Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Freemont » Po dłuższej przerwie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Freemont
Jeździ: Fiat Freemont
Wcześniej jeździł: Fiat Linea 1.3 Multijet 90 KM
  • przebieg 24 374 km
  • rocznik 2012
  • silnik 2.0 Multijet II 16v
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2465 razy
Data wydarzenia: 24.09.2013
Po dłuższej przerwie
Kategoria: obserwacja
Ostatni wpis zamieściłem w czerwcu 2013 r. Czas najwyzszy odkurzyć dziennik pokładowy.

Na początku krótka notka o forum Freemont Klub Polska. Jest nas już 177. Z zarejestrowanych użytkowników 125 posiada samochody. O ile jeszcze do niedawna liczba uzytkowników samochodów z silnikiem diesla była porównywalna z użytkownikiami Pentastara, o tyle na koniec września 2013 relacja znacząco się zmieniła. Mamy na forum 75 diesli i 50 pentastarów 3.6. Forum żyje od lipca 2012 r. a więc rok i dwa miesiące. Wynik forum - jak na stosunkowo rzadko kupowany samochód - bardzo dobry :-) Ogólnie po polskich drogach jeździ już 744 samochody od dnia premiery w salonach. Czy to dużo czy mało - ocenę pzoostawiam czytającemu :-)

Samochód sprawuje się dobrze. W międzyczasie wyszły usterki z hamulcami, które niestety nie są jednostkowe. U niektórych przy hamowaniu pojawia sie objaw drżenia układu hamulcowego. Winę za to najprawdopodobniej ponoszą tarcze hamulcowe. Problem istnieje przy hamowaniu z wyższych prędkości. ASO Fiata robi co może w tej sprawie i usterki są usuwane. Być może jest to kwestia wadliwej serii tarcz hamulcowych. Na forum zagnieździła się już opinia, aby przy pierwszej wymianie tarcz poszukać innego dostawcy tej części ponieważ te oryginalne nie cieszą się dobrą opinią nie tylko w Polsce.

Po ponad roku wymiany doświadczeń o samochodzie narazie nie można powiedzieć, że samochód cechują jakieś typowe usterki. Silniki diesla /Fiata/ pracują bez zarzutu. Także silniki Pentastar 3.6 nie budzą żadnych zastrzeżeń. Zasadniczo rozmowy bardziej dotyczą obserwacji na temat spalania niż pracy tego silnika. Okazuje się również, że jest to jednostka, która akceptuje zasilanie paliwem LPG, a wtedy ekonomika podróży jest porównywalna z tą, którą oferuje diesel.
Owszem, zdarzają się bardzo rzadkie przypadki drobnych usterek lecz nie mają one charakteru powtarzalnego w szerszej grupie samochodów. Pod tym względem kilka lat doświadczeń Dodge'a (Journey'a zaczęto produkować w 2007 r.) okraszonych poprawkami Fiata zaowocowało - jak dotychczas - bezawaryjnym samochodem. Lecz to jest nadal młody samochód więc o konkretach będzie można porozmawiać dopiero za kilka lat.

Mój monciak przejechał przez okres letni (lipec/sierpień)ok. 3 tys. km. Widział Bałtyk i Bieszczady. Nowe doswiadczenie - na jednym zbiorniku zrobiłem 1300 km i według komputera pokładowego w zbiorniku zostało mi jeszcze paliwa na przejechanie ok. 150 km. Nie była to kwestia tzw. jazdy na kroplece lecz bardzo dużego nadmiaru, który istnieje w zbiorniku, a który można zapełnić dopiero po pierwszym "odbiciu" pistoletu na stacji. Podobny przypadki pojawiły się w Niemczech. Podobno takie zalewanie zbiornika może doprowadzić do usterki w samochodzie. Osobiście nie zamierzam tego ponownie próbować. Samochód już się ułożył (24 tys.) i zaczął się odwdzięczać bardzo przyzwoitym spalaniem. Jazda po ekspresówce z dozwoloną prędkością 120 km/h to wynik 6.0 na setkę. Przy prędkości 100 km/h mam wynik 5.5-5.7. Do jazdy po średnio zakorkowanym mieście samochód potrzebuje 8.5-8.7 litrów paliwa (spadek o ok. 0.5 l) co na 2 tony masy samochodu jest wynikiem bardzo dobrym.

Muszę też wspomnieć, że bardzo poprawił się komfort podróżownia krajową "7"-ką pomiędzy Gdańskiem i Warszawą. Duża część tej trasy to droga eskpresowa więc jedzie się płynnie i spokojnie. W drugą stronę jest trochę gorzej ale tylko ze względu na duże obłożenie w sezonie letnim i... kombajny na drodze :-) W ubiegłym roku (jak i wcześniej) przejazd tą trasą wymagał mocnych nerwów, bo odsetek spieszących się był na tej trasie większy niż gdzie indziej. Kolejne odcinki ekspresówki już się budują więc bedzie już tylko lpeiej. Miałem też okazję przejchać się A1 w stronę Gdańska i również było przyzwoicie. Trafiłem na dzień, w którym praktycznie nie było ruchu na autostardzie oraz nie dopadły mnie korki przy krańcowym zjeździe. Brakuje jeszcze kiludziesięcio kilometrowego odcinka pomiędzy Kowalem a Toruniem ale i tak jest dobrze. Gdyby tylko ceny za przejazd były bardziej na naszą kieszeń. Niby da się je przełknąć, ale...
Pozdrawiam!
Ostatnia aktualizacja: 25.09.2013 08:45:06
Dodano: 10 lat temu
Do linea: Czy cierpię czy nie...Nieważne. Natomiast pocieszył mnie Twój wpis i optymizm. Cieszę się, że jest z tego chleb.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Ja wiem, że Ty cierpisz :-) Aby nieco złagodzić ból napiszę, że zaszczycił nas swoja obecnością użytkownik z Kanady, który jeździ Dodgem Journeyem - czyli Freemontem. Więc nie taki diabeł straszny odkąd powiesił sobie dyplom Fiata nad kotłem :-)
Dodano: 10 lat temu
Do linea: No, sporo czasu minęło. Cieszę się, że jesteś zadowolony i cieszę się też z tego, że duet ten nie przynosi amerykańcom większej siareczki
Dodano: 10 lat temu
Do linea: [up] I niech jeździ! [car] No i to jest dobry wpis do poczytania [bigok] Co stara wiara to stara wiara ;-)
Dodano: 10 lat temu
Do linea:
Tak też właśnie myślałem analizując osiągi i parametry, stąd moja decyzja o skreśleniu go z mojej listy życzeń.
Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: kopa lat :-) Pozdrowienia :-)
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Wersja 2.4 nie bardzo będzie jeździć. Moment obrotowy trochę ponad 200 Nm. Spekulowaliśmy, że spalanie byłoby nie wiele mniejsze, a osiągi znacznie gorsze od 3.6. Podziel masę samochodu przez moc i w przybliżeniu wyjdzie Co przyspieszenie do setki. To jeden z najcięższych crossoverów na rynku. Amerykanie stali nie żałują i byle czym tego samochodu nie da się napędzać.

mucko1: najfajniejsze w nim jest to, że nie czujesz, że prowadzisz takie duże auto. Nie wymaga jakiejś specjalnej techniki jazdy albo troski o miejsce. Nie czujesz też, że jedziesz SUV-em lub vanem. Masz wrażenie, że prowadzisz bardzo rozłożyste kombi na sterydach z podwyższonym dachem, ale to też nie do końca. Auto ma swój charakter. Nie stara się udawać żadnego z wyżej wymienionych. I to jest w nim fajne :-)
Dodano: 10 lat temu
Oglądałem z MarcinemGP go w salonie Fiata - fajne przestronne auto, może się podobać
Dodano: 10 lat temu
Do linea:
Myślałem dłuższą chwilę nad tą wersją, ale ostatecznie zrezygnowałem na korzyść Bravo Street ;).
We Frankfurcie posiedziałem też w wersji Black Code i powiem szczerze, że jeśli na zewnątrz prezentował się całkiem godnie, to wewnątrz nie powalił mnie na kolana...
Dodano: 10 lat temu
Do FranzMaurer: Nie pojawił się jeszcze na forum silnik 2.4 170 KM. Jeden człowiek próbował się o niego dopytywał u nas i na forum niemieckim. Odzew zerowy. Widać z tego, że w EU idą diesle albo mocne Pentastary. Silnik 2.4 zastąpił diesla 140 KM i wydaje się, że niepotrzebnie. Ten kompromis się w EU nie przyjął.

Literówkę poprawiłem :-)

W lecie na A1 stało się conajmniej godzin aby zjechać z autostrady. Pewnie lepiej byłoby jechać 7-ką jeśli ktoś mógł wybrać taką alternatywę.
Dodano: 10 lat temu
A pojawiła się już na Waszym forum hitowa obecnie wersja 2.4 170 KM :)?

Na A1 bardzo brakuje tego odcinka między Kowalem a Toruniem. Też udało mi się tamtędy przemknąć w długi łykend majowy bez korków. W wakacje podobno był tam dramat, przynajmniej tak mówili w Trafficu na PR1.
Dodano: 10 lat temu
komabjny
What?!!! [helm]
Dodano: 10 lat temu
Witaj, dzień dobry.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl