kiedyś posprawdzać.

Jeżeli ktoś ma jakieś rady w tym temacie to bardzo proszę o dzielenie się nimi - może faktycznie da się lepiej wykorzystać możliwości tego silnika...
Dodano: 13 lat temu
Gratuluję wyróżnienia i Twojego zapału.
Ładna Ala, piękna moc.
Pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
gratuluję wyróżnienia:)
Dodano: 13 lat temu
hehee mojej sabinie (śp)i tak byś nie dał rady pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Ogólnie to niezłą zabawę miałeś. Ja nawet nie będę próbował.
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: A nie lepiej zmieniać biegi przy maksymalnym momencie zamiast mocy?
Np. u mnie max moment jest przy 440 obr
max moc przy 6300 obr.
Różnica jak widać spora...
Dodano: 13 lat temu
Do xenon58:
Dzięki, też jestem zadowolony, choć ciekawi mnie czy jestem w stanie ten najlepszy wynik jeszcze poprawić...
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88:
Przekłamania rzeczywiście mogą być, ale wynik i tak pewnie będzie bardzo zbliżony do rzeczywistości - czekam na rezultaty :-)
Dodano: 13 lat temu
Interesujący wpis. Gratuluję wyniku.
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: no największe przekłamania mogą być przy telefonie z wewnętrznym modułem. za chwilę jadę sprawdzić możliwości opla:)
Dodano: 13 lat temu
Do b5mathnowb5:
Próbuj - fajna zabawa, tylko uważaj na sprzęgło :-)
Dodano: 13 lat temu
Taka maszyna pod maska to nie ma się co dziwić, i bez pomiaru wiadomo ze ma kopa W każdym razie bardzo przydatna aplikacja, i ja spróbuje, dam znać Pozdrowix [papa]
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: To był dla mnie pierwszy taki test. Nigdy wcześniej tego nie robiłem. Wiadomo inaczej na drodze podczas zwykłej jazdy a inaczej jak chesz testować. Dlatego też muszę poznać możliwości auta i wtedy robić kolejne jak najlepsze próby.
Dodano: 13 lat temu
Do JoeBo:
Twój silnik maksymalną moc osiąga przy 5,5 tysiącach obrotów, i właśnie wtedy powinieneś zmieniać bieg - kręcenie wyżej pogarsza osiągi, już nie mówiąc jak doprowadzisz do odcięcia...
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: Wiadomo. Nie mamy aut "sportowych" więc trzeba z głową testować. Co do testu na 100 to fakt. Ruszanie ma ogromny wpływ. u mnie 2 razy od praktycznie 0 RPM było a drugi najlepszy od ok 2500 RPM i bez odcięcia paliwa przy 5500 RPM. Za pierwszym razem mi odcielo paliwko i już straciłem cenne sekundy :)
Dodano: 13 lat temu
Do JoeBo:
No właśnie - profesjonalista i tak będzie korzystał z G-Techa, ale dla amatora, zwłaszcza, że większość telefonów ma już GPS-a, RaceChrono to rewelacyjny program :-)
Warto sobie co jakiś czas robić takie pomiary (może niekoniecznie tylko od 0 do 100, bo tutaj bardzo duży wpływ na wynik ma samo ruszanie), ale np. dzięki - powiedzmy - testowi przyspieszenia od 60 do 100 km/h możemy sobie sprawdzić czy nasz silnik jest cały czas w takiej samej kondycji :-)
Do Ciebie już zaglądam, a co do sprzęgła, to wydaje mi się, że ja też pomimo energicznego ruszania obchodziłem się z nim całkiem delikatnie :-)
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: Pierwsze koty za płoty już poszły . Możesz zreknąć u mnie we wpisach. A sprzęgła mam nadzieję że nie przypalę. Nie będę go ujeżdzać nie wiadomo ile i jak :)
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: Wiadomo że na GPS zew. i telefonie jakieś przekłamiania będą. Ale liczy się sam fakt, że coś takiego jest dostępne i oparte na prostej technologi. Różnice jakie podałeś poniżej wykazują, ze wielkich odchyleń nie ma a dla zwykłego amatora w zupełności to wystarczy.
Dodano: 13 lat temu
Do JoeBo:
No to powodzenia i życzę dobrej zabawy :-)
I uważaj żebyś nie przypalił sprzęgła :-)
Dodano: 13 lat temu
Do maciek88:
Spolszczenia niestety nie ma (przynajmniej nic o tym nie wiem), ale obsługa podstawowych funkcji nie jest zbyt skomplikowana.
Aby wybrać pomiar przyspieszenia od 0-100 km/h kolejno wybierasz:
New session >
W następnym oknie w "Session type" wybierasz "performance testing" > pod spodem w "Performance test" wybierasz "0-100 kph".
W lewym dolnym rogu klikasz "start".
W następnym oknie klikasz na "Switch To Live Timer", i jak ruszasz to zaczyna mierzyć czas - i gotowe!
Nie wiem czemu, ale na początku używania tego programu nie chciał mi zacząć mierzyć, ale po kilku próbach nagle zaczął :-)
Co do dokładności tych pomiarów to trudno mi się odnieść na ten temat gdyż nie mam żadnego porównania. Czytałem o tym co napisałeś, i z tego co mi wiadomo, to wszystko zależy od nadajnika GPS. Ja akurat nie korzystam z tego programu przy pomocy telefonu, ale z zestawu laptop + nadajnik gps Holux M-125 (który podobno gwarantuje bardzo realne wyniki).
Większość użytkowników korzysta jednak z telefonów, ale z tego co czytałem, to wyniki są bardzo prawdopodobne. Trafiłem też na porównanie pomiarów RaceChrono z G-Tech-em, i różnice w pomiarach były na poziomie 0,1-0,2 sekundy - dokładnie taka była różnica:
1. RC - 7.8, GT - 7.72
2. RC - 8.7, GT - 8.9
3. RC - 7.4, GT - 7.6
Myślę, że jak na darmowe oprogramowanie, to jest to absolutnie rewelacyjny produkt :-)
Dodano: 13 lat temu
Do majcher836:
Z silnikiem nie było absolutnie żadnych , nawet najmniejszych problemów. Silnik jest już dawno dotarty, i jeżeli olej w silniku jest rozgrzany to można go trochę pokręcić :-) Tym bardziej, że przy takich próbach w pełni obciążony pracuje bardzo krótko - w sumie około 5 minut, i to jeszcze z przerwami, często kilku, kilkunastominutowymi, tak więc nie mogło być żadnego problemu :-)
Bardziej się obawiałem o sprzęgło, w końcu 320 nm to nie jest mało. Ale też świetnie się spisało, i nawet nie miałem najmniejszych podstaw by sądzić, że je choć troszkę przypaliłem...
Dodano: 13 lat temu
Do DiKej:
Wprawdzie poniżej tych 8 sekund tylko raz się udało, ale kilka razy było bardzo blisko - ale tak, fajne uczucie, i fajnie widzieć taki wynik w swoim wykonaniu :-)
Dodano: 13 lat temu
Do mati190:
Jeżeli weźmiemy pod uwagę różnicę klas i wieku między Tigrą a Brerą, to faktycznie te 3 sekundy to nie jest jakoś bardzo dużo, ale jeżeli patrzymy tylko na to jak auto przyspiesza, reaguje na wciśnięcie pedału gazu, to ta różnica jest już całkiem spora i bardzo zauważalna...
Dodano: 13 lat temu
Do Burdoror:
No niestety o zamkniętej drodze to mogłem pomarzyć :-(
Wybrałem sobie jednak mało uczęszczane odcinki (oczywiście poza terenem zabudowanym), długie proste, z bardzo dobrą widocznością. Prędkość też nie była duża, bo testy kończyłem na ogół przy prędkości ok 110 km/h.
Zerkanie w lusterko wsteczne + obserwacja tego co przede mną i koło mnie = niestwarzanie niebezpieczeństwa na drodze :-)
Dodano: 13 lat temu
Do murphy6:
Zdecydowanie polecam ten program, tym bardziej, że dzięki niemu można wykonać wiele ciekawych pomiarów. Mnie na razie najbardziej kręci przyspieszenie od 0 do 100 km/h, ale na pewno inne pomiary też będę robił :-)
Dodano: 13 lat temu
Do PWroniasty:
No właśnie - wbrew pozorom nie jest to takie proste...
Muszę jeszcze trochę popróbować kilku eksperymentów: wyłączenie ESP, wyłączenie ASR, ruszanie przy niższych obrotach, i napędzanie turbiny zanim auto ruszy - ale coś mi się wydaje, że po takich eksperymentach wyniki nie będą lepsze, a wprost gorsze...
Najnowsze blogi
Dodano: 7 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 7 godzin temu, przez darek-k
wycena z ubezpieczalni naprawa przewyższa wartość auta moja decyzja auto odkupuje po cenie rynkowej z przed uszkodzenia ubepieczyciel
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Z wymianą filtra PP oraz porządkami po zimowymi w Jokerze wstrzymywał mnie nieszczelny układ klimatyzacji. Dlatego też zaraz po jego uszczelnieniu zabrałem się za porządki, a było co robić. ...
44 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl