Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Freemont » Pierwszy przegląd gwarancyjny - podsumowanie oraz trochę o Forum







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Freemont
Jeździ: Fiat Freemont
Wcześniej jeździł: Fiat Linea 1.3 Multijet 90 KM
  • przebieg 30 211 km
  • rocznik 2012
  • silnik 2.0 Multijet II 16v
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 3380 razy
Data wydarzenia: 20.01.2014
Pierwszy przegląd gwarancyjny - podsumowanie oraz trochę o Forum
Kategoria: serwis
Jak ten czas leci. Stuknął mi już 19 miesiąc z Freemontem. Według producenta przegląd gwarancyjny powinieniem wykonać przy przebiegu 30 tys. km lub w chwili upływu 24 miesięcy od czasu wyjechania samochodu na drogi. U mnie jako pierwszy wypadł przebieg 30 tys. km. Samochód pojechał na przegląd do ASO. Kosztowało mnie to w sumie ok. 880 zł.
Wymieniono wszystkie filtry (powietrza, kabinowy, oleju) oraz oczywiście olej. Za materiały zapłaciłem ok. 480 zł. ASO wyceniło usługę przeglądu na 400 zł. Filtry powietrza i kabinowy zakupiłem we własnym zakresie ponieważ w ASO są 100-300% droższe niż w typowym sklepie. Do Freemonta z dieslem można zakupić filtry, których producentem jest nasz poczciwy FILTRON. Silnik został nakarmiony olejem stosowanym przez FIATA tj. marki SELENIA WR 5W30 Pure Energy dedykowany do silników diesla tzw. nisko popiołowy, co zapewne nie jest bez znaczenia dla DPF-a. Dlatego właśnie stosuję ten olej w silniku. Wbrew temu, co nakazuje instrukcja obsługi olej zmieniam co 15 tys. km zamiast co 30 tys. km. Jest to więc druga wymiana oleju w tym samochodzie.
Sprawdzono w sumie 22 punkty diagnostyczne w samochodzie i według ASO nic nie wymagało poprawki lub naprawy. Na ten temat miałem trochę inne zdanie i sprawę załatwiłem w innym ASO. Być może napiszę o tym w następnym wpisie.
Dobra wiadomość jest taka, że samochód nie wymagał żadnych napraw mechanicznych. Mniej dobra wiadomość jest taka, że potrzebna jest aktualizacja programu sterującego pracą silnika. Przy okazji przeglądu zgłosiłem incydentalne przypadki falowania obrotów w zakresie 900-1000 rpm. Zdarzyło mi się to może 4-5 razy na przestrzeni 15 miesięcy i trwało w każdym przypadku ok. 30 sekund. I tutaj spotkała mnie niespodzianka. Okazuje się, że FIAT odnotował takie przypadki i jest na to rozwiązanie serwisowe. Samochód otrzyma nowy program sterujący do silnika. Cieszy mnie to ponieważ usterki silnika, które nie są udokumentowane zapamiętanymi błędami (u mnie błędów nie było) zazwyczaj są przez ASO ignorowane chyba, że samochód przyjeżdża z usterką. Tymczasem FIAT stanął na wysokości zadania i rozwiązał problem.
Poza tym wypuszczono kolejną poprawkę oprogramowania do radia.
Jak widać, użytkownicy samochodu nie są zostawieni sami sobie. Trzeba jedynie dopytywać się o rozwiązania serwisowe lub zgłaszać usterki jeśli ktoś ma wątpliwości do zachowania samochodu. Czasem może się okazać, że problem został już rozwiązany.

Ze spraw nie związanych z moim samochodem. Na koniec grudnia 2013 r. Fiat mógł się pochwalić sprzedażą 926 Freemontów (od premiery, 491 w 2013 r.). W ostatnich miesiącach 2013 r. sprzedawało się ok. 50 samochodów na miesiąc, co jak na samochód ze znikomym wsparciem reklamowym jest wynikiem nadzwyczaj dobrym. Dobrze sprzedają się Freemonty z silnikami 3.6 Pentastar 280 KM w wersjach najlepiej wyposażonych oraz z silnikami diesla 170 KM. W pierwszej grupie są dostępne tylko automaty. W drugiej grupie dominują silniki połączone z manualnymi skrzyniami biegów. W ofercie pojawił się też silnik 2.4 170 KM z automatem. Sprzedaż Freemonta z tym silnikiem jest marginalna, ale użytkownicy którzy go zakupili są zadowoleni z dynamiki i zużycia paliwa.
Na Forum Freemont Klub Polska zarejestrowało się już 242 użytkowników. Spośród nich 169 zadeklarowało posiadanie samochodu. Na forum jest więc ok. 18,2% wszystkich użytkowników tego samochodu w Polsce. Forum działa w sumie 16 miesięcy więc wynik również bardzo dobry z czego jak opiekun forum bardzo się cieszę :-)

To tyle. Byle do wiosny :-)
Ostatnia aktualizacja: 20.01.2014 12:55:17
Dodano: 10 lat temu
W drodze uzupełnienia. W 2013 r grupa Chrysler Fiat sprzedała 1 800 000 samochodów (1,8 mln). Są na trzecim miejscu w USA. Teraz już rozumiecie dlaczego Fiat zaczyna wycofywać się Europy...
Dodano: 10 lat temu
Do linea:
Co 30 ma sens i w turbobenzynach - drugą już jeżdżę :).

A nawiasem mówiąc popieram i zgadzam się, że nikt kto jeździ Fiatem nie rozumie Jego polityki - trafiłeś w sedno [bajer].
Dodano: 10 lat temu
Do niki129: O planach Fiata również się dowiedziałem. Napiszę wprost - my użytkownicy tego samochodu nie rozumiemy polityki Fiata w Polsce i Europie. Nikt, kto jeździ Fiatem jej nie rozumie. Może Fiat zamierza skoncentrować się na rynku amerykańskim i szybko odzyskać kapitał zainwestowany w przejęcie grupy Chryslera? W końcu sprzedawali by samochody pod trzema markami (Chrysler/Dodge/Jeep) i to znanymi w USA markami. W USA mieszka 317 mln ludzi, z czego 200 mln jest zdolna do zakupu samochodu. Jaki jest sens walczyć o klienta w wybrednej Europie jeśli w USA po prostu sprzedaje się samochody o zbudowanej legendzie? W 2012 r. Chrysler sprzedał w USA 80 tys. Journeyów. Nawet połowy tego wyniku nie udało się uzyskać w Europie. Ale faktem jest, że Fiat wszedł z samochodem w zupełnie sobie obcy segmnet rynku więc nie należało się spodziewać szaleństwa. Konkurencja na rynku SUV-ów jest duża. Trochę mniejsza konkurencja jest na rynku crossoverów, a Freemont stoi w rozkroku pomiędzy tymi dwoma segmentami. Podobno mają też wycofać Sedici lecz tutaj chyba nie ma się czemu dziwić. Sprzedawali ten samochód równolegle z bliźniakiem Suzuki SX4. To nie mogło się udać na dłuższą metę.
Olej zmieniam według swojego uznania czyli co 15 tys. km. Może współczesne oleje są w stanie zapewnić odpowiednie warunki pracy do przebiegu 30 tys. Może ma to sens w silnikach wolnobrotowych. Np. TDI lubi wolne obroty. Multijet we Freemoncie jest zestrojony na wyższe obroty ponieważ samochód jest ciężki i silnik lepiej utrzymuje moc przy obrotach wyższych od TDI średnio o 400. Sprawdzone na dwóch silnikach o tej samej mocy. Dlatego zmieniam olej dwa razy częściej niż nakazał producent. Zakładam, że olej szybciej się przepracowuje więc wymaga częstszych wymian. Jeżdzę głównie po mieście lecz min. 15-20 km w jednym przelocie, gdzie korzysta się z szerszego zakresu obrotów niż w trasie. Ot i i faktyczny powód częstszych wymian.
DAMIAN_CC7 - dzięki za dobre słowo.
sajeks - dziękuję i wzajemnie :-)
Dodano: 10 lat temu
Ciekawy opis. Pozdrawiam
Dodano: 10 lat temu
A ja ostatnio słyszałem że Fiat z tego Dodgea się wycofuje... i niedługo auto zniknie z palety fiata...
Czyli jak można było się spodziewać, sukces pełną gębą...
Dodano: 10 lat temu
Czyli nie taki Fiat straszny ;).

Co do częstszych wymian oleju, to nie preferuję takowych i trzymam się wytycznych Producenta i jak do tej pory nie miałem z tego powodu żadnych przykrości w kolejnych Fiatach :). Ale każdy robi po swojemu i pewnie Twoje częstsze wymiany raczej Mu nie zaszkodzą.
Dodano: 10 lat temu
30 tys na jednym oleju :o Bardzo dobrze robisz, że zmieniasz co 15 tys ;)
Dodano: 10 lat temu
Powolutku, pomalutku się niby przekonuję. Szerokości życzę
Dodano: 10 lat temu
Dobrze robisz z tym olejem.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez giernal
Kończąc w optymistycznym tonie ostatni wpis pochwaliłem zarówno stan techniczny samochodu, jak i umiejętności żony w prowadzeniu pojazdów. Życie niestety szybko ostudziło moje pozytywne ...
9 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
19 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
6 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl