Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf Silver Arrow » Pierwszy przegląd serwisowy po dwóch latach od zakupu Golfa - 2016







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
  • przebieg 15 805 km
  • rocznik 2014
  • silnik 1.4 TSI
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 2673 razy
Data wydarzenia: 17.05.2016
Pierwszy przegląd serwisowy po dwóch latach od zakupu Golfa - 2016
Kategoria: serwis
Witajcie

Z początkiem maja wypadł mi pierwszy przegląd serwisowy w VW od chwili zakupu przy przebiegu 15 375 km. Jest to po prostu przegląd związany z oględzinami auta, który trzeba wykonać albo po dwóch latach od zakupu albo po 30.000km, a następnie co 1 rok albo co 30.000 km.

Wymiana oleju zgodnie ze wskazaniem zmiennego wskaźnika terminu przeglądu wypadła mi w grudniu 2015 r bo niestety olej long life nie dotrzymał do dwóch lat :), o czym już pisałem http://www.autowcentrum.pl/blog/post/pierwszy-serwis-zwiazany-ze-zmiana-oleju-za-nami,33078/.

Wykonanie przeglądu, związane jest z przedłużeniem dożywotniej gwarancji mobilności samochodu, która to daje nam następujące możliwości:
•naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia,
•holowanie,
•samochód zastępczy,
•nocleg w hotelu,
•dalsza podróż (samolotem lub pociągiem),
•zwrot kosztów za przejazd taksówką,
•dostawa samochodu po naprawie,
•dostawa oryginalnych części zamiennych,
•pożyczka gotówkowa nie oprocentowana,
•serwis telefoniczny.

Ponadto z informacji udzielonych mi przez serwisanta, utrzymywanie serwisów i jednoczesnych przeglądów umożliwia partycypowanie w kosztach przez VW w sytuacjach gdy przykładowo faktycznie coś się zepsuje z winy koncernu po gwarancji.

Sam przegląd kosztował jeszcze w miarę przyzwoicie tj. 160,30 i obejmował sprawdzenie działania następujących elementów:
Samochód wewnątrz
•Sygnał dźwiękowy.

Samochód z zewnątrz
•Układ mycia reflektorów
•Oświetlenie z przodu – światła pozycyjne, światła mijania, światła drogowe, reflektory przeciwmgłowe, kierunkowskazy, światła awaryjne,
•Automatyczne sterowanie światłami mijania,
•Oświetlenie z tyłu – światła hamowania, tylne światło pozycyjne, reflektory do jazdy wstecz, tylne światło przeciwmgłowe, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, kierunkowskazy, światła awaryjne,
•Układ wycierania i mycia szyb,
•Pióra wycieraczek

Samochód od spodu
•Silnik i podzespoły w komorze silnika (z dołu),
•Skrzynia biegów, przekładnia osi i osłony przegubów,
•Układ hamulcowy,
•Grubość klocków hamulcowych oraz stan tarcz hamulcowych przednich i tylnych

Ogumienie
•Ciśnienie w oponach obu przednich kół,
•Ciśnienie w oponach obu tylnych kół,
•Ciśnienie w kole zapasowym,
•Sprawdzenie stanu i wyglądu bieżnika opony,

Komora silnika
•Akumulator,
•Poziom oleju silnikowego,
•Silnik i podzespoły w komorze silnika (z góry),
•Poziom płynu hamulcowego,
•Układ chłodzenia,
•Układ wycierania i mycia szyb.

Wszystko zostało pozytywnie odznaczone.

Ponadto poprosiłem by sprawdzono dodatkowo filtr powietrz, bo w grudniu nikt na to nie wpadł aby popatrzeć a mnie to umknęło i spać nie dawało. Filtr był zabrudzony więc go wymieniono, a koszt tej przyjemności to 104,90 zł + 20,90 zł za wymianę.

W sumie cały przegląd kosztował 286,10 zł.

Kolejny przegląd serwisowy wypada za rok i może się uda go połączyć z wymianą oleju ale to już loteria, bo czujnik gradacji oleju może zadecydować, że wymiana oleju będzie w styczniu lub innym miesiącu. Wiąże się to po części z techniką jazdy oraz pokonywanymi dystansami krótszymi bądź dłuższymi (oczywiście korzystniejsze są te dłuższe, z którymi u mnie jest różnie). No ale może się uda, żeby dwa razy do serwisu nie kołować.

Pozdrawiam
I do następnego wpisu.
Dodano: 8 lat temu
Do giernal: O dokładnie [up]
Dodano: 8 lat temu
Gdyby nie ta gwarancja, to wszystko można by ogarnąć w jedno popołudnie w pierwszym lepszym garażu z kanałem. ;)
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: Dobre
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: A propo sponsoringu przypomniał mi się kawał. Co mówi galerianka w Polsce - Jak mi kupisz jeansy to Ci zrobię loda, a co mówi galerianka w Chinach - Jak mi kupisz loda to Ci zrobię jeansy ;).
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: Skoro wiesz jak zrobić to fizycznie, to pozostaje tylko sponsoring :) hehehe
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Jak to fizycznie zrobić to doskonale wiem, tylko jak to zrobić, by wymienić wszystko co trza i nic nie zapłacić ;)
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: https://www.youtube.com/watch?v=yEYF9K41A80
Dodano: 8 lat temu
Do luckyboy: Jak by to było takie proste to już dawno bym zrobił reset! ;)
Dodano: 8 lat temu
Do Askaron: A o tym to nie wiedziałem.. Wydawało mi się na mój chłopski rozum, że skoro olej ma być niby taki żywotny to jednak pod względem właściwości smarujących nie powinien odbiegać od zwykłych olejów a nawet nieco je przewyższać pod tym względem.
Dodano: 8 lat temu
Do Cybul99: Oj tam oj tam, tradżedy nie ma ;)
Dodano: 8 lat temu
No tak, trzeba serwisować :)
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: Resetujesz inspekcje i jedziesz dalej :)
Dodano: 8 lat temu
Do Cybul99: Nowym autem na serwis do ASO jeździ się z wyboru, bo przymusu nie ma.
Dodano: 8 lat temu
Do Askaron: Co więcej, nie należy stosować olejów niskopopiołowych do silników, które tego nie wymagają, bo też gorzej smarują i czyszczą silnik.
Dodano: 8 lat temu
Do dada89: Tu się nie do końca zgodzę. Często oleje typu Long life mają gorsze własności smarujące niż zwykłe, więc wg. mnie lepiej stosować zwykły olej.
Dodano: 8 lat temu
Tak to jest z nowymi autami. Praktycznie nic nie zrobili a 300zł poszło.
Nigdy w życiu nowego auta!!!
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-: ja płaciłem w ASO za pierwszy przegląd tanio - 699 z wszystkim (oleje, filtry, kontrola zawieszenia itp, nawet silnik płukali, pozwolono mi patrzeć jak robią). Tylko jeden przegląd robiłem w ASO, później poza - od tamtej pory eksploatacja auta jest groszowa...

Stosuję jeden z droższych olejów i w miarę trzymam się okresów przeglądowych podanych przez producenta. I wszystko gra...
Dodano: 8 lat temu
Do MaArek77: Muszę poczytać co mi dokładnie teraz wlali i zobaczę co rynek wtórny oferuje.
Dodano: 8 lat temu
Do Egontar: Kupując takie auta a nie inne musimy się już liczyć z tą elektroniką ;)
Dodano: 8 lat temu
Do -Marek-: Tka właśnie by wyszło niecałe 800 zł z wymianą oleju, który zmieniałem w grudniu.
Dodano: 8 lat temu
Do Eugeniusz777: Dało się przełknąć :). Myślałem że będzie gorzej.
Dodano: 8 lat temu
filtr powietrza za ponad stówke :P ładna cena:D całe te naprawy na miejscu to o dupe potłuc :P bez czesci ci nie naprawią tutaj chociaz dostarczają ale cena z aso to bedzie kosmos:P tak naprawde wystarczy holowanie i zastępczy samochód i nic wiecej nie trzeba;P
Dodano: 8 lat temu
A mnie przegląd choć normalnie mam być co 20tys.km, to po 14'tu tys.km inspekcja się wyzerowała i dziś oddałem auto do ASO! W serwisie się dowiedziałem, że stało się tak dlatego, że czasowo minął rok +20% i pomimo, że nie minęło jeszcze 20tys.km czas na serwis! Z elektroniką nie wygrasz ;)
Dodano: 8 lat temu
Do Maarten73:
Cena standardowa jak za kompakta na I przeglądzie (z olejem niecałe 800 zł), bez względu na markę.
Dodano: 8 lat temu
To Cię mocno nie "skaleczyli" za ten przegląd.
Dodano: 8 lat temu
Kolega wie ze te glupki w ASO kaza wymieniac olej raz na 2 lata lub co 30 tys. km.
I do tego komputer decyduhe mierzac lepkosc kuedy mam go wymienic.

To chore bo wtedy kilkuletnie auto ma 180 tys km i mialo wymieniany olej tylko 5 razy.
Wiec nie dziwi ze przy takim przebiegu rozpada sie silnik i ze mowia ze TSI to zlom.
Bo o to im chodzi.

Ja wlasnie w swoim GTD ktory ma 16 miesiecy i 9000 km przebiegu wymienilem stary olej.
Bede go wymienial co 15 tys. km. A tedaz po prostu profilaktycznie.
I co wazniejsze zakupilem zgodny z norma dla TSI i TDI czyli 504.00 lub 507.00 i lepkosc 0W30.

Przeszedlem na najlepszego Castrola Professional ktorego litr kosztuje od 50 do 90 zl.
Z tym ze jak wie sie gdzie placi sie 55 zl za litrowa butelke a jesli nie wie to 90 zl w ASO.

Lacznie za 280 zl mam nowy olej o oryginalny filtr.
Chyba warto dla zywotnosci silnika.

Polecam koledze olej gorszy ale wymieniac co roku.
Dodano: 8 lat temu
Do speedi: I słusznie.
Dodano: 8 lat temu
Serwis taniutki jak barszcz...[up]

Szerokości.
Dodano: 8 lat temu
Do dada89: dokładnie [up]
Dodano: 8 lat temu
Do MarcinGP: Serwis leje co im producent każe, a ja tylko będę pilnował, żeby za długo nie przeciągać ze zmianą oleju.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
4 komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
16 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl